Η επιτυχημένη ιστορία ξεκίνησε με το Kadett το 1936 και θα συνεχιστεί, όπως όλα δείχνουν, με το νέο Astra, την 11η γενιά του κόμπακτ μοντέλου Opel. Μέχρι σήμερα, έχουν κατασκευαστεί συνολικά 24 εκατομμύρια αυτοκίνητα Kadett και Astra.
Η επιτυχημένη ιστορία ξεκίνησε με το Kadett το 1936 και θα συνεχιστεί, όπως όλα δείχνουν, με το νέο Astra, την 11η γενιά του κόμπακτ μοντέλου Opel. Μέχρι σήμερα, έχουν κατασκευαστεί συνολικά 24 εκατομμύρια αυτοκίνητα Kadett και Astra.
Και τώρα, η Opel είναι έτοιμη να προσθέσει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του bestseller της. Η νέα γενιά Astra βασίζεται σε μία νέα ελαφριά αρχιτεκτονική και θα χρησιμοποιεί μόνο κινητήρες τελευταίας γενιάς, προσφέροντας συστήματα που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε ανώτερες κατηγορίες.
Το νέο Astra συνδυάζει, σύμφωνα με την εταιρία, απόδοση με κομψότητα και θα επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των συμπαγών με τις καινοτομίες του. Το Opel Astra θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης φέτος το φθινόπωρο (17-27 Σεπτεμβρίου).
«Τρεις αξίες ορίζουν την ουσία του νέου Astra – απόδοση, καινοτομία και δυναμικές επιδόσεις,» δήλωσε ο CEO του Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann. «Οι μηχανικοί μας το δημιούργησαν από λευκή κόλλα χαρτιού. Το νέο Astra είναι μέχρι 200 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η αθλητική σχεδίαση του προσδίδει ένα ξεχωριστό στυλ.
Οι διαστάσεις του είναι μικρότερες αλλά τόσο η ευρυχωρία όσο και η άνεση έχουν αυξηθεί αισθητά. Κάτω από το καπό το Astra θα φιλοξενεί μόνο κινητήρες τελευταίας γενιάς.
Πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης από ανώτερες κατηγορίες αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες του Astra, με κύρια χαρακτηριστικά την υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, την ενσωμάτωση υπερσύγχρονου τηλεφώνου και το επαναστατικό, νέο προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού matrix light IntelliLux με πλήρη λειτουργικότητα LED.»
Ειδικότερα, ο κινητήρας του νέου Opel Astra υποστηρίζει αυτό το σλόγκαν. Κάτω από το καπό κάθε νέου Astra βρίσκεται κάποιο μέλος από τη νέα γκάμα κινητήρων της Opel. Η ισχύς ποικίλει από 95 έως 200 ίππους. Οι πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες μέχρι 1.600 κυβ. εκ. έχουν τρία κοινά: συνδυάζουν κορυφαία απόδοση με άριστη απόκριση και ομαλή λειτουργία.
Ο κινητήρας 1.6 CDTI με μεγάλο εύρος ισχύος, που, ξεκινά από 95 ίππους, καλύπτει την προσφορά diesel, ενώ ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (105 ίππων) αποτελεί τη βάση των βενζινοκινητήρων. Το αστέρι στη γκάμα κινητήρων του Astra είναι ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, ένας τετρακύλινδρος από την ίδια οικογένεια με τον μικρότερο αλλά ισχυρό, χιλιάρη τρικύλινδρο. Ο αλουμινένιος κινητήρας θα κάνει ντεμπούτο με 145 ίππους. Εντυπωσιάζει με τη δυναμική του απόκριση και τις υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση.
Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή μέχρι 250 Nm από πολύ χαμηλά. Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.800 και 4.000 σ.α.λ.-τέλειες συνθήκες για οδηγική απόλαυση σε συνδυασμό με απόδοση. Με βάση τη δομή του, ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο όχημα. Το αλουμινένιο μπλοκ μόνο ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο από το σφυρήλατο αλουμινένιου μπλοκ του σημερινού 1.4 turbo.
Η σχεδίαση του νέου Astra απεικονίζει επίσης την απόδοση και για μία φορά ακόμα το Monza Concept λειτούργησε σαν πρότυπο. Η εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Opel ‘η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια’ διασφαλίζει ότι το νέο Astra προσελκύει το βλέμμα με μία ελαφρύτερη, πιο αθλητική εμφάνιση, παρά με ένα μυώδες στυλ.
Το Opel Blitz στο κέντρο της χρωμιωμένης μπάρας της μάσκας και η χαρακτηριστική ‘λεπίδα’ που ανεβαίνει προς τα πίσω κάνει το νέο Astra άμεσα αναγνωρίσιμο σαν μέλος της οικογένειας Opel. Οι εμπρός προβολείς συγχωνεύονται στη μάσκα δημιουργώντας ένα ενιαίο οπτικό αποτέλεσμα.
Το σημαντικότερο σχεδιαστικό στοιχείο είναι η διαχωρισμένη κολόνα C που δημιουργεί την εντύπωση μιας αιωρούμενης οροφής. Η εναλλαγή φωτός σκιάς τονίζεται από το οριζόντιο εγκάρσιο στοιχείο πάνω από το λογότυπο της μάρκας που συνδέει τα πίσω φώτα.
Το Astra δεν δείχνει μόνο … αλλά είναι μικρότερο. Με συνολικό μήκος 4,37 μ, είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του. Με ύψος 1,46 μ είναι επίσης 2,6 εκατοστά πιο χαμηλό. Οι διαστάσεις εμφανώς επηρεάζουν άμεσα την αεροδυναμική και την απόδοση, με το συντελεστή οπισθέλκουσας του νέου Astra να είναι κάτω από 0,30.
Όλα τα νέα μοντέλα διέπονται από την ίδια αρχή: Η Opel προχωρά σε ‘εκδημοκρατισμό’ των τεχνολογιών και καινοτομιών προερχόμενες από ανώτερες κατηγορίες, κάνοντάς τις ευρέως προσιτές.
Παράδειγμα, ο τομέας συνδεσιμότητας. Η επόμενη γενιά Astra είναι το πρώτο νέο μοντέλο της Opel που θα διατίθεται με την υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Η Opel OnStar προσφέρει στους πελάτες μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών ασφάλειας και άνεσης. Εάν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί, η Opel OnStar λαμβάνει αυτόματη προειδοποίηση.
Στη συνέχεια ένας σύμβουλος επικοινωνεί με το όχημα για να διαπιστωθεί εάν χρειάζεται βοήθεια. Εάν δεν υπάρξει απάντηση, μία ομάδα έκτακτης ανάγκης αποστέλλεται άμεσα στον τόπου που βρίσκεται το όχημα. Επιπλέον, η νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment θα γιορτάσει το ντεμπούτο της στο Astra. Καθώς είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, θα μεταφέρει τον κόσμο των smartphones μέσα στο αυτοκίνητο – πρεμιέρα στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων.
Κάθε σύστημα βασίζεται στις πιο δημοφιλείς σχετικές εφαρμογές για smartphone. Το Android Auto είναι δομημένο γύρω από τα Google Maps, Google Now και το πρόγραμμα άμεσων μηνυμάτων της Google (Google talk), καθώς και σε μια ολοένα αυξανόμενη γκάμα εφαρμογών ήχου και ανταλλαγής μηνυμάτων που περιλαμβάνει τα WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, και podcast players. Μία πλήρης λίστα υποστηριζόμενων εφαρμογών διατίθεται στο Android.com/auto.
Το Apple CarPlay μεταφέρει έξυπνα τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά του iPhone στην οθόνη του οχήματος για εύκολη πρόσβαση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έτσι οι οδηγοί μπορούν να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να απολαμβάνουν μουσική από την οθόνη αφής ή με φωνητικό έλεγχο μέσω Siri. Ανάμεσα στις υποστηριζόμενες εφαρμογές του Apple CarPlay είναι Phone (Τηλέφωνο), Messages (Μηνύματα), Maps (Χάρτες), Music (Μουσική) και συμβατές εφαρμογές τρίτων. Η πλήρης λίστα αυτών των εφαρμογών υπάρχει στο Apple.com/ios/carplay.
Οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της μεγάλης οθόνης αφής μέχρι 8 ιντσών, που βρίσκεται υψηλά στην κεντρική κονσόλα, ή από τα τηλεχειριστήρια στο τιμόνι (ένταση ήχου) ή μέσω φωνητικού ελέγχου.
Το IntelliLux LED είναι η απόλυτη καινοτομία στα συστήματα ασφάλειας του νέου Astra. Η επόμενη γενιά του επαναστατικού, πατενταρισμένου συστήματος full-LED matrix light της Opel προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς και θα διατίθεται στην κατηγορία των συμπαγών για πρώτη φορά με το Astra.
Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED – οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος – το νέο σύστημα LED matrix προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Στην πορεία, συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα Opel Eye. Μόλις το όχημα απομακρύνεται από μία αστική περιοχή, ενεργοποιείται αυτόματα η μεγάλη σκάλα φώτων και παραμένει πάντα αναμμένη. Mε ταχύτητες 80 χλμ/ώρα, οι οδηγοί ανιχνεύουν αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 μέτρα νωρίτερα σε σχέση με τα συμβατικά φώτα αλογόνου ή τη μεσαία σκάλα φώτων xenon. Αυτό τους προσφέρει περίπου 1,5 δευτερόλεπτα περισσότερο χρόνο για να αντιδράσουν.
Επίσης, δεν υφίσταται πλέον θέμα θαμπώματος των άλλων χρηστών των δρόμων. Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ‘συσκοτίζοντας’ την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει άριστα φωτισμένο. Με τέτοιο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής, το LED matrix light ανεβάζει την τεχνολογία φωτισμού στο επόμενο επίπεδο.
Το σύστημα όχι μόνο φωτίζει τη γύρω περιοχή περισσότερο από τα συμβατικά συστήματα φωτισμού, αλλά έχει και αισθητά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αντίστοιχους προβολείς με λαμπτήρες αλογόνου και xenon. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζονται πλέον μηχανικές κινήσεις μέσα στον προβολέα – τα ανεξάρτητα τμήματα LED ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες, κάτι που επίσης συμβάλλει στην αντοχή.
Εκτός από τις τεχνολογίες Opel OnStar και IntelliLux LED, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες Astra μπορούν να προσβλέπουν και σε μία σειρά περαιτέρω συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης – πολλά από τα οποία είναι απαράμιλλα σε αυτή την κατηγορία. Το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant) και το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking) κάνουν την οδήγηση του νέου Astra πιο άνετη και ασφαλέστερη.
Το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων. Το Advanced Park Assist αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν.
Η κάμερα οπισθοπορείας ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν. Τέλος, η Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) αναγνωρίζει εμπόδια σε εμβέλεια τριών μέτρων στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου τα οποία είναι κρυμμένα από το πεδίο ορατότητας του οδηγού.