Μια σπουδαία καλλιτέχνις βαδίζει ολοταχώς προς το πρόωρο τέλος της, πέντε ζευγάρια αποκαλύπτουν την κρυφή σεξουαλική ζωή τους, δύο εραστές οδηγούνται σε ένα ακραίο ηδονικό τέλος και ένας όμορφος περιπλανώμενος παλεύει με το παρελθόν που τον στιγματίζει, στις κινηματογραφικές επιλογές της εβδομάδας.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Μια γυναίκα προσπαθεί να ανακαλύψει την αλήθεια για τη δολοφονία της οικογένειάς της, μια σπουδαία καλλιτέχνις βαδίζει ολοταχώς προς το πρόωρο τέλος της, πέντε ζευγάρια αποκαλύπτουν την κρυφή σεξουαλική ζωή τους, μια γνωστή ομάδα στρίπερ επιστρέφει για ένα ακόμα σόου, δύο εραστές οδηγούνται σε ένα ακραίο ηδονικό τέλος και ένας όμορφος περιπλανώμενος παλεύει με το παρελθόν που τον στιγματίζει, στις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
«Σκοτεινός τόπος»
Μετά το διάσημο μπεστ σέλερ «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε», ένα ακόμα θρίλερ μυστηρίου της συγγραφέα Τζίλιαν Φλιν μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, σκηνοθετημένο από τον Ζιλ Πακέ Μπρενέ. Με τη - βραβευμένη με Όσκαρ - Σαρλίζ Θερόν και τους Κριστίνα Χέντριξ, Νίκολας Χουλτ, Κλόε Γκρέις Μορέτς, Τάι Σέρινταν και Κόρεϊ Στολ, η ταινία ξετυλίγει την ιστορία μιας γυναίκας, η οποία, όταν ήταν παιδί, έγινε μάρτυρας της δολοφονίας της μητέρας και των δύο αδελφών της και η κατάθεσή της είχε σαν αποτέλεσμα να πάει φυλακή ο 15άχρονος αδελφός της. Μια ερασιτεχνική ομάδα, που εξιχνιάζει εγκλήματα, την πείθει, 25 χρόνια μετά το συμβάν, να ξαναθυμηθεί και να επανεξετάσει τα γεγονότα, για να ανακαλύψει τι πραγματικά συνέβη εκείνη τη νύχτα.
«Μία θεματική, που πάντα με ενδιέφερε, είναι το πώς εκφράζουν τον θυμό τους οι γυναίκες, πώς εκφράζουν τη βία. Είναι ένα κομμάτι των γυναικών, αλλά κανείς δεν μιλά για αυτό. Η πλειοψηφία της λογοτεχνίας αφορά τους κύκλους βίας, που δημιουργούν και διαιωνίζουν οι άνδρες. Οι γυναίκες δεν έχουν αυτό το “λεξιλόγιο”» εξηγεί η συγγραφέας της ιστορίας.
Από την πλευρά της, η Σαρλίζ Θερόν, αναφερόμενη στον θάνατο του μέθυσου πατέρα της, τον οποίο σκότωσε η μητέρα της, όταν εκείνη ήταν 15 ετών, προκειμένου να την προστατέψει, σημειώνει: «Έχω βιώσει και εγώ μια πολύ τραυματική εμπειρία στη δική μου ζωή. Και αυτό με διαμόρφωσε κατά κάποιον τρόπο. Ο χαρακτήρας που υποδύομαι περνά αυτήν τη φρίκη, όταν είναι επτά χρόνων, και η ταινία μιλά για το τι μπορεί να κάνει ένα τέτοιο τραύμα σε ένα παιδί, ειδικά όταν πρέπει να μιλήσει για αυτό. Και αυτό, επίσης, είναι κάτι που αναγνωρίζω, κάτι που έχω ζήσει. Τα γεγονότα μοιάζουν πολύ: υπάρχει ένας φόνος στην ταινία, ενώ, στη δική μου περίπτωση, συνέβη ένα ατύχημα σε αυτοάμυνα. Αλλά, αυτό, που πέρασε η ηρωίδα, το αναγνωρίζω».
«Amy: Το κορίτσι πίσω από το όνομα»
Με στόχο να σκιαγραφήσει την ταραχώδη πορεία τής - βραβευμένης με πέντε Γκράμι - Βρετανίδας μουσικού Έιμι Γουάινχαουζ, από την παιδική της ηλικία στο Σάουθγκεϊτ του βόρειου Λονδίνου έως και τον πρόωρο θάνατό της, το 2011, στα 27 της χρόνια, λόγω δηλητηρίασης από αλκοόλ, ο Ασίφ Καπάντια επεξεργάστηκε έναν μεγάλο όγκο - γνωστού, αλλά και ανέκδοτου - υλικού, μαζί με νέες ακυκλοφόρητες συνεντεύξεις από κοντινά της πρόσωπα, για να δημιουργήσει αυτό το ντοκιμαντέρ.
Η ταινία αποτυπώνει τη σύντομη ζωή μιας από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας στην Αγγλία, η οποία κατόρθωσε, μέσα από δύο μόνο προσωπικές δισκογραφικές δουλειές, να δημιουργήσει έναν μύθο, παντρεύοντας το σόουλ ιδίωμα με στοιχεία τζαζ και ρετρό - ποπ.
«Μαζί σου κι ας πεθάνω»
Στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, ο Αυστραλός σκηνοθέτης Τζος Λόσον, μέσα από το προκλητικό του σενάριο που παρακολουθεί την κρυφή σεξουαλική ζωή πέντε καθημερινών ζευγαριών, συνθέτει μια κωμωδία, που διερευνά διάφορα σεξουαλικά φετίχ και τις συνέπειες που επακολουθούν όταν κανείς τα μοιράζεται. Πρωταγωνιστούν οι Μποζάνα Νοβάκοβιτς, Ντέιμον Χέριμαν, Τζος Λόσον, Στέφανι Μέι, Μπεν Λόσον και Κέιτ Μάλβανι.
«Τα θέματα που επαναλαμβάνονται στην ταινία είναι οι αρχές, η ηθική, η κανονικότητα, η μονογαμία, οι σχέσεις, η αγάπη και η εξαπάτηση, όλα τυλιγμένα με έναν σέξι κόκκινο φιόγκο» σημειώνει ο δημιουργός. «Η ιστορία ελπίζω να περάσει το μήνυμα ότι δεν πρέπει να παίρνουμε το σεξ τόσο σοβαρά. Είναι μέρος της καθημερινότητας. Είναι μια φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Και για αυτόν τον λόγο, δεν θεωρώ ότι είναι ριψοκίνδυνη η ιστορία, αντίθετα με αυτό που πολλοί πιστεύουν».
«Magic Mike XXL»
Η γνωστή, πλέον, παρέα των σέξι χορευτών επιστρέφει, μέσα από την κωμωδία του Γκρέγκορι Τζέικομπς, ο οποίος πήρε τη σκυτάλη από τον σκηνοθέτη της πρώτης ταινίας, Στίβεν Σόντερμπεργκ, που, τώρα, ανέλαβε την εκτέλεση παραγωγής, τη διεύθυνση φωτογραφίας και το μοντάζ. Οι Τσάνινγκ Τέιτουμ, Ματ Μπόμερ, Τζο Μανγκανιέλο, Κέβιν Νας, Άνταμ Ροντρίγκεζ, Γκάμπριελ Ινγκλέσιας, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Ντόναλντ Γκλόβερ, Άμπερ Χερντ, Άντι ΜακΝτάουελ και Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ μάς πηγαίνουν τρία χρόνια μετά την απόφαση του Μάικ να εγκαταλείψει την καριέρα του στρίπερ, ενώ βρισκόταν στο απόγειό της. Έχοντας επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, συνειδητοποιεί ότι, μάλλον, διάλεξε λάθος δρόμο…
«Παρά το γεγονός ότι η ιστορία είναι εξολοκλήρου μυθοπλασία, κάποια από τα στοιχεία της ατμόσφαιρας του κόσμου του Μάικ προέρχονται από τα βιώματα του Τσάνινγκ Τέιτουμ, από τα πρώτα του βήματα, όταν ακόμα δούλευε ως χορευτής» σημειώνει ο σκηνοθέτης.
«Η αυτοκρατορία των αισθήσεων»
Το προκλητικό δράμα του 1976, με την υπογραφή του Ιάπωνα σκηνοθέτη Ναγκίσα Οσίμα, το οποίο απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, αλλά ξεσήκωσε και θύελλα αντιδράσεων διεθνώς, εξερευνά - ρεαλιστικά και με τόλμη - τη δύναμη της ερωτικής επιθυμίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αυστηρή λογοκρισία της Ιαπωνίας, δεν επέτρεπε στον σκηνοθέτη να κάνει την ταινία όπως την είχε οραματιστεί, και, εξαιτίας αυτού, το φιλμ καταχωρίστηκε επισήμως ως παραγωγή γαλλικής εταιρίας και το υλικό στάλθηκε στη Γαλλία για επεξεργασία και μοντάρισμα. Μάλιστα, μέχρι και σήμερα, η ταινία δεν έχει προβληθεί ποτέ χωρίς λογοκρισία στην Ιαπωνία.
Με πρωταγωνιστές τους Τατσούγια Φούτζι και Έικο Ματσούντα και βασισμένη σε ένα πραγματικό γεγονός που συγκλόνισε την ιαπωνική κοινωνία, τη δεκαετία του 1930, η ταινία ξετυλίγει την ιστορία της παθιασμένης ερωτικής σχέση μιας πρώην πόρνης και νυν υπηρέτριας με τον εργοδότη της. Καθώς οι ερωτικές εμπειρίες τους γίνονται εντονότερες, το πάθος μετατρέπεται σε εμμονή και αρχίζουν να πειραματίζονται με επικίνδυνα σεξουαλικά παιχνίδια, τα οποία, τελικά, τους οδηγούν σε ένα βίαιο τέλος, ως πράξη υπέρτατης ικανοποίησης.
«Μακρύ καυτό καλοκαίρι»
Στο δράμα του 1958, σε σκηνοθεσία του Μάρτιν Ριτ, με τον Πολ Νιούμαν, ο οποίος απέσπασε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο Φεστιβάλ των Καννών εκείνης της χρονιάς, και τους Τζόαν Γούντγουορντ και Όρσον Γουέλς, ένας όμορφος περιπλανώμενος φτάνει σε μια μικρή πόλη του Μισισιπή. Όμως, η φήμη του πυρομανή πατέρα του τον στιγματίζει αμέσως. Παρόλα αυτά, κερδίζει την εύνοια ενός βαθύπλουτου άνδρα, ο οποίος τον θεωρεί κατάλληλο για την κόρη του.