Πολιτική
Τετάρτη, 07 Δεκεμβρίου 2005 16:32

VPRC: To 40% χρησιμοποιεί δημόσιες συγκοινωνίες

Μεγάλη αποδοχή φαίνεται να έχουν στο επιβατικό κοινό οι δημόσιες συγκοινωνίες, τις οποίες χρησιμοποιούν καθημερινά περίπου 4 στους 10 κατοίκους της Αττικής. Αυτό προκύπτει από έρευνα της εταιρείας VPRC για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, με στόχο να διερευνηθεί ο βαθμός ικανοποίησης των επιβατών από τις μετακινήσεις τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.209 ατόμων ηλικίας 18 ετών και άνω, που έχουν χρησιμοποιήσει κάποιο από τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) τις τελευταίες 30 ημέρες σε 84 Δήμους και Κοινότητες του νομού Αττικής, το 43% των ερωτηθέντων είναι χρήστες των ΜΜΜ και από αυτούς 3 στους 4 μπορούν να χαρακτηριστούν ως τακτικοί επιβάτες. Τα ποσοστά αυτά θεωρούνται υψηλά συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα των ευρωπαϊκών πόλεων. Επίσης, το 55% των επιβατών θεωρεί ότι οι υπηρεσίες των ΜΜΜ έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ αντίθετη άποψη εκφράζει μόνο το 4%.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι οι νέοι ηλικίας από 18 έως 24 ετών χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ αναλογικά περισσότερο από τους πολίτες των άλλων ηλικιακών κατηγοριών (68%). Το ίδιο ισχύει και για τους κατοίκους του κέντρου των Αθηνών (54%), σε σχέση με τους κατοίκους των άλλων περιοχών. Ακόμη, σχεδόν έξι στους δέκα χρήστες των ΜΜΜ (58%) χρησιμοποιούν περισσότερα του ενός μεταφορικά μέσα στις μετακινήσεις τους.

Με βάση τις αθροιστικές προτιμήσεις των ερωτηθέντων το συνηθέστερο μεταφορικό μέσο είναι το λεωφορείο (79%) και ακολουθούν το μετρό (58%), ο ηλεκτρικός (29%), το τρόλεϊ (21%), το τραμ (6%) και ο προαστιακός (3%). Οι ώρες αιχμής είναι 8 με 10 το πρωί (43%) και 10 με 12 το βράδυ (36%).

Σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση των επιβατών, τα υψηλότερα ποσοστά συγκεντρώνουν το υφιστάμενο δίκτυο στάσεων και σταθμών (85%), η συμπεριφορά του προσωπικού (77%) και η ταχύτητα των ΜΜΜ (74%). Ικανοποίηση από τις συνθήκες μεταφοράς δηλώνει το 68%, από τις υπηρεσίες πληροφόρησης το 66%, από το ωράριο λειτουργίας το 65% και από τη συχνότητα και την αξιοπιστία των δρομολογίων το 60%. Η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων (81%) υποστηρίζει ότι το μέτρο των λεωφορειολωρίδων είναι αποτελεσματικό.

Κατά την παρουσίαση των στοιχείων της έρευνας, που έγινε στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, παρουσία του υπουργού κ. Μιχάλη Λιάπη και του προέδρου του Ομίλου του ΟΑΣΑ κ. Σίμου Σιμόπουλου, τονίστηκε ιδιαίτερα η περαιτέρω βελτίωση της λειτουργίας των ΜΜΜ με την ολοκληρωμένη υλοποίηση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει σχέδιο Αναδιάρθρωσης του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών, επέκταση των λεωφορειολωρίδων, εφαρμογή του προγράμματος «ΑΔΑΜΑΣ» για την Επιλογή Βέλτιστης Διαδρομής, ενιαίο εισιτήριο, κ.α..

Ικανοποιημένος από τα στοιχεία της έρευνας και την απήχηση που έχουν στο κοινό τα ΜΜΜ, εμφανίστηκε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης, ο οποίος ωστόσο, δεν παρέλειψε να τονίσει ότι στόχος του υπουργείου του είναι η βελτίωση των παρεχόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών και η αποθάρρυνση της χρήσης του ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας.

Ειδικά για το δεύτερο, ο κ. Λιάπης άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, διευκρινίζοντας όμως ότι θα αναζητηθεί μια λύση μέσα από διάλογο με όλους τους φορείς, με συναίνεση, χωρίς αιφνιδιασμούς και αφού εξεταστούν όλες οι παράμετροι και η διεθνής εμπειρία. Βασικός στόχος της λύσης που θα επιλεγεί θα είναι η βελτίωση της ζωής στην πόλη και της καθημερινότητας όλων μας, κατέληξε ο υπουργός.

Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων