Κοινωνία
Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2015 17:01

Παρέμβαση 17 δικηγόρων υπέρ του δημοψηφίσματος

Μία μέρα μετά την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενός πολιτικού μηχανικού κι ενός δικηγόρου που ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το δημοψήφισμα, 17 δικηγόροι κατέθεσαν παρέμβαση υπέρ της διεξαγωγής του δημοψηφίσματος.

Μία μέρα μετά την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενός πολιτικού μηχανικού κι ενός δικηγόρου που ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το δημοψήφισμα, 17 δικηγόροι κατέθεσαν παρέμβαση υπέρ της διεξαγωγής του δημοψηφίσματος.

Μια από τις παρεμβάσεις συνυπογράφεται και από το κόμμα «Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας».

Οι δικηγόροι υποστηρίζουν ότι η προκήρυξη δημοψηφίσματος ανάγεται στη σφαίρα της διαχείρισης της πολιτικής εξουσίας και αποτελεί κυβερνητική πράξη, κάτι που δεν μπορεί να ελεγχθεί ως προς την συνταγματικότητα και νομιμότητα από τους δικαστές του ΣΤΕ, αλλά μόνο από το Εκλογοδικείο, χαρακτηρίζοντας αβάσιμους τους ισχυρισμούς τους.

Επισημαίνουν ότι είναι αναγκαία η διεξαγωγή του δημοψηφίσματος, τονίζοντας ότι είναι «εξαιρετικά επείγον ο Ελληνικός λαός να αποφασίσει για την τύχη του, τη ζωή του, τα παιδιά του, την πατρίδα του και όχι ο οποιοσδήποτε δοτός  εκβιασθείς ή νουθετηθείς Πρωθυπουργός».

«Είναι εξαιρετικά επείγον να αποκατασταθεί η Δημοκρατία στην Ελλάδα, που καταστρατηγήθηκε απολύτως τα τελευταία 6 χρόνια, εκλέγοντας κυβερνήσεις που εκλέχθηκαν για να υλοποιήσουν συγκεκριμένο πρόγραμμα» υπογραμμιζουν.

Συγκεκριμένα, επισημαίνουν ότι οι ισχυρισμοί των προσφευγόντων πρέπει να απορριφθούν:

1.       Διότι τα δύο έγγραφα που τίθενται σε δημοψήφισμα άπτονται ζητημάτων που αφορούν την ίδια την κυριαρχία του ελληνικού κράτους στο σύνολό της

2.       Διότι η αναφορά στο άρθρο 44 παράγραφος 2 εδάφιο β' του Συντάγματος που εισάγει εξαίρεση στα “δημοσιονομικά” νομοσχέδια δεν αφορά το προκηρυχθέν δημοψήφισμα αφού ούτε “ψηφισθέν νομοσχέδιο” είναι το αιτούμενο του δημοψηφίσματος ούτε βέβαια “δημοσιονομικό».

3.       Έστω και αν η ελληνική πολιτική τάξη υπήρξε απόλυτα φειδωλή στην ενεργοποίηση των διατάξεων του άρθρου 44 του Συντάγματος αφού επί 41 χρόνια (μετά το διεξαχθέν δημοψήφισμα για την μορφή του πολιτέυματος το 1974), υπάρχουν ευρωπαϊκά και διεθνή παραδείγματα δημοψηφισμάτων που καθιστούν τον ισχυρισμό των αιτούντων αβάσιμο. Έτσι, στην Γαλλία και στην Ολλανδία το 2005 τέθηκε ενώπιον του γαλλικού και του ολλανδικού λαού ερώτημα για την έγκριση ή μη του Ευρωσυντάγματος, ενός ζητήματος απείρως πιο “πολυσύνθετου” και “περιγραφόμενου με ειδικούς τεχνικούς και επιστημονικούς όρους” οι οποίοι θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι ήταν “αδύνατο να γίνουν κατανοητοί από τη συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων”, καθώς ήταν αποτέλεσμα πολύχρονων και επίμοχθων διαπραγματεύσεων ανάμεσα στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα νομικά τους επιτελεία στο ανώτατο κρατικό επίπεδο. 4

4.       Στην περίπτωση του επίδικου δημοψηφίσματος, η ημερομηνία του Προεδρικού Διατάγματος που το προκηρύσσει είναι η 28/06/2015, οπότε η ημερομηνία της 05/07/2015 είναι “εντός τριάντα ημερών από τη δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος”. Αν ο νομοθέτης επιθυμούσε να προσδιορίσει μια ελάχιστη χρονικά “προεκλογική περίοδο” θα το έπραττε, κάτι το οποίο ωστόσο δεν προκύπτει από τις σχετικές διατάξεις.

5.       Το πλήρες κείμενο της πρότασης των Τριών Θεσμών προς την Ελληνική Κυβέρνηση, επί της οποίας διεξάγεται το προκηρυχθέν δημοψήφισμα, έχει δοθεί στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Εσωτερικών, με την επίσημη μετάφραση από τη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. 

newsroom naftemporiki.gr