Auto
Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015 02:14

Η ηλεκτροκίνηση «αρωγός» των diesel και των βενζινοκινητήρων

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να είναι ακόμη μια ακριβή υπόθεση, όμως, οι ταχύτατες εξελίξεις, στο συγκεκριμένο τομέα, θα βοηθήσουν, ώστε  τα οχήματα με μοτέρ πετρελαίου και βενζίνης να γίνουν πιο αποδοτικά. Αυτό, τουλάχιστον, υποστηρίζει ο δρ Rolf Bulander, Πρόεδρος του Mobility Solutions της Bosch.

Του Γιάννη Κανουπάκη

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να είναι ακόμη μια ακριβή υπόθεση, όμως, οι ταχύτατες εξελίξεις, στο συγκεκριμένο τομέα, θα βοηθήσουν, ώστε  τα οχήματα με μοτέρ πετρελαίου και βενζίνης να γίνουν πιο αποδοτικά. Αυτό, τουλάχιστον, υποστηρίζει ο δρ Rolf Bulander, Πρόεδρος του Mobility Solutions της Bosch.

Όπως μας είπε, στο πλαίσιο της 62ης Διεθνούς Συνέντευξης Τύπου της εταιρίας, στο Μπόξμπεργκ (κοντά στη Στουτγάρδη) της Γερμανίας, όπου και το κέντρο δοκιμών της, ο εν λόγω προμηθευτής τεχνολογίας και  υπηρεσιών ακολουθεί, ταυτόχρονα, τρεις πορείες ανάπτυξης, προς την ηλεκτροκίνηση, την ελεγχόμενα αυτοματοπoιημένη (αυτόνομη) οδήγηση, και, την δικτυωμένη οδήγηση/μετακίνηση -με βάση την ευρύτερη έννοια της συνδεσιμότητας (connectivity).

«Η Bosch σημειώνει σημαντική πρόοδο και στις τρείς», ανέφερε ο κ. Bulander. Κατά τα λεγόμενά του, η μηχανή εσωτερικής καύσης θα εξακολουθεί να λειτουργεί ως η κυρίαρχη βάση, την προσεχή δεκαετία, ακόμα κι αν σε πολλές περιπτώσεις συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών, η Bosch υπόσχεται να μειώσει την κατανάλωση, των μηχανών diesel, 10 %, και, των μηχανών βενζίνης, σχεδόν 20 %.

Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, η μηχανή καύσεως θα γίνει, επίσης, αποδοτικότερη. Ως το 2025,το 15% όλων των νέων οχημάτων θα φέρουν, τουλάχιστον, έναν υβριδικό κινητήρα. Για αυτόν τον συνδυασμό ηλεκτρικού κινητήρα και μηχανής εσωτερικής καύσης, η Bosch διαθέτει τεχνογνωσία και άριστο εξοπλισμό, κάτι που είναι, ήδη, αντιληπτό, αν κάποιος κοιτάξει κάτω από το καπό πολλών αυτοκινήτων, σήμερα.

Από τις 30 παραγγελίες για παραγωγή  ηλεκτροκίνητων κινητήρων που έχει πραγματοποιήσει η επιχείρηση, οι  δέκα αφορούν υβριδικούς κινητήρες για premium οχήματα. Για τις μεγάλες αποστάσεις, τα οχήματα αυτά κινούνται με diesel  η βενζίνη, μέσα στη πόλη, ωστόσο, μπορούν να κινηθούν ηλεκτρικά .

«Έχουμε την εμπειρία που χρειάζεται για να μετατρέψουμε έναν εναλλακτικό κινητήρα σε μια πετυχημένη ιστορία», πρόσθεσε, χαρακτηριστικά, ο κ.Bulander . «Είναι αυτό που κάναμε με το diesel, και είναι αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε και με τον ηλεκτρικό κινητήρα, επίσης».

Στο ερώτημα, βεβαίως, τι γίνεται με τα υψηλά κόστη που απαιτεί η προώθηση ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Bosch μας απάντησε ότι, μέχρι το 2020, θα υπάρξει μεγάλη μείωση, σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, κυρίως, ως προς τις μπαταρίες, οι οποίες, παράλληλα, θα έχουν επιτύχει και μεγαλύτερη αυτονομία.

Και πάλι, όμως, επέμεινε πως χρειαζόμαστε τον καλύτερο συνδυασμό των συμβατικών μηχανών εσωτερικής καύσης και σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων.

Στόχος της Bosch, την ίδια ώρα, είναι να επιτευχθεί μεγαλύτερη αυτονομία στην ηλεκτροκίνηση, κατά 10%, μέσω και της ίδιας της διαχείρισης της ενέργειας των μπαταριών. Έτσι, εκτιμάται πως η αυτονομία των σχετικών οχημάτων θα έχει διπλασιασθεί, στα τέλη της παρούσας δεκαετίας.