Χιλιάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν το Σάββατο σε κεντρική πόλη της Νικαράγουας για να διαμαρτυρηθούν για την κατασκευή μίας διώρυγας κόστους 50 δισεκατομμύρια δολαρίων (44 δισεκατομμυρίων ευρώ) που θα διασχίζει τη γη τους.
Χιλιάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν το Σάββατο σε κεντρική πόλη της Νικαράγουας για να διαμαρτυρηθούν για την κατασκευή μίας διώρυγας κόστους 50 δισεκατομμύρια δολαρίων (44 δισεκατομμυρίων ευρώ) που θα διασχίζει τη γη τους.
Οι διαδηλωτές κυμάτιζαν σημαίες της Νικαράγουας και φώναζαν συνθήματα εναντίον της κατασκευής του καναλιού. Οι ακτιβιστές κατηγορούν τον προέδρο Ντανιέλ Ορτέγκα για «ξεπούλημα της χώρας στην Κίνα», επιτρέποντας την κατασκευή της πλωτής οδού.
Πίσω από το τεράστιο έργο βρίσκεται η κινεζική εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ ονόματι Αναπτυξιακή Επένδυση Χονγκ Κονγκ-Νικαράγουα (HKND).
Οι πολέμιοι της διώρυγας, κατά κύριο λόγο αγρότες των οποίων η γη βρίσκεται κατά μήκος της διαδρομής που έχει χαραχθεί για το κανάλι, συγκεντρώθηκαν από όλη τη χώρα στο κέντρο της πόλης Χουιγκάλπα.
Ο αριθμός των διαδηλωτών εκτιμάται πως άγγιξε τις 15.000, αν και οι επίσημες αρχές δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσουν αυτόν τον αριθμό.
Ο πρόεδρος Ορτέγκα ενέκρινε την ανάθεση του έργου στην εταιρεία HKND το 2013. Τα έργα κατασκευής του καναλιού, το οποίο θα έχει μήκος 280 χιλιόμετρα, εγκαινιάστηκαν τον Δεκέμβριο, ωστόσο οι εργασίες εκσκαφής δε θα ξεκινήσουν μέχρι το 2016.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019, εκτοπίζοντας στην πορεία περίπου 30.000 ανθρώπους, κυρίως φτωχούς αγρότες και μέλη αυτόχθονων πληθυσμών, τους οποίους οι κυβέρνηση δε συμβουλεύτηκε πριν την απόφαση. Ωστόσο υπολογίζεται πως το κανάλι θα επιφέρει ένα σημαντικό οικονομικό όφελος στη χώρα της Κεντρικής Αμερικής, ως εναλλακτική της διώρυγας του Παναμά.
Η HKND αναμένεται να απασχολήσει 50.000 άτομα τα επόμενα πέντε έτη. Η διαδρομή θα διασχίζει τη Λίμνη Νικαράγουα και θα περνά μέσα από το τροπικό δάσος και τουλάχιστον 40 τοπικά χωριά, ενώνοντας την Καραϊβική με τον Ειρηνικό Ωκεανό
Ωστόσο οι οικολόγοι ανησυχούν για την πρόκληση εκτεταμένων περιβαλλοντικών ζημιών από τα φράγματα και τη διακίνηση τεράστιων ποσοτήτων χώματος που θα διαταράξουν ανεπανόρθωτα τα ευαίσθητα οικοσυστήματα της περιοχής.