Κοινωνία
Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015 14:05

ΕΚΠΟΙΖΩ: Πληθαίνουν οι καταγγελίες για τα ινστιτούτα αδυνατίσματος

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία διαπιστώνει αύξηση των καταγγελιών για παραπλανητικές τακτικές, αλλά και χρεώσεις εκατοντάδων ευρώ από ινστιτούτα αδυνατίσματος.

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία διαπιστώνει αύξηση των καταγγελιών για παραπλανητικές τακτικές, αλλά και χρεώσεις εκατοντάδων ευρώ από ινστιτούτα αδυνατίσματος.

Καλεί δε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην παρασύρονται από εντυπωσιακές διαφημίσεις και «προσφορές», να προσέχουν τι υπογράφουν, να ζητούν και να λαμβάνουν αντίγραφο για οτιδήποτε υπογράφουν.

Όπως αναφέρει, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις παράνομες πρακτικές των ινστιτούτων αδυνατίσματος καθώς συχνά παραβιάζουν  την Υπουργική Απόφαση Ζ1-1262/2007,  η οποία ορίζει τις προϋποθέσεις παροχής των υπηρεσιών αυτών.

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, τα ινστιτούτα αδυνατίσματος οφείλουν:

  • Nα δίδουν αντίγραφο της σύμβασης που υπογράφουν με τον καταναλωτή. Στη σύμβαση πρέπει να αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία της επιχείρησης.
  • Να δίδουν ξεχωριστό  έντυπο υπαναχώρησης.
  • Να μην λαμβάνουν προκαταβολή, η οποία υπερβαίνει το 2,5% του συμφωνηθέντος συνολικού τιμήματος πριν αρχίσει να εκτελείται η σύμβαση.
  • Να επιστρέφουν τα χρήματα του προγράμματος σε περίπτωση υπαναχώρησης το αργότερο μέσα σε 30 μέρες. Ολόκληρο το ποσό, εάν δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία επίσκεψη και σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες επισκέψεις το υπόλοιπο των ανεκτέλεστων  και επιπλέον 2,5% επί αυτών.

Ο καταναλωτής δικαιούται:

  • Να υπαναχωρήσει εντός 30 ημερολογιακών ημερών, αναιτιολόγητα, εφόσον το επιθυμεί, με γραπτή δήλωσή του.
  • Να του επιστραφούν τα χρήματά που έχει προκαταβάλει για το πρόγραμμα για τις υπηρεσίες που δεν έλαβε αφού αφαιρεθεί ένα ποσό που αντιστοιχεί στο 2,5% επί της αξίας των ανεκτέλεστων υπηρεσιών. Εάν δεν έχει πραγματοποιήσει καμία επίσκεψη, ολόκληρο το ποσό.