Tην αντίθεση της Εκκλησίας στο νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για το σύμφωνο συμβίωσης, εκφράζει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο, στις 12 Ιουνίου. Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος χαρακτηρίζει το σύμφωνο συμβίωσης «νεοφιλελεύθερη επιβράβευση της ανευθυνότητας στις διαπροσωπικές σχέσεις που τις υποβιβάζει σε απλή συναλλαγή».
Tην αντίθεση της Εκκλησίας στο νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για το σύμφωνο συμβίωσης, εκφράζει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο, στις 12 Ιουνίου και η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες.
Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος χαρακτηρίζει το σύμφωνο συμβίωσης «νεοφιλελεύθερη επιβράβευση της ανευθυνότητας στις διαπροσωπικές σχέσεις που τις υποβιβάζει σε απλή συναλλαγή».
Σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο, το σύμφωνο αποτελεί «σκαιά απομίμηση του γάμου που απευθύνεται σε όσους θέλουν να δημιουργήσουν σχέση και οικογένεια ξεγελώντας τον εαυτό τους ότι δεν αναλαμβάνουν κάποια σοβαρή ευθύνη». Το σύμφωνο συμβίωσης, σημειώνει, αναγνωρίζει ως πατέρα και μητέρα «συμβαλλόμενο» και «αντισυμβαλλόμενο» και διαφημίζεται ως νομοθετική πρόοδος, όμως αποτελεί ουσιαστικά επιστροφή στη ρωμαϊκή εποχή και στο θεσμό της «παλλακείας», που χρησιμοποιήθηκε από όσους συμβίωναν, χωρίς πρόθεση έγγαμης συμβίωσης.
Στην επιστολή του, ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος σημειώνει ακόμη ότι το σύμφωνο συμβίωσης αλλοιώνει την ίδια την οικογένεια και θεσπίζει την «εξώγαμη» οικογένεια. Η ύπαρξη οικογένειας δεν αφορά μόνο τα άτομα, την ελευθερία και την ιδιωτικότητά τους, αλλά είναι θέμα συντήρησης του οικογενειοκεντρικού χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας, υπογραμμίζει.
Ο Αρχιεπίσκοπος υπενθυμίζει τη θέση της Εκκλησίας υπέρ του χριστιανικού γάμου, καθώς, όπως αναφέρει, οποιαδήποτε άλλη μορφή συμβίωσης (πολιτικός γάμος, σύμφωνο συμβίωσης) απορρίπτεται όχι ως στείρα άρνηση αλλά γιατί η Εκκλησία έχει τη δική της διαχρονική και θετική πρόταση προς τον άνθρωπο.
Διερωτάται δε τι διαπαιδαγώγηση παίρνουν οι πολίτες από ένα νομοθέτημα και τι ηθικό μήνυμα λαμβάνουν όταν το κράτος θεσπίζει ένα νομικό υποκατάστατο του μυστηρίου του γάμου, μια δήθεν «ελαφρά μορφή» του, που έχει όμως όλες τις συνέπειες του γάμου.
Καλεί τέλος την πολιτεία να κάνει σαφές «εάν μετά την 'ομοφυλοφιλική συμβίωση' θα προχωρήσει και στην 'ομοφυλοφιλική οικογένεια', για την οποία δημιουργεί από τώρα τις προϋποθέσεις ώστε να διεκδικηθεί από οργανωμένους ακτιβιστές.
Πηγή: ΑΜΠΕ