Η είδηση της αναδιοργάνωσης της Google, μέσω της ίδρυσης μιας εταιρείας «ομπρέλας» και «ανασχηματισμού» στην ηγεσία της έσκασε σαν βόμβα στον χώρο της τεχνολογικής επικαιρότητας.
Η είδηση της αναδιοργάνωσης της Google, μέσω της ίδρυσης μιας εταιρείας «ομπρέλας» και «ανασχηματισμού» στην ηγεσία της έσκασε σαν βόμβα στον χώρο της τεχνολογικής επικαιρότητας.
Ως εκ τούτου, οι θεωρίες και εκτιμήσεις σχετικά με τους λόγους που μπορεί να οδήγησαν στη συγκεκριμένη αιφνιδιαστική κίνηση και τι μπορεί αυτή να σημαίνει ποικίλλουν.
Στο σχετικό blogpost, μέσω του οποίου ανακοινώθηκε η ίδρυση της Alphabet, ο Λάρι Πέιτζ, μέχρι τώρα διευθύνων σύμβουλος (καθήκοντα αναλαμβάνει ο Σούνταρ Πιτσάι- ο Πέιτζ θα γίνει διευθύνων σύμβουλος της Alphabet) γράφει ότι η Alphabet θα καταστήσει τις δραστηριότητες του τεχνολογικού κολοσσού πιο διαφανείς και «ξεκάθαρες», παραδεχόμενος ότι κάποια από τα ενδιαφέροντα της εταιρείας ενδεχομένως να φαντάζουν...περίεργα.
«Προσπαθούμε ακόμα να κάνουμε πράγματα που άλλοι νομίζουν ότι είναι τρελά, αλλά εμάς μας συναρπάζουν απίστευτα» έγραψε σχετικά.
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, η Google θα συνεχίσει να υφίσταται ως θυγατρική της Alphabet, υπό την ηγεσία του Πιτσάι – εδώ και καιρό εξαιρετικά σημαντικού στελέχους της εταιρείας- περιλαμβάνοντας τα σημαντικά κεφάλαια των αναζητήσεων, του Maps, του YouTube, του Chrome και του Android.
Όσον αφορά στο «εξωτικό» Google X (έρευνα και ανάπτυξη) και τα φιλόδοξα προγράμματά του (Project Wing, Project Loon, προγράμματα παροχής ασύρματου Ίντερνετ σε απομακρυσμένες περιοχές κ.α.),αποκτά μεγαλύτερη αυτονομία για να ασχοληθεί με τα «απίστευτα» εγχειρήματά του.
Σε παρεμφερές πλαίσιο κινείται και η Calico, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της υγείας – με πιο «εξωτικούς» ορίζοντες, όπως η αντιγήρανση κλπ.
Ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο της όλης υπόθεσης είναι η Nest Labs, που θεωρείται σημαντικός «παίκτης» στον χώρο των smart homes. Επίσης, άξια προσοχής είναι η περίπτωση της Google Fiber (broadband, TV-on-demand, υψηλότατων ταχυτήτων). Άγνωστο είναι τι θα θα συμβεί με την Google Robotics. Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στους επενδυτικούς κλάδους της εταιρείας, Google Ventures και Google Capital.
Στην ουσία, αυτό που φαίνεται να επιδιώκει η Google είναι η δημιουργία μίας ισχυρής «συλλογής» εταιρειών υπό την ομπρέλα της Alphabet, που η καθεμία θα έχει τον δικό της διευθύνοντα σύμβουλο και θα μπορεί να λειτουργεί πιο αυτόνομα και ανεξάρτητα στον τομέα της- σε αυτό το πλαίσιο, υπογραμμίζεται ότι τα εγχειρήματα του αμερικανικού κολοσσού έχουν ξεφύγει εδώ και καιρό από τη σφαίρα της μηχανής αναζήτησης και του Android, κινούμενα από την τεχνητή νοημοσύνη μέχρι αυτοοδηγούμενα οχήματα, ρομπότ, «έξυπνους» φακούς επαφής για διαβητικούς και άλλα.
Με αυτή την κίνηση θεωρείται πως η Alphabet θα είναι σε θέση να διαχειρίζεται καλύτερα εγχειρήματα σε τομείς οι οποίοι δεν συνδέονται άμεσα μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα θα είναι να μπορούν να επικεντρώνονται καλύτερα σε φιλόδοξα projects οι «ειδικοί» πάνω σε αυτά, ενώ παράλληλα θα συνεχίζεται η βελτίωση των επιτυχημένων υπηρεσιών και προϊόντων της εταιρείας.
Αυτό αναμένεται να λειτουργήσει θετικά και απέναντι στους επενδυτές, οι οποίοι δεν θα χρειάζεται να αναρωτιούνται για τα εκάστοτε «περίεργα» προγράμματα της εταιρείας, καθώς θα υπάρχουν εξειδικευμένοι φορείς που θα τα αναλαμβάνουν.
Η εν λόγω κίνηση φαίνεται ότι ήταν υπό εξέταση εδώ και καιρό- ωστόσο, σύμφωνα με μια θεωρία που κυκλοφορεί – μεταξύ σοβαρού και αστείου- στη Σίλικον Βάλεϊ, κάτι που επέσπευσε τις διαδικασίες ενδεχομένως να ήταν μια φερόμενη προσπάθεια του Twitter να «κλέψει» τον 43χρονο Σούνταρ Πιτσάι (από τα σημαντικότερα στελέχη του αμερικανικού κολοσσού) για να αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου σε αυτό.
Ο Ινδός Πιτσάι, που θεωρείται από πολλούς ενσάρκωση του «αμερικανικού ονείρου», έπαιξε σημαντικό ρόλο στον Chrome και στο Android, και μια πιθανή «απώλειά» του θα αποτελούσε πλήγμα για την εταιρεία.
Μέσω αναβάθμισής του σε διευθύνοντα σύμβουλο της Google, ένα τέτοιο υποθετικό ενδεχόμενο καθίσταται ακόμα πιο μακρινό.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εν λόγω αλλαγές, όσο σημαντικές και αν είναι από άποψης εταιρικής οργάνωσης, δεν θεωρείται ότι θα επηρεάσουν τη σχέση του μέσου χρήστη με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της Google.