Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2015 13:15

«Έξυπνη» συσκευή εικονικής πραγματικότητας που ελέγχεται με τα μάτια

Το Oculus Rift αποτελεί μάλλον το πλέον γνωστό όνομα στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας σήμερα, ωστόσο οι ανταγωνιστές είναι ήδη πολλοί – και κάποιοι παρουσιάζουν πραγματικά καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως στην περίπτωση της συσκευής της Fove, η οποία ιδρύθηκε από τη Γιούκα Κοτζίμα, πρώην εργαζόμενη της Sony Computer Entertainment, και τον Λοχλέιν Γουΐλσον, ειδικό του χώρου της επεξεργασίας εικόνας.

Το Oculus Rift αποτελεί μάλλον το πλέον γνωστό όνομα στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας σήμερα, ωστόσο οι ανταγωνιστές είναι ήδη πολλοί – και κάποιοι παρουσιάζουν πραγματικά καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως στην περίπτωση της συσκευής της Fove, η οποία ιδρύθηκε από τη Γιούκα Κοτζίμα, πρώην εργαζόμενη της Sony Computer Entertainment, και τον Λοχλέιν Γουΐλσον, ειδικό του χώρου της επεξεργασίας εικόνας.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του MIT Technology Review, πρόκειται για μια συσκευή, πρώτη στο είδος της, που χρησιμοποιεί την ανίχνευση βλέμματος ως βασικό user interface, παρακολουθώντας την κίνηση των ματιών του μέσω υπέρυθρου φωτός. Με πολύ απλά λόγια, ο χρήστης μπορεί να χειρίζεται τη συσκευή με το βλέμμα, στα πρότυπα ηρώων ιστοριών επιστημονικής φαντασίας και κόμικ.

Σύντομη επίδειξη έγινε στην Ε3 στο Λος Άντζελες, όπου η συσκευή χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού στο οποίο ο παίκτης κατέρριπτε εξωγήινα διαστημόπλοια.

Ωστόσο, οι φιλοδοξίες των δημιουργών του πηγαίνουν πολύ παραπέρα. Κατά τον Γουΐλσον, το «foviated rendering» είναι το μέλλον της εικονικής πραγματικότητας, καθώς πρόκειται για μια τεχνική στην οποία ο υπολογιστής χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των δυνατοτήτων του στο rendering στο ακριβές σημείο όπου κοιτάζει ο χρήστης ανά πάσα στιγμή- ενώ παράλληλα η υπόλοιπη εικόνα- που βρίσκεται στην περιφερειακή του όραση- παραμένει σε χαμηλή ανάλυση.

Η συγκεκριμένη τεχνική φαίνεται ως ένας καλός τρόπος να λυθεί ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα της εικονικής πραγματικότητας: το ότι η πλήρης εμβύθιση σε έναν εξομοιωμένο κόσμο απαιτεί δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης, που θα τρέχουν σε εξαιρετικά υψηλό frame rate.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές συνιστούν refresh rate των 120 frame per second, έτσι ώτε το lag που βιώνει κάποιος όταν γυρίζει το κεφάλι του να παραμένει στο ελάχιστο.

Αυτό όμως συνεπάγεται πολύ μεγάλες απαιτήσεις από πλευράς υπολογιστικής ισχύος- και η τεχνική της Fove φαίνεται ικανή να το αλλάξει αυτό, όπως φάνηκε σε δεύτερη επίδειξη στην Ε3, με έναν εικονικό «διάδρομο διαστημοπλοίου», όπου η εικόνα βελτιωνόταν όπου κοίταζε ο χρήστης.

Η συσκευή «ανέβηκε» στην υπηρεσία crowdfunding Kickstarter, όπου και συγκέντρωσε το ποσό – στόχο (250.000 δολάρια) πολύ πριν τη λήξη της διαδικασίας, που είναι προγραμματισμένη για τις αρχές του Ιουλίου.

Το κόστος της μονάδας αναμένεται να ανέρχεται στα 500 δολάρια.