Ένα παιχνίδι ενοχής και συγχώρεσης, μια απρόσμενη σχέση που οδηγεί σε ένα νέο ξεκίνημα, ένας χωρισμός με αποκορύφωμα τρεις γάμους και ένας σκηνοθετημένος θάνατος από το παρελθόν ξετυλίγονται στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.
Γιώργος Σ Κουλουβάρης
[email protected]
Ένα παιχνίδι ενοχής και συγχώρεσης, μια απρόσμενη σχέση που οδηγεί σε ένα νέο ξεκίνημα, ένας χωρισμός με αποκορύφωμα τρεις γάμους και ένας σκηνοθετημένος θάνατος από το παρελθόν ξετυλίγονται στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.
«Όλα θα πάνε καλά»
Ο - υποψήφιος για Όσκαρ - Γερμανός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, συγγραφέας, φωτογράφος και κινηματογραφικός παραγωγός Βιμ Βέντερς επιστρέφει με ένα δράμα, συνθέτοντας ένα συναρπαστικό παιχνίδι ενοχής και συγχώρεσης, επενδυμένο με τη μουσική του - βραβευμένου με Όσκαρ - ελληνικής καταγωγής συνθέτη Αλεξάντρ Ντεσπλά. Με τον - επίσης υποψήφιο για Όσκαρ - Τζέιμς Φράνκο και τους Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς και Μαρί - Ζοζέ Κροζ, ένας συγγραφέας, καθώς οδηγεί σε έναν επαρχιακό δρόμο, μια χιονισμένη νύχτα με περιορισμένη ορατότητα, σκοτώνει ένα παιδί. Βυθισμένος στις ενοχές και την κατάθλιψη, προσπαθεί για τα επόμενα 12 χρόνια να συνεχίσει τη ζωή του. Το μόνο, που μπορεί να κάνει, είναι να γράψει. Έχει, όμως, δικαίωμα να βασίσει το έργο του πάνω στα βιώματα και τη θλίψη των άλλων;
Μιλώντας για το τι τον τράβηξε τόσο σε αυτήν την ιστορία, ο δημιουργός αναφέρει: «Νομίζω η θεματική της ενοχής, όχι τόσο της ενοχής του συγκεκριμένου άνδρα σε σχέση με το ατύχημα, αλλά της ενοχής που φέρεις σε κάθε δημιουργική δραστηριότητα, όταν “χρησιμοποιείς” την πραγματική ζωή. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσεις στη δουλειά σου αυτό, που έχουν βιώσει άλλοι άνθρωποι, μεταμορφώνοντάς το σε τέχνη, σε μια ιστορία, σε μια ταινία; Επιτρέπεται να βάζεις τον πόνο του άλλου στη δική σου μυθοπλασία; Το ατύχημα κάνει τον Τόμας καλύτερο συγγραφέα, τον εξελίσσει. Τι ευθύνη έχουμε, όταν παίρνουμε την κυριότητα των εμπειριών άλλων ανθρώπων, κατά αυτόν τον τρόπο; Δεν είναι μια ερώτηση, που συναντά κανείς συχνά. Και έπειτα, υπάρχει και το εξής ερώτημα: ποια είναι η σχέση ανάμεσα σε δύο ξένους, που ενώνονται από ένα τραυματικό γεγονός; Πώς επηρεάζουν ο ένας τον άλλο, καθώς περνούν τα χρόνια; Μιλάω για τον βαθμό, στον οποίο αποδεχόμαστε και σεβόμαστε την πραγματικότητα των άλλων ως δική μας πραγματικότητα. Με πόση υπευθυνότητα το αντιμετωπίζουμε αυτό;».
«Μαθήματα οδήγησης»
Ο - βραβευμένος με Όσκαρ - Μπεν Κίνγκσλεϊ και η - υποψήφια για Όσκαρ - Πατρίσια Κλάρκσον πρωταγωνιστούν στην τρυφερή κωμωδία της Ιζαμπέλ Κοϊξέ, που αφηγείται την ιστορία δύο ανθρώπων, οι οποίοι βοηθούν ο ένας τον άλλον να ξεπεράσουν τα εμπόδια της ζωής. Εκείνη είναι μια συγγραφέας, που ο σύζυγός της μόλις την εγκατέλειψε για μια νεότερη γυναίκα, και εκείνος ένας γλυκομίλητος ταξιτζής από την Ινδία, που είναι έτοιμος να παντρευτεί με προξενιό. Η ανάγκη της να μάθει οδήγηση τους φέρνει κοντά και μια απρόσμενη φιλία γεννιέται.
«3 γάμοι σ’ έναν μήνα»
Στην ισπανική κωμωδία του Χαβιέ Ρουίζ Καλντέρα - με τους Ίνμα Κουέστα, Μαρτίνο Ρίβας, Κουίμ Γκουτιέρεζ, Πάκο Λεόν, Ρόσι ντε Πάλμα, Μαρία Μπότο και Λάουρα Σάντσεζ - μια γυναίκα μπλέκεται σε μια αλληλουχία κωμικοτραγικών παρεξηγήσεων, που φτάνουν στα άκρα. Όχι μόνο τη χωρίζει ο φίλος της, αλλά δέχεται και τρεις προσκλήσεις γάμου από τους πρώην συντρόφους της. Αποφασισμένη να μην κάτσει με τα χέρια σταυρωμένα, θα παρευρεθεί και στους τρεις γάμους με ψηλά το κεφάλι, για να τους δείξει ότι η ζωή συνεχίζεται και για αυτήν.
«Η κυρία από τη Σαγκάη»
Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Σέργουν Κινγκ, «Αν πεθάνω πριν ξυπνήσω», αλλά με πολλές αλλαγές, το φιλμ νουάρ του - βραβευμένου με τιμητικό Όσκαρ - Αμερικανού ηθοποιού, σεναριογράφου, θεατρικού και κινηματογραφικού σκηνοθέτη και παραγωγού Όρσον Γουέλς έρχεται από το 1947. Με τον ίδιο και τους Ρίτα Χέιγουορθ, Έβερετ Σλόουν, Γκλεν Άντερς και Τεντ ντε Κορσία, ένας ναυτικός σώζει μια όμορφη γυναίκα από την επίθεση τριών κακοποιών. Ο σύζυγός της του προσφέρει δουλειά και εκείνος, καθώς είναι ερωτευμένος μαζί της, δέχεται να συμμετάσχει στο σχέδιο ενός σκηνοθετημένου θανάτου.
«Η ταβέρνα της Τζαμάικα»
Το φημισμένο μυθιστόρημα της Ντάφνι ντι Μοριέ μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 1939 ως περιπέτεια εποχής, με τη σφραγίδα του Άλφρεντ Χίτσκοκ και πρωταγωνιστές τους Τσαρλς Λόσον, Μωρήν Ο' Χάρα και Ρόμπερτ Νιούτον.
Στις ακτές της Κορνουάλης του 1800 μια ομάδα πειρατών που εδρεύει στην ταβέρνα «Jamaica Inn» προκαλεί ναυάγια για να ληστεύει το πολύτιμο φορτίο των πλοίων και δολοφονεί όσους ναυαγούς επιβιώνουν, ώστε να μην μπορούν να τους καταδώσουν. Όταν η ανιψιά της γυναίκας του ιδιοκτήτη φτάνει στο πανδοχείο για να μείνει με τη θεία της, η εγκληματική δράση των κακοποιών αρχίζει να ξεσκεπάζεται, ενώ ο ιδιόρρυθμος άρχοντας της περιοχής δεν αργεί να γοητευτεί από την όμορφη νεαρή.