Συζήτηση εφ' όλης της ύλης είχε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης, με τους διαπιστευμένους στο υπουργείο του δημοσιογράφους, στο πλαίσιο γεύματος εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων.
Ο κ. Λιάπης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιβατική κίνηση του προαστιακού σιδηροδρόμου, στο σκέλος από Κόρινθο μέχρι Αθήνα και αντίστροφα. Υπάρχει μεγάλη κίνηση, παρατήρησε ο κ. υπουργός, και για το λόγο αυτό προτίθεται να παραγγείλει και νέους συρμούς, αλλά μέχρι αυτοί να παραληφθούν, θα προχωρήσει σε ενοικίαση τρένων για την εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης.
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι η επέκταση του δικτύου του προαστιακού μέχρι το Λαύριο. Σχετική πρόταση έχουν κάνει οι πλοιοκτήτες και ο κ.Λιάπης είπε ότι, εάν αυτό γίνει, θα αποσυμφορηθεί και το λιμάνι του Πειραιά.
Επίσης ανέφερε ότι, το αργότερο σε ένα οκτάμηνο, θα έχει επεκταθεί ο προαστιακός μέχρι τον Πειραιά, ενώ τόνισε ότι θα επιληφθεί ο ίδιος για να λυθεί το πρόβλημα που υπάρχει με τη διακίνηση των επιβατών του Προαστιακού από την πόλη της Κορίνθου στο σταθμό.
Ιδιαίτερα ευχαριστημένος δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και για την επιβατική κίνηση στο Τραμ, καθώς, όπως είπε, έχει σταθεροποιηθεί σε 50.000 επιβάτες την ημέρα. Σε αυτό συνέβαλε αποφασιστικά και η συνεργασία του τραμ με τα θέατρα. Ο κ. Λιάπης έκανε επίσης γνωστό ότι θα προχωρήσει η επέκταση του Τραμ προς τον Πειραιά και πιθανώς να γίνουν ορισμένες τροποποιήσεις στις λεωφορειακές γραμμές, ενώ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε ότι ο δήμαρχος του Πειραιά κ. Αγραπίδης δεν έχει εκφράσει με σαφήνεια τη θέση του.
Όσον αφορά τον ΟΣΕ, αφού επανέλαβε τη θέση του ότι οι σιδηρόδρομοι έχουν μέλλον στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, ο κ.Λιάπης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να γίνουν αλλαγές προσώπων στον Οργανισμό, ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αυξηθούν τα κονδύλια για τους σιδηρόδρομους. Όπως επίσης ανακοίνωσε, στο τέλος Ιανουαρίου του 2006 θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα Σύνοδος των υπουργών Μεταφορών των βαλκανικών χωρών με αντικείμενο το σιδηρόδρομο. Ο κ. Λιάπης εξέφρασε επίσης την ελπίδα να εγκριθούν αυξημένα κονδύλια για τους σιδηρόδρομους από το Δ' ΚΠΣ.
Εξάλλου ο υπουργός Μεταφορών εμφανίστηκε βέβαιος για αύξηση της απορροφητικότητας των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Όπως επισήμανε, παρέλαβε ρυθμό απορροφητικότητας 19%, τώρα βρίσκεται στο 35%, ενώ σύντομα θα φτάσει το 60%.
Σε ό,τι αφορά την πολιτική επικαιρότητα, ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι κανείς δεν γνωρίζει πότε θα γίνει ανασχηματισμός, καθώς, όπως είπε, είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας του Πρωθυπουργού. Πάντως, άφησε να εννοηθεί πως θέλει να παραμείνει στο υπουργείο Μεταφορών, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει το έργο του.
Επιπρόσθετα, ο κ. Λιάπης ανακοίνωσε ότι το Μάιο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το Διεθνές Συνέδριο για τις Τηλεπικοινωνίες και στο οποίο έχει κληθεί να παραστεί και να απευθύνει χαιρετισμό ο γγ του ΟΗΕ Κόφι Ανάν.
Ο κ. Λιάπης επανέλαβε για άλλη μια φορά ότι το μέτρο των μονών-ζυγών στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας είναι πλέον ξεπερασμένο και για το λόγο αυτό θα πρέπει να αντικατασταθεί με κάτι άλλο. Μάλιστα δεν απέκλεισε κανένα ενδεχόμενο και δήλωσε ότι μέχρι το Σεπτέμβριο θα πρέπει να έχει εξευρεθεί ένας νέος τρόπος περιορισμού της κυκλοφορίας των ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας. Για το λόγο αυτό θα έχει επαφές με συγκοινωνιολόγους και άλλους αρμόδιους φορείς και παράγοντες.
Τέλος, δήλωσε χαριτολογώντας ότι περνάει την καλύτερη φάση των σχέσεών του με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.
Πηγή ΑΠΕ