Περιβάλλον
Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2015 14:37

Στα 7 τρισ. γιεν η αποζημίωση για το ατύχημα της Φουκουσίμα

Η ιαπωνική κυβέρνηση ενέκρινε την αύξηση των αποζημιώσεων για την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα στα 7,07 τρισεκατομμύρια γιεν (51,67 δισεκατομμύρια ευρώ).

Η ιαπωνική κυβέρνηση ενέκρινε την αύξηση των αποζημιώσεων για την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα στα 7,07 τρισεκατομμύρια γιεν (51,67 δισεκατομμύρια ευρώ).

Η Ηλεκτρική Εταιρεία Τόκιο (TEPCO), ο φορέας εκμετάλλευσης του κατεστραμμένου πυρηνικού σταθμού Daiichi στη Φουκουσίμα, θα λάβει 950 δισεκατομμύρια γιεν περισσότερα από δημόσιους πόρους, πέρα από τα 6,125 τρισεκατομμύρια που είχαν συμφωνηθεί νωρίτερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης.

Δεκάδες χιλιάδες κατοίκων που αναγκάστηκαν να εκκενώσουν την περιοχή παραμένουν σε προσωρινά καταλύματα, περισσότερα από τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφή, και η TEPCO ζήτησε μεγαλύτερη χρηματοδότηση αναμένοντας ένα κύμα νομικών υποθέσεων για αποζημίωση.

Η εταιρεία, με την υποστήριξη της κυβέρνησης, έχει αναλάβει μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια καθαρισμού των επιπέδων ακτινοβολίας στις πόλεις πλησιέστερα στον τόπο του ατυχήματος του 2011, αν και ορισμένες περιοχές κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνουν αποκλεισμένες για δεκαετίες.

Σε μια προσπάθεια να μειώσει το ύψος των αποζημιώσεων και να επιταχύνει την ανοικοδόμηση, η κυβέρνηση σχεδιάζει να ανακαλέσει τις διαταγές εκκένωσης για τους περισσότερους ανθρώπους που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Ωστόσο, η TEPCO αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες για να θέσει υπό έλεγχο την κατάσταση στο εσωτερικό του πυρηνικού σταθμού και υπολογίζεται ότι η αφαίρεση του λιωμένου καυσίμου από τους κατεστραμμένους αντιδραστήρες και ο παροπλισμός της εγκατάστασης θα κοστίσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ και θα χρειαστεί δεκαετίες για να ολοκληρωθεί.

Η σταδιακή διακοπή λειτουργίας των πυρηνικών αντιδραστήρων σε όλη τη χώρα για ελέγχους ασφαλείας και αναβαθμίσεις αύξησε επίσης τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά κατά 25 τοις εκατό, καθώς η χώρα κατέφυγε σε περισσότερες εισαγωγές ορυκτών καυσίμων.