Πολιτική
Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2005 13:54

Α. Αλαβάνος: «Μην την πείτε Olympic Airways πείτε την «Φρανκεστάιν Airways»

Για βήμα στο κενό έκανε λόγο ο πρόεδρος του Συνασπισμού, Αλέκος Αλαβάνος, επικρίνοντας τη λύση της κυβέρνησης για την Ολυμπιακή με το σχηματισμό νέας εταιρείας από μηδενική βάση.

Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε, για τέταρτη φορά, ο πρόεδρος του ΣΥΝ επέκρινε την κυβέρνηση για τη στάση της στο θέμα της Ολυμπιακής: «Αφού ακολουθήσατε –είπε απευθυνόμενος στον υπουργό Μεταφορών- την πολιτική των άγονων διαγωνισμών για την σώνει και καλά ιδιωτικοποίηση-“ξεπούλημα” της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με μείωση, συνεχές κόψιμο των δικαιωμάτων των εργαζομένων, το οποίο αποδείχτηκε ότι εκφράζει μια άγονη πολιτική, προχωρείτε ουσιαστικά στο κενό. Πάτε να δημιουργήσετε ένα πτώμα σ΄αυτό το πειραματόζωο που έχετε κάνει». «Μην την πείτε Olympic Airways πείτε την Φρανκεστάιν Airways», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αλαβάνος.

Προηγουμένως ο πρόεδρος του Συνασπισμού χαρακτήρισε προσβολή προς το Κοινοβούλιο «να έρχεται εδώ η κυβέρνηση, υπουργός στη θέση του Πρωθυπουργού, να ανακοινώσει αποφάσεις και να αποφεύγει τη συνάντηση όταν τα θέματα είναι σε εξέλιξη και να έχει διαβούλευση με τα μέλη του Κοινοβουλίου». «Αυτή είναι η εμπειρία που είχα 20 χρόνια στο Ευρωκοινοβούλιο και δυστυχώς δεν βλέπω να ισχύει στην Ελλάδα, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο», παρατήρησε.

Aπάντηση Λιάπη

Νωρίτερα, στην απάντησή του προς τον πρόεδρο του ΣΥΝ, ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Λιάπης, τόνισε πως μετά τη δυσμενή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ολυμπιακή που αποθάρρυνε τον ενδιαφερόμενο επενδυτή – αγοραστή, η κυβέρνηση αναγκαστηκε να κηρύξει το διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας άγονο. «Η μόνη λύση που υπήρχε και υπάρχει είναι η δημιουργία μιας καινούργιας εταιρείας από μηδενική βάση, με νέο μάνατζμεντ, με νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με νέες εργασιακές σχέσεις, με νέο σχεδιασμό όσον αφορά το επιχειρησιακό του σχέδιο», υπογράμμισε ο κ. Λιάπης και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε καμία άλλη δυνατότητα ούτε για καινούργιο σχεδιασμό εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης. Δεν μας το επιτρέπει η Ε.Ε.»

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. απηύθυνε τα εξής έξι ερωτήματα:

• «Πότε θα κάνει στρατηγικό πλαίσιο η Ολυμπιακή; Και πότε θα κάνει συμμαχίες - βλέπουμε τη Λουφτχάνσα να πηγαίνει με την Aegean- και πότε θα ανανεώσει το στόλο της και πώς θα δώσει μια σιγουριά στα τουριστικά γραφεία που κάνουν τις κρατήσεις των επιβατών σε όλη την Ευρώπη»; «Στο κενό είναι το βήμα σας. Δημιουργείτε ένα πτώμα», επανέλαβε χαρακτηριστικά.

• «Θα ισχύουν τα σλοτς; Έχει μια μεγάλη προίκα η Ολυμπιακή και αυτά είναι τα σλοτς, δηλαδή οι άδειες να έχει συγκεκριμένα δρομολόγια και να κάνει προσγειώσεις σε διάφορα αεροδρόμια. Τα σλότς της παλιάς Ολυμπιακής θα πάνε στη νέα Ολυμπιακή»;

• «Έχετε εξασφαλίσει ότι η νέα Ολυμπιακή που λέτε, η καινούργια επιχείρηση θα είναι μέλος της ΙΑΤΑ»;

• Αυτός ο περιβόητος σύμβουλός σας που μάθαμε τώρα τη Sabre με θυγατρική της είχε συμμετάσχει στηρίζοντας τον τρίτο στην επιλογή στο διαγωνισμό που έγινε τώρα»;

• «Τα δικαιώματα των εργαζομένων, μιλάμε για ανθρώπους, που είναι στον αέρα, σε συνθήκες κινδύνου, όπως δείχνουν τα αεροπορικά ατυχήματα και οι δυσκολίες, τα κεκτημένα δικαιώματά τους θα ισχύσουν; ΄Η θα λειτουργήσουν οι προσλήψεις από μηδενική βάση; Γιατί να μειώσετε το μισθολόγιο, τις εργασιακές κατακτήσεις; Αυτό έκανε ο κ. Βερελής με 85 εκατομμύρια ευρώ ζημιά μέσα σε ένα χρόνο».

• «Τι θα γίνει με τους συμβασιούχους που έχετε απόφαση του Εφετείου Αθηνών, ότι οι συμβασιούχοι και της Ολυμπιακής εντάσσονται μέσα στο Π.Δ. Θα πάρουν τις αποζημιώσεις ως αορίστου χρόνου; Θα έχουν όλα τα δικαιώματα ως αορίστου χρόνου»;

Ο κ. Αλαβάνος εξέφρασε επίσης τη λύπη του για τη χθεσινή συνάντηση Λιάπη – Βενιζέλου. «Ηλπιζα ότι από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα υπήρχε μια άλλη στάση σ΄αυτό το ζήτημα. Είχα ακούσει κάποτε με ενδιαφέρον την τοποθέτηση του κ. Καστανίδη, αλλά βλέπω ότι δεν είναι θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης», παρατήρησε.

Απαντώντας, ο κ. Λιάπης τόνισε ότι είναι μονόδρομος η δημιουργία μιας καινούργιας εταιρείας. «Υπάρχει ευρωπαϊκό δίκαιο και πρέπει να υιοθετήσουμε τους κανόνες του ανταγωνισμού», είπε.

«Έρχεστε λοιπόν και λέτε εσείς ότι “πάμε να δημιουργήσουμε ένα πτώμα”. Εμείς, αντίθετα, πιστεύουμε ότι αυτή είναι η μόνη λύση, πιστεύουμε ότι με τους εργαζόμενους, που έχουμε αρχίσει έναν ανοιχτό διάλογο, θα καταλήξουμε σε κοινό τόπο. Γιατί κι εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε τους εργαζόμενους και τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Και είναι η λύση η οποία θα μπορέσει να δώσει πραγματικά και να ικανοποιήσει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού», κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών.