Τεχνολογία-Επιστήμη
Δευτέρα, 11 Μαΐου 2015 17:51

Το αυτοκίνητο που... συρρικνώνεται και παρκάρει κάθετα

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί σύνηθες φαινόμενο σε πολλά μεγάλα αστικά κέντρα, και ως εκ τούτου είναι μεγάλος πονοκέφαλος και το παρκάρισμα.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί σύνηθες φαινόμενο σε πολλά μεγάλα αστικά κέντρα, και ως εκ τούτου είναι μεγάλος πονοκέφαλος και το παρκάρισμα.

Δεν είναι τυχαίο που πολλά δημοφιλή νέα μοντέλα πόλης χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα μικρές διαστάσεις, κάτι που τα καθιστά ιδιαίτερα πρακτικά στο παρκάρισμα.

Το EO Smart Connecting Car 2 αναπτύχθηκε από Γερμανούς μηχανικούς του DFKI Robotics Innovation Center στη Βρέμη και διαθέτει μια σειρά ιδιαίτερων και καινοτόμων χαρακτηριστικών.

Ειδικότερα, πρόκειται για ένα «ευέλικτο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ικανό να μικραίνει το μέγεθός του, να κινείται πλάγια (σαν κάβουρας) και να στρίβει πολύ εύκολα, κάτι που διευκολύνει πολύ το παρκάρισμα.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του CNN, το πρόγραμμα του «έξυπνου» μίνι αυτοκινήτου εξελίσσεται εδώ και τρία χρόνια. Αρχικά είχε ανακοινωθεί το 2012, και πλέον βρίσκεται στη δεύτερη έκδοσή του.

Από πλευράς οδήγησης η αίσθηση είναι αυτή ενός κλασικού αυτοκινήτου, ωστόσο ο κάθε τροχός έχει τον δικό του κινητήρα, οπότε και είναι δυνατή η πλάγια κίνηση, με αποτέλεσμα να μπορεί να «γλιστρά» μέσα και έξω από στενές θέσεις παρκαρίσματος σε αστικές ζώνες, όπως εξηγεί ο Τίμο Μπερνσάιν, υπεύθυνος προγράμματος για το όχημα. «Η όλη διαδικασία- η μετάβαση από την κανονική οδήγηση στην πλάγια- διαρκεί περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα» σημειώνει.

Η μέγιστη ταχύτητα είναι 65 χλμ/ ώρα και μια πλήρης φόρτιση του δίνει εμβέλεια 50-70 χιλιομέτρων. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι επίσης η δυνατότητα να...διπλώνεται, αποκτώντας μήκος μόλις 1,5 μέτρων, και «κόβοντας»80 εκατοστά, με αποτέλεσμα να αποκτά περίπου το μήκος ενός ποδηλάτου.

Οι δημιουργοί του το προμοτάρουν ως «μικρό αμάξι για μεγάλες πόλεις» και το οραματίζονται ως διαμοιραζόμενο/ δημόσιο μέσο μεταφοράς (car-sharing).

Η βασική ιδέα είναι πως όταν κάποιος χρειάζεται αυτοκίνητο θα πηγαίνει στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης και θα επιλέγει το όχημα που θα είναι επαρκώς φορτισμένο για να καλυφθεί η επιθυμητή απόσταση.

Για δοκιμές έχουν προσκληθεί διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ωστόσο φαίνονται απρόθυμες να ασχοληθούν με κάτι που δεν έχουν κατασκευάσει οι ίδιες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι ερευνητές εργάζονται πάνω στην ενσωμάτωση επιπλέον χαρακτηριστικών, όπως η αυτόνομη οδήγηση, με λειτουργίες αυτόματου πιλότου και αυτόματου παρκαρίσματος.