Καθώς το θέμα των επαναχρησιμοποιούμενων πυραύλων για εκτοξεύσεις στο Διάστημα αποτελεί έναν από τους πλέον «καυτούς» τομείς της αεροδιαστημικής τεχνολογίας (με την SpaceX του Έλον Μασκ να κατέχει τα πρωτεία), η Airbus Defence and Space αποκάλυψε το δικό της concept: πρόκειται για το Adeline (Advanced Expendable Launcher with Innovative engine Economy), που αποσκοπεί στη διάσωση των κύριων κινητήρων και avionics του πυραύλου επόμενης γενιάς της εταιρείας, Ariane 6, καθώς και άλλων οχημάτων εκτόξευσης.
Καθώς το θέμα των επαναχρησιμοποιούμενων πυραύλων για εκτοξεύσεις στο Διάστημα αποτελεί έναν από τους πλέον «καυτούς» τομείς της αεροδιαστημικής τεχνολογίας (με την SpaceX του Έλον Μασκ να κατέχει τα πρωτεία), η Airbus Defence and Space αποκάλυψε το δικό της concept: πρόκειται για το Adeline (Advanced Expendable Launcher with Innovative engine Economy), που αποσκοπεί στη διάσωση των κύριων κινητήρων και avionics του πυραύλου επόμενης γενιάς της εταιρείας, Ariane 6, καθώς και άλλων οχημάτων εκτόξευσης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα κομμάτια που θα περιέχονται στο κομμάτι επανεισόδου θα αντιπροσωπεύουν το 70-80% του συνολικού κόστους, κάτι που καθιστά το εγχείρημα ιδιαίτερα φιλόδοξο, καθώς, εάν ευοδώσει, θα ανάγει την Airbus σε έναν από τους βασικότερους «παίκτες» του χώρου,
Το σύστημα, που βρίσκεται στη βάση του συνολικού σκάφους, είναι επί της ουσίας ένα αποσπάσιμο, προστατευτικό τμήμα, σχεδιασμένο να λειτουργεί ως προωθητήρας και σύστημα καθοδήγησης. Μετά την ολοκλήρωση της αποστολής του, δηλαδή τη μεταφορά στα όρια/ έξω από την ατμόσφαιρα του διαστημοπλοίου, το Adeline θα επιστρέφει στη Γη, έτοιμο να χρησιμοποιηθεί ξανά. Ειδικότερα, όταν ξαναμπαίνει στην ατμόσφαιρα, θα χρησιμοποιεί φτερά για να πετά ως ένα κλασικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV), κινούμενο χάρη σε έλικες στο πίσω μέρος- και θα προσγειώνεται σε αεροδρόμιο. Συνολικά, εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος εκτόξευσης κατά 30%.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Gizmag, το σύστημα είναι σε ανάπτυξη από το 2010. Μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί μόνο δοκιμές σε εξομοιωτές, με κάποια μοντέλα επίδειξης να έχουν «δει» και δοκιμές πτήσης, για την ανάπτυξη τεχνολογιών- κλειδών. Η εταιρεία σκοπεύει να είναι σε θέση να πραγματοποιήσει την παρθενική εκτόξευση το 2025.