Πολιτιστικά
Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2015 08:10

Μαφιόζικοι κανόνες, οικογενειακές ανισορροπίες και ηλεκτρονικοί εισβολείς

Το κωμικό στοιχείο κρατάει τα ηνία στις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας, διανθισμένο από οργανωμένο έγκλημα, περίπλοκες οικογενειακές και ερωτικές σχέσεις, συγκίνηση, επιστημονική φαντασία, αγάπη και «πόλεμο», με μόνη εξαίρεση ένα δράμα που επιστέφει από το παρελθόν.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Το κωμικό στοιχείο κρατάει τα ηνία στις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας, διανθισμένο από οργανωμένο έγκλημα, περίπλοκες οικογενειακές και ερωτικές σχέσεις, συγκίνηση, επιστημονική φαντασία, αγάπη και «πόλεμο», με μόνη εξαίρεση ένα δράμα που επιστέφει από το παρελθόν.

«Η Μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι»

Ο πιο διάσημος κωμικός της ιταλικής τηλεόρασης, ο Πιφ, σκηνοθετεί μια καυστική κωμωδία, μπλέκοντας την πραγματικότητα με τη μυθοπλασία, για να πλέξει μια μαφιόζικη ιστορία, η οποία κέρδισε τον τίτλο της καλύτερης κωμωδίας του 2014 από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου. Με τον ίδιο τον δημιουργό και τους Κριστιάνα Καποτόντι και Άλεξ Μπισκόντι, η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός αγοριού, που αρνείται να συμπορευτεί με τις δράσεις της Μαφίας και κάνει τα πάντα για να κερδίσει την καρδιά της παιδικής του φίλης.

«Διαβάζοντας το σενάριο, είδα κάτι τόσο αυθεντικό και μοναδικό, που έπρεπε απλά να το κάνω. Με συνεπήρε αυτό το μοναδικό μείγμα περιπέτειας και κωμωδίας, που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω κάτι, που είχα να κάνω από τον “Harry Potter”» σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Η ταινία είναι για μένα κάτι σαν τα “Gremlins” να συναντούν τα “Goonies” και, μετά, και τα δύο να συναντούν τον “Harry Potter”. Μου δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργήσω κάτι πολύ φρέσκο, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που έχω συγκεντρώσει χρόνια τώρα. Πρόκειται για μια καλοκαιρινή ταινία, που σε γυρνάει πίσω στα ΄80ς με έναν διασκεδαστικό και, συνάμα, νοσταλγικό τρόπο».

«Οικογενειακές ανισορροπίες»

Βασισμένη σε αληθινή ιστορία, η αυτοβιογραφική κωμωδία της Μάγια Φορμπς είναι μια αστεία, αλλά και συγκινητική σκιαγράφηση των απρόσμενων τρόπων με τους οποίους γονείς και παιδιά καταφέρνουν να συνυπάρξουν. Ο - υποψήφιος για Όσκαρ - Μαρκ Ράφαλο και οι Ζόε Σαλντάνα, Ίμοτζεν Γολοντάρσκι, Άσλεϊ Αουφντερχάιντε, Μπεθ Ντίξον και Κιρ Ντουλέα ξετυλίγουν την ιστορία ενός μανιοκαταθλιπτικού πατέρα, ο οποίος προσπαθεί να ξανακερδίσει τη γυναίκα του, αναλαμβάνοντας την κηδεμονία των δύο κοριτσιών τους. Όμως, οι ζωηρές κόρες του κάνουν ό,τι μπορούν, για να του κάνουν τη ζωή πιο δύσκολη.

«Μπερδέματα στο Broadway»

Στην κωμωδία του Πίτερ Μπογκτάνοβιτς - με τους Τζένιφερ Άνιστον, Λούσι Παντς, Ίμογκεν Πουτς, Κουέντιν Ταραντίνο, Όουεν Γουίλσον, Κάθριν Χαν, Τζένιφερ Εσποζίτο και Ρις Άιφανς - ένας παντρεμένος σκηνοθέτης ερωτεύεται μια πρώην πόρνη και νυν ηθοποιό. Ενώ προσπαθεί να προωθήσει την καριέρα της, την ερωτεύεται και ο αρραβωνιασμένος συνεργάτης του και, φυσικά, σε όλο αυτό το μπλέξιμο προστίθενται η σύζυγος, η μνηστή και μια ανταγωνίστρια ηθοποιός.

«Με τον μπαμπά ή τη μαμά;»

Η πιο ανατρεπτική γαλλική κωμωδία της χρονιάς, η οποία κατέκτησε πάνω από 3.000.000 θεατές στη Γαλλία, αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μαρτέν Μπουρμπουλόν. Με τους Λοράν Λαφίτ, Μαρίνα Φουά, Αλεξάντρ Ντερουσό, Άννα Λεμαρσάν, Ακίλ Ποτιέ, Μισέλ Βιγιερμόζ, Λιλί Φλερ Πουαντό και Τιερί Ανγκελβί, το ιδανικό σκηνικό μιας τέλειας οικογένειας μετατρέπεται σε εμπόλεμη ζώνη, όταν η πρόθεση των δύο συζύγων για ένα πολιτισμένο συναινετικό διαζύγιο ανατρέπεται από την ταυτόχρονη πολυπόθητη προαγωγή τους, που τους προσφέρει μια καριέρα στο εξωτερικό. Προκειμένου να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους, οι δύο υποδειγματικοί πρώην σύντροφοι κηρύσσουν πόλεμο, κάνοντας τα πάντα για να φορτώσουν ο ένας στον άλλον την κηδεμονία των τριών παιδιών τους.

«Pixels»

Στην τρισδιάστατη κωμωδία επιστημονικής φαντασίας τού Κρις Κολούμπους - με τους Άνταμ Σάντλερ, Πίτερ Ντικλέιτζ, Μισέλ Μόναγκαν, Τζος Γκαντ και Κέβιν Τζέιμς - τέσσερις φίλοι, οι οποίοι είχαν σώσει πολλές φορές τον κόσμο εικονικά, παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, βρίσκονται στη δύσκολη θέση να το κάνουν στην πραγματικότητα. Όλα ξεκινούν, όταν κάποια εξωγήινα όντα δέχονται μηνύματα με χαρακτήρες από γήινα video games και τα παρερμηνεύουν σαν μια ξεκάθαρη δήλωση πολέμου εκ μέρους του πλανήτη μας. Έτσι, αποφασίζουν να επιτεθούν στη Γη, χρησιμοποιώντας τούς ήρωες αυτών των παιχνιδιών.

«Η πριγκίπισσα το ’σκασε»

Η κομεντί του Τζούλιαν Τζάρολντ - με τους Σάρα Γκέιντον, Μπελ Πάουλι, Τζακ Ρέινορ, Ρούπερτ Έβερετ και Έμιλι Ουότσον - μας μεταφέρει στην 8η Μαΐου του 1945, όταν, σε ολόκληρο τον κόσμο, όλοι γιορτάζουν ανακουφισμένοι τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Έτσι, και το Λονδίνο πανηγυρίζει για το γεγονός, και, σε αυτό το κλίμα, η πριγκίπισσα Μαργαρίτα και η μέλλουσα βασίλισσα της Αγγλίας, Ελισάβετ Β΄, στην εφηβική τους ηλικία, παίρνουν για πρώτη φορά την άδεια να βγουν μόνες έξω το βράδυ, με αποτέλεσμα να ζήσουν μια αναπάντεχη περιπέτεια.

«Η ιδέα δύο πριγκιπισσών έξω από το παλάτι και, μάλιστα, ινκόγκνιτο, ανάμεσα στον υπόλοιπο κόσμο, ήταν πολύ συναρπαστική. Δεν ξέρουμε ακριβώς τι συνέβη, αλλά η ταινία μας είναι μια μικρή φανταστική ιστορία για το τι θα μπορούσε να έχει συμβεί» εξηγεί ο σκηνοθέτης.

«Νοσταλγία»

Από το 1983 έρχεται το δράμα του Αντρέι Ταρκόφσκι, το οποίο απέσπασε τα βραβεία καλύτερης σκηνοθεσίας, FIPRESCI και Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών εκείνης της χρονιάς. Με τους Όλεγκ Γιανκόφσκι, Έρλαντ Τζόζεφσον, Ντομιζιάνα Τζιορντάνο και Πατρίτσια Τερένο, ένας Ρώσος ποιητής  ταξιδεύει στην Ιταλία, ψάχνοντας στοιχεία για τη ζωή ενός συνθέτη του 18ου αιώνα. Στο ταξίδι αυτό, αναπτύσσει μια ταραχώδη σχέση με τη νεαρή μεταφράστρια που τον συνοδεύει, γοητεύεται από την προσωπικότητα ενός παράφρονα που κρατούσε έγκλειστη την οικογένειά του για πολλά χρόνια, και, μέσα από αυτούς, οδηγείται στην προσωπική του κάθαρση.