Θεόδωρος Μίτσιγκας: Πετρέλευση με διαφάνεια και συμμόρφωση «κλειδί» στην ομαλή μετάβαση στο 2020

Ο γενικός διευθυντής Monjasa Κύπρου μιλάει στη «Ν»
Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2018 18:39
UPD:07/06/2018 11:03
Oι εταιρείες εφοδιασμού καυσίμων  θα πρέπει να προσαρμόσουν  και να ενσωματώσουν μηχανισμούς συμμόρφωσης στις δραστηριότητές τους,  αλλιώς δεν θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν με ακεραιότητα τη ναυτιλιακή βιομηχανία  και τις ανάγκες της.
A- A A+

Tο 2016 η εταιρεία ανεφοδιασμού καυσίμων και δεξαμενόπλοιων Monjasa επέκτεινε τις δραστηριότητές της στη Μεσόγειο Θάλασσα, ανοίγοντας ένα καινούργιο γραφείο στην Κύπρο στην πόλη της Λεμεσού. Από τότε, η τοπική ομάδα του γραφείου, υπό την καθοδήγηση του γενικού διευθυντή Θεόδωρου Μίτσιγκα, έχει επικεντρωθεί στις πλησιέστερες γεωγραφικά αγορές καυσίμων στην περιφέρεια της Μεσογείου. Από την 1η Ιανουαρίου 2020, ημερομηνία κατά την οποία θα εφαρμοσθούν καινούργια όρια σχετικά με τη μέγιστη εκπομπή θείου από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, θα ασκείται μεγαλύτερη πίεση στους προμηθευτές καυσίμων να επιδεικνύουν διαφανείς λειτουργίες και τεκμηριωμένη ποιότητα καυσίμου.

Κύριε Μίτσιγκα, πώς περιγράφετε την καθημερινή σας ενασχόληση στο να τροφοδοτείτε την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία;
«Απολαυστική και απαιτητική θα έλεγα. Είτε απαντώντας σε αλληλογραφία, διαπραγματευόμενος μέσω τηλεφώνου, είτε ταξιδεύοντας στις περιοχές που εστιάζουμε, όπου μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, η ομάδα της Monjasa στη Λεμεσό, που αποτελείται από εφτά άτομα, είναι πάντα έτοιμη. Ο υπεράκτιος ανεφοδιαμός καυσίμων στην Ανατολική Μεσόγειο, η διαχείριση ελληνικών εταιρειών οι οποίες πρωταγωνιστούν στη διεθνή ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και η οικοδόμηση και ανάπτυξη των ακέραιων σχέσεων εμπιστοσύνης κυρίως στη Μάλτα, την Ιταλία και το Γιβραλτάρ είναι οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται το γραφείο μας. Σε τοπικό επίπεδο, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι ιδιαίτερα απαιτητική. Πιστεύω ότι στηρίζουμε τους πελάτες μας κατανοώντας τις απαιτήσεις τους, τα εμπορικά τους πρότυπα και γινόμαστε μέλη της ομάδας τους, υπό την έννοια ότι συνδράμουμε στην αποκατάσταση και επίλυση προβλημάτων, τα οποία είναι συνήθη αλλά και συχνά αναπόφευκτα σε μια πετρέλευση. Φυσικά αυτό προϋποθέτει ότι βάζουμε τις ανάγκες και τα συμφέροντα των πελατών σε προτεραιότητα».

Κατά τη γνώμη σας, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ψάχνουν συνεχώς για εταιρείες εφοδιασμού;
«Η ενημέρωση που λαμβάνω από την αγορά είναι ότι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματά μας είναι η συνέργεια που δημιουργείται, αποτέλεσμα των τοπικών εμπορικών δραστηριοτήτων και του επιχειρησιακού τμήματος εφοδιασμού της Monjasa μέσω των 20 δεξαμενόπλοιων. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τους πελάτες μας. Ως αποτέλεσμα η Monjasa ανήκει στις εκ των κορυφαίων εταιρειών εφοδιασμού καυσίμων στη Δυτική Αφρική, τον Παναμά, τη Μέση Ανατολή και τη Βορειοδυτική Ευρώπη».

Τι χρειάζεται για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες της ελληνικής ναυτιλίας όσον αφορά τις πετρελεύσεις;
«Η επιτυχία στην πετρέλευση είναι συνώνυμη της ομαλής λειτουργίας των πραγμάτων, πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά τον ανεφοδιασμό. Για να το πετύχουμε αυτό επιδεικνύουμε πάντα εγρήγορση και ενδιαφέρον, δύο χαρακτηριστικά αναπόσπαστα για την επίτευξη επιτυχίας. Οι πελάτες περιμένουν από εμάς να τους σταθούμε στα δύσκολα, και αυτό πιστεύω ότι αποτελεί κάτι εκ των ων ουκ άνευ για εμάς».

Τι αλλαγές προβλέπει η Monjasa στον τομέα ανεφοδιασμού καυσίμων το 2020;
«Το 2020 πλησιάζει και καθώς μπαίνουμε σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο ανεφοδιασμού καυσίμων και ναυτιλίας γενικότερα... Προσπαθούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα και την τεχνική μας γνώση και κατάρτιση συμβουλεύοντας τους πελάτες μας ανάλογα στη διαχείριση των αναγκών τους για καύσιμα. Με την αναμενόμενη αύξηση των τιμών των καυσίμων, θα υπάρχουν αυξήσεις σε όλους τους τύπους καυσίμων. Επομένως, οι προμηθευτές καυσίμων θα έχουν σημαντικό ρόλο, ούτως ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία να συμβαδίζει με τους κανονισμούς του 0,5% περιεκτικότητας θείου στα καύσιμα στο άμεσο μέλλον. Με άλλα λόγια, οι εταιρείες εφοδιασμού καυσίμων θα πρέπει να προσαρμόσουν και να ενσωματώσουν μηχανισμούς συμμόρφωσης στις δραστηριότητές τους, αλλιώς δεν θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν με ακεραιότητα τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τις ανάγκες της. Εάν δεν διαθέτουμε τα σωστά μοντέλα λειτουργίας, εάν δεν διαθέτουμε χρηματοδότηση, αν δεν έχουμε την ασφάλεια, αν δεν έχουμε τα κατάλληλα όργανα για να διαχειριστούμε αυτό το ζήτημα, εάν δεν τα έχουμε όλα αυτά, δεν θα μπορούμε να διασφαλίσουμε την επιτυχία αυτής της μετάβασης. Η σωστή τεκμηρίωση της ποιότητας και ποσότητας καυσίμων, καθώς και η επικυρωμένη προέλευση αυτών αποτελούν τα κύρια ερωτήματα της καθημερινής ενασχόλησης του γραφείου στη Λεμεσό. Βλέπουμε ότι οι πελάτες μας απαιτούν περισσότερα και για αυτό έχουμε δημιουργήσει από το 2014 ένα μοντέλο λειτουργίας το οποίο συμμορφώνεται στα πρότυπα ISO σε ό,τι αφορά την ποιότητα, το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια (HSEQ). Είμαι πεπεισμένος βλέποντας τις εξελίξεις διεθνώς ότι σε αυτό τον μεταβαλλόμενο τομέα της ναυτιλίας η Monjasa είναι η καλύτερα εξοπλισμένη και προετοιμασμένη εταιρεία στο να ανταποκριθεί με επιτυχία στις ανάγκες της αγοράς».

Πληροφορίες για Monjasa Group
Μέγεθος στόλου: 20 δεξαμενόπλοια
Συνολικά έσοδα: 1,4 δισ.
Όγκος προμήθειας: 3,5 τόνοι καύσιμα
Τερματικά πετρελαίου: Skaw, Denmark και Portland, UK
Γραφεία: Stamford (US), Panama City (PAN), Dubai (UAE), Walvis Bay (NA), Fredericia (DEN), Copenhagen (DEN), Limassol (CYP), Singapore (SG) 
Αρ. Υπαλλήλων: 500
Συστήματα διαχείρισης ποιότητας: ISO 9001, ISO 14001 and OHSAS 18001 και όλα τα προϊόντα πετρελαίου/λαδιού πληρούν τις πρόσφατες προδιαγραφές του ISO 8217.

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ Ναυτιλία