Πολιτική
Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2004 19:03

Ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ για την Αττική Οδό

Με αφορμή τη σημερινή αναγγελία προκαταρκτικής εξέτασης εκ μέρους της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών για θέματα που σχετίζονται με την Αττική Οδό http://www.naftemporiki.gr/news/static/04/01/19/865219.htm , η οποία στηρίχθηκε σε ερώτηση των βουλευτών της ΝΔ κ.κ. Η. Καλλιώρα και Ν. Νικολόπουλου, από το ΥΠΕΧΩΔΕ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

- Ψέμα πρώτο: η κατασκευάστρια εταιρεία έλαβε δάνειο με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής. Η αλήθεια: η παραχωρησιούχος «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.», μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, συνήψε δάνεια με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τα οποία εγγυήθηκε όμιλος διεθνών και ελληνικών εμπορικών τραπεζών, βασισμένος σε εταιρικές εγγυήσεις των 14 εταιρειών που συμμετείχαν στο εταιρικό κεφάλαιο της ως άνω παραχωρησιούχου εταιρείας και όχι του Ελληνικού Δημοσίου.

- Ψέμα δεύτερο: καταβολή ποινικής ρήτρας στην ανάδοχο εταιρεία του αεροδρομίου για την μη έγκαιρη παράδοση της περιφερειακής λεωφόρου του Υμηττού. Η αλήθεια: ουδεμία ποινική ρήτρα έχει καταβληθεί εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου στην «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» ούτε και υπήρξε μέχρι σήμερα τέτοιας μορφής απαίτηση εκ μέρους της εταιρείας.

- Ψέμα τρίτο: η Ε.Ε. εγκαλεί την Ελλάδα επειδή δεν προέβλεψε την τιμολόγηση των διοδίων της Αττικής Οδού ανάλογα με τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση. Η αλήθεια: δεν υπάρχει καμία έγκληση της Ελλάδας από την Ε.Ε. για την τιμολόγηση των διοδίων της Αττικής Οδού, αφού η σχετική κοινοτική νομοθεσία για την τιμολόγηση διοδίων αφορά αποκλειστικά και μόνο οχήματα μικτού βάρους άνω των 12 τόνων και όχι κάθε μορφής οχήματα. Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι το ισχύον σύστημα επιβολής των διοδίων της Αττικής Οδού προσδιορίστηκε στα Τεύχη Δημοπράτησης του 1992 επί Κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας.

- Ψέμα τέταρτο: τα δρομολόγια του μετρό από και προς το αεροδρόμιο των Σπάτων θα είναι αραιά με συνέπεια την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, το οποίο θα υποχρεούται επί σημαντικό χρόνο να αναμένει στην ουρά. Η αλήθεια: ο συνδυασμός των γραμμών του Μετρό με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο εξασφαλίζει από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» δρομολόγιο κάθε δέκα λεπτά.

- Οσον αφορά το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού υπενθυμίζεται ότι το θέμα αυτό έχει εξαντλητικά απαντηθεί στην διαδικασία του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.