Μια γνωστή μυθιστορηματική ηρωίδα καταστρέφεται από τις επιθυμίες της, η Φύση δείχνει την αμείλικτη δύναμή της, μία ανθρωπολόγος μπαίνει στον κόσμο της μουσικής και δύο κληρονόμοι αποκτούν ένα παλιό σινεμά, στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Μια γνωστή μυθιστορηματική ηρωίδα καταστρέφεται από τις επιθυμίες της, η Φύση δείχνει την αμείλικτη δύναμή της, μία ανθρωπολόγος μπαίνει στον κόσμο της μουσικής, ένας μουσικόφιλος προσπαθεί μάταια να ακούσει τον αγαπημένο του δίσκο, κάποια παράξενα πλάσματα διεκδικούν το ίδιο μαγικό φίλτρο, ένας κατηγορούμενος παλεύει να αποδείξει την αθωότητά του και δύο κληρονόμοι αποκτούν ένα παλιό σινεμά, στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.
«Μαντάμ Μποβαρί»
Το μοιραίο πάθος μιας αγαπημένης λογοτεχνικής ηρωίδας ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη από τη Σόφι Μπαρτ, η οποία μεταφέρει το πασίγνωστο μυθιστόρημα του Γκυστάβ Φλωμπέρ σε αυτήν τη δραματική ταινία. Η Μία Βασικόφσκα, πλαισιωμένη από τον - υποψήφιο για Όσκαρ - Πολ Τζιαμάτι και τους Έζρα Μίλερ, Ρις Ίφανς, Χένρι Λόιντ Χιουζ και Λόγκαν Μάρσαλ - Γκριν, ενσαρκώνει την Έμμα Μποβαρί, μια μορφωμένη και καλοαναθρεμμένη κοπέλα, που ασφυκτιά στη φάρμα του πατέρα της και παντρεύεται τον γιατρό της περιοχής, πιστεύοντας πως θα αποκτήσει ενδιαφέρον η ζωή της. Αλλά η πραγματικότητα τη διαψεύδει και την ωθεί να αναζητήσει όσα ονειρεύεται σε άλλες αγκαλιές, με τραγικά αποτελέσματα.
«Στόχος της ταινίας είναι να εμπλέξει το κοινό σε ένα ηθικό δίλημμα» εξηγεί η σκηνοθέτις. «Μπορεί να κατηγορούμε την Έμμα για τα λάθη της, τα καπρίτσια της και τις καταστρεπτικές της επιθυμίες, αλλά πρέπει να νιώσουμε συμπόνια για αυτήν. Οι αντιθέσεις της την κάνουν πολύπλοκη και ευάλωτη, και πρέπει όλοι μας να δούμε τον εαυτό μας σε αυτήν, όπως ο Φλωμπέρ έκανε με τη διάσημη φράση του: “Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ”. Εγώ θα πρόσθετα: η Μαντάμ Μποβαρί είμαστε εμείς!».
«San Andreas: Επικίνδυνο ρήγμα»
Η μανία της Φύσης ξεσπά αμείλικτα μέσα από εντυπωσιακά εφέ, στην ταινία δράσης του Μπραντ Πέιτον, με τους Ντουάιτ Τζόνσον, Αλεξάντρα Νταντάριο, Κάρλα Κουτζίνο, Κόλτον Χέινς, τον - υποψήφιο για Όσκαρ - Πολ Τζιαμάτι και τους Κάιλι Μινόγκ, Μόργκαν Γκρίφιν, Άρτσι Παντζαμπί και Γουίλ Γιουν Λι. Μετά την ενεργοποίηση του θανάσιμου ρήγματος του Αγίου Ανδρέα και τον σεισμό των 9 ρίχτερ που προκάλεσε στην Καλιφόρνια, ένας διασώστης πιλότος ελικοπτέρου και η εν διαστάσει σύζυγός του αποφασίζουν να συνταξιδέψουν, για να σώσουν τη μοναχοκόρη τους. Όμως, όχι μόνο δεν έχουν περάσει τα δύσκολα, αλλά ο εφιάλτης τώρα αρχίζει.
«Ένα φιλί για το τέλος»
Στο μουσικό δράμα της Κέιτ Μπάρκερ Φρόιλαντ, με τις - βραβευμένες με Όσκαρ - Αν Χάθαγουεϊ και Μέρι Στίνμπεργκεν και τους Τζόνι Φλιν και Μπεν Ρόζενφελντ, μία ανθρωπολόγος, που εργάζεται στο Μαρόκο, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη, όταν ένα ατύχημα αφήνει τον νεαρό αδερφό της σε κωματώδη κατάσταση. Στην προσπάθειά της να κατανοήσει τη δέσμευση του μικρού με τη μουσική, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα γνωριμία.
«Η ταινία διηγείται μια ιστορία για το πώς η μουσική συνδέει και αλλάζει τους ανθρώπους» τονίζει η σκηνοθέτις. «Είναι, επίσης, μια ταινία για τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης. Ο τρόπος που έγινε αυτή η ταινία, είναι μία ακόμη δήλωση για τη δύναμη της μουσικής. Αντίθετα με τις υπόλοιπες ταινίες, ο ήχος προηγείτο της εικόνας».
«Μην ενοχλείτε, παρακαλώ!»
Βασισμένη στο θεατρικό έργο του βραβευμένου Γάλλου συγγραφέα Φλοριάν Ζελέρ, η κωμωδία του Πατρίς Λεκόντ - με τους Κριστιάν Κλαβιέρ, Καρόλ Μπουκέ, Βαλερί Μπονετόν, Ρόσι Ντε Πάλμα, Στεφάν Ντε Γκρουντ και Σεμπαστιάν Καστρό - αφηγείται τη διασκεδαστική ιστορία ενός φανατικού θαυμαστή της τζαζ, ο οποίος βρίσκει ένα σπάνιο άλμπουμ σε μια υπαίθρια αγορά. Το μόνο που ονειρεύεται είναι να πάει σπίτι του αμέσως, για να το απολαύσει. Δυστυχώς, όμως, ολόκληρος ο κόσμος συνωμοτεί εναντίον του, για να μη βρει ούτε μία στιγμή ησυχίας.
«Αυτός ο τύπος αντικατοπτρίζει όλες μας τις ατέλειες. Μπορούμε να τον χλευάσουμε, αλλά και θα γελάσουμε με τα προβλήματά του, καθώς δεν είναι ένας “καλός άνθρωπος”. Δεν θα ήταν αστείο, αν αυτός ήταν ένας ευχάριστος άνθρωπος. H ταινία πηγαίνει πολύ γρήγορα. Οι χαρακτήρες γίνονται μαριονέτες, που αντιδρούν στο τράβηγμα των χορδών τους. Αυτό που μου αρέσει, είναι να συνεχίσω να κινηματογραφώ φανταστικούς χαρακτήρες, στους οποίους, όμως, μπορείτε να αναγνωρίσετε τον εαυτό σας. Αν συμβαίνει όλη αυτή η φασαρία μπροστά σου, χωρίς το κοινό να είναι σε θέση να ταυτιστεί με αυτή, έχω αποτύχει» αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης.
«Παράξενη μαγεία»
Εμπνευσμένη από το «Όνειρο θερινής νυκτός» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η οικογενειακή ταινία κινουμένων σχεδίων του Γκάρι Ράιντστρομ είναι γεμάτη από τραγούδια των τελευταίων έξι δεκαετιών, από τον Έλβις Πρίσλεϊ, μέχρι τη Μπιγιονσέ και τη Λέιντι Γκάγκα. Μία πριγκίπισσα που έχει απαρνηθεί την αγάπη, ένας ευαίσθητος κακός, μία τρελούτσικη νεράιδα, ένα πεισματάρικο ξωτικό, ένα πονηρό ιμπ και ένας ιππότης διεκδικούν το ίδιο μαγικό φίλτρο και μπλέκουν σε διασκεδαστικές παρεξηγήσεις και περιπέτειες.
«Νέα και αθώα»
Με οδηγό το μυθιστόρημα της Τζοζεφίν Τέυ, «Ένα σελίνι για κεριά», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ δημιούργησε, το 1937, το ασπρόμαυρο αυτό θρίλερ, με τους Νόβα Πίλμπι, Ντέρικ Ντε Μάρνεϊ, Τζον Λόνγκντεν και Πέρσι Μάρμοντ. Η ταινία ξετυλίγει την ιστορία ενός νεαρού, που συλλαμβάνεται για τον φόνο μιας διάσημης γυναίκας, η οποία στραγγαλίστηκε με τη ζώνη του αδιάβροχού του. Ισχυριζόμενος ότι είναι αθώος, δραπετεύει με τη βοήθεια της κόρης του διευθυντή της αστυνομίας, προκειμένου να βρει τον πραγματικό ένοχο.
«Ραντεβού στο σινεμά»
Ο - υποψήφιος για Όσκαρ - Πίτερ Σέλερς, με τους Βιρτζίνια Μακένα, Μπιλ Τράβερς, Μάργκαρετ Ράδερφορντ και Μπέρναρντ Μάιλς στο πλάι του, πρωταγωνιστεί στην ασπρόμαυρη κωμωδία του 1957, σε σκηνοθεσία του Μπάζιλ Ντίρντεν, στην οποία ένα νεαρό ζευγάρι κληρονομεί έναν ετοιμόρροπο κινηματογράφο με τρεις ηλικιωμένους υπαλλήλους.