Πολιτιστικά
Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015 19:20

Μετρό Θεσσαλονίκης: Την παράκαμψη του σταθμού «Βενιζέλου» προωθεί το ΥΠΠΟ

Σε παράκαμψη του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό της Θεσσαλονίκης προσανατολίζονται πλέον όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, έτσι ώστε να εξασφαλισθεί και η ανάδειξη του μνημειακού συνόλου που αποκάλυψαν οι ανασκαφικές εργασίες αλλά και να συνεχισθεί το αναπτυξιακό έργο του μετρό.

Σε παράκαμψη του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό της Θεσσαλονίκης προσανατολίζονται πλέον όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, έτσι ώστε να εξασφαλισθεί και η ανάδειξη του μνημειακού συνόλου που αποκάλυψαν οι ανασκαφικές εργασίες αλλά και να συνεχισθεί το αναπτυξιακό έργο του μετρό.

Τη λύση - στο «γόρδιο δεσμό» που ταλανίζει την τελευταία διετία και πλέον την εξέλιξη των έργων διάνοιξης του μετρό και προς την οποία είχε δηλώσει κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη και ο αν. υπουργός πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης πως «προσανατολίζεται» και το ΥΠΠΟ -, ανακοίνωσε σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

«Θα μπλοκαριστεί η λειτουργία του σταθμού “Βενιζέλου” ώστε να γίνει ό,τι είναι να γίνει χωρίς μετακίνηση των αρχαίων. Υπάρχει ήδη η σχετική μελέτη. Στη χειρότερη περίπτωση, θα καταργηθεί ο σταθμός και θα υπογειοποιηθεί η διάβαση ώστε οι πεζοί να έχουν πρόσβαση και θέαση στην ιστορία της πόλης» δήλωσε ο κ. Μπουτάρης, εμβόλιμα σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου για την επικείμενη έναρξη της 5ης Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

Ο δήμαρχος - που συναντήθηκε το χθεσινό βράδυ στην Αθήνα - με τον κ. Ξυδάκη ανακοίνωσε, επίσης, ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί την ερχόμενη Δευτέρα στην Αθήνα, σε συνάντηση των εμπλεκομένων φορέων - υπουργείο Πολιτισμού, ΥΠΕΧΩΔΕ, Αττικό Μετρό, δήμος Θεσσαλονίκης.

Συμπληρωματικά, μάλιστα, δήλωσε ότι εξετάζεται σχέδιο για την αξιοποίηση και ανάδειξη του πολιτισμικού τριγώνου που περικλείουν τα μνημεία της Παναγίας Χαλκέων, των αρχαιολογικών ευρημάτων της «μέσης οδού» στο σταθμό «Βενιζέλου» του μετρό, του μνημείου «Μπεζεστένι» και του «Αλκαζάρ». Η ανάδειξή τους  - όπως είπε ο κ. Μπουτάρης - θα γίνει με χρηματοδότηση από τα επόμενα ΕΣΠΑ και όχι με κονδύλια από το έργο του μετρό.