Auto
Τρίτη, 16 Ιουνίου 2015 18:19

Toyota Avensis: Πρώτη δοκιμή στις Άλπεις

Και μόνο το γεγονός ότι, από το 1997 μέχρι σήμερα, κυκλοφόρησαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους πάνω από 1.711.800 Αvensis, τα οποία, μάλιστα, σχεδιάστηκαν, εξελίχθηκαν από μηχανικής άποψης και παρήχθησαν στην ήπειρό μας, πιστοποιεί τη μεθοδικότητα της στρατηγικής που εφαρμόζει η Toyota.

Του Γιάννη Κανουπάκη

Και μόνο το γεγονός ότι, από το 1997 μέχρι σήμερα, κυκλοφόρησαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους πάνω από 1.711.800 Αvensis, τα οποία, μάλιστα, σχεδιάστηκαν, εξελίχθηκαν από μηχανικής άποψης και παρήχθησαν στην ήπειρό μας, πιστοποιεί τη μεθοδικότητα της στρατηγικής που εφαρμόζει η Toyota.

Με ισχυρό «χαρτί» της την αξιοπιστία, έκανε, αυτή τη φορά, σημαντική πρόοδο, σε τομείς που οι απαιτήσεις του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού είναι πολύ υψηλές. Το μεσαίο μοντέλο του ιαπωνικού ομίλου, στη νέα γενιά του, έρχεται, άμεσα, στη χώρα μας, με πιο μοντέρνα εικόνα, ειδικά, στο μπροστινό μέρος, έχοντας αποκτήσει την ομογενοποιημένη νεανική όψη των Yaris-Aygo.

Στα high lights η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, η τεχνολογική αναβάθμιση, σε σχέση με την ενεργητική ασφάλεια και η προσεγμένη κατασκευή.

Το εκτιμήσαμε, στην πανευρωπαϊκή «πρώτη του», γύρω από τη φημισμένη Lac Leman, στον αυτοκινητόδρομο, από Γενεύη προς Λωζάννη, αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο, μέσα από περιποιημένα χωριουδάκια και αμπελώνες, φθάνοντας έως το Verbier, των Άλπεων, με τα σαλέ και τα τελεφερίκ, που, σφύζουν από ζωή, το χειμώνα, πηγαινοφέρνοντας τους σκιέρ στις χιονισμένες πίστες.

Οδηγήσαμε και τη σεντάν έκδοση, αλλά, μας άρεσε, ιδιαιτέρως, και η Touring Sport, δηλαδή, η station wagon, που, αν και είναι δυναμική και πρακτική μαζί, θα έρχεται μόνο κατόπιν παραγγελίας στη χώρα μας, αφού, ακόμη, οι περισσότεροι οικογενειάρχες στους οποίους, πρωτίστως, απευθύνεται, σκέπτονται, μάλλον, συντηρητικά. 

Γνωρίσαμε τον νέο κινητήρα 1,6 λτ ντίζελ, που, δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου και στην ομαλή λειτουργία του, σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Η αίσθηση του κιβωτίου είναι πολύ βελτιωμένη και το τιμόνι ακριβέστατο, συμβάλλοντας, με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, στο άψογο κράτημα και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Το πιο σημαντικό όλων είναι, όμως, η ποιότητα κύλισης, η καλύτερη, ως τώρα, για Toyota.

Η επιτυχία συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με ποιοτικά υλικά κατασκευής, τέλειο φινίρισμα, σικάτο διάκοσμο και εξοπλισμό επιπέδου, χωρίς περιττά, εργονομικές ατέλειες ή σχεδιαστικές αστοχίες.

Για τα μέρη μας, ιδιαιτέρως, -υπό τις παρούσες συνθήκες-, σημείο αναφοράς στο νέο μοντέλο, αποτελεί ο κινητήρας 1.6 D-4D, ο οποίος εκφράζει την τρέχουσα τάση downsizing, για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας καυσίμου και χαμηλότερων ρύπων. 

Αυτό το μοτέρ, προδιαγραφών Euro 6, αποδίδει 112 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 270 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ. Το νέο μοντέλο επιταχύνεται από 0-100 χλμ/ώρα, σε 11,4 δεύτερα, μέχρι την τελική ταχύτητα των 185 χλμ/ώρα. Παράλληλα, βεβαίως, διατίθενται και βελτιωμένοι βενζινοκινητήρες 1.6P & 1.8P MD/S, με  εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο Avensis νέας γενιάς προσφέρονται το πρωτοποριακό πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και το Toyota Touch2 με έγχρωμη οθόνη 8”, στον βασικό εξοπλισμό, από την μεσαία έκδοση. Η βασική έκδοση classic περιλαμβάνει, δε, ως στάνταρ εξοπλισμό το pre collision system (σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης).

Οι τιμές του Avensis sedan ξεκινούν από 18.080 ευρώ με απόσυρση.