Σε δυσλειτουργία του συστήματος συμπίεσης του αεροσκάφους αποδίδονται τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους της κυπριακής εταιρείας «Ηelios» τον Αύγουστο στην περιοχή του Γραμματικού.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει απο τη σημερινή αναπαράσταση της μοιραίας πτήσης. Στα 10.000 πόδια ήχησε ο συναγερμός γιατί παρατηρήθηκε μερική αποσυμπίεση. Στα 14.000 πόδια έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου, αλλά για άγνωστους λόγους ο κυβερνήτης συνέχισε την ανοδική πορεία το αεροσκάφους.
Στα 34.000 πόδια και ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν επάνω από την Κέα άρχισε η καθοδική πορεία με τον αυτόματο πιλότο. Ο φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου πήρε μια φορητή φιάλη οξυγόνου από την καμπίνα, άνοιξε την πόρτα του κόκπιτ, αποσυνέδεσε τον αυτόματο πιλότο και είχε για πάνω απο 10 λεπτά τον έλεγχο του αεροσκάφους μέχρι που αυτό κατέπεσε στο Γραμματικό ελλείψει καυσίμων.
Στη σημερινή αναπαράσταση πήρε μέρος και ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας, που μαγνηστοσκόπησε τη σημερινή διαδικασία.
Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συλλογής των στοιχείων και στη συνέχεια θα συνταχθεί ένα προσχέδιο πορίσματος το οποίο θα σταλεί στην Κύπρο, στις αρμόδιες ελληνικές αρχές και στην κατασκευάστρια εταιρεία. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το πόρισμα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής διερεύνσης αεροπορικών ατυχημάτων Α. Τσολάκη, η σημερινή αναπαράσταση είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Σε ερώτηση εάν πρέπει «να ανησυχούν κάποιοι κύκλοι», ο κ. Τσολάκης απάντησε ότι σε μια τέτοια περίπτωση πολλοί κύκλοι ανησυχούν. Δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο, πρόσθεσε.
Πηγές: ΑΠΕ ΜΠΕ