Ο διάδοχος του Σάιμον Ρατλ στη θέση του μαέστρου της Φιλαρμονικής του Βερολίνου επιλέγεται σήμερα, μεταξύ των μεγαλύτερων διευθυντών ορχήστρας στον κόσμο, με μια διαδικασία που θυμίζει παπική εκλογή.
Ο διάδοχος του Σάιμον Ρατλ στη θέση του μαέστρου της Φιλαρμονικής του Βερολίνου επιλέγεται σήμερα, μεταξύ των μεγαλύτερων διευθυντών ορχήστρας στον κόσμο, με μια διαδικασία που θυμίζει παπική εκλογή.
«Από την ίδρυση της ορχήστρας, το 1882, είχαμε έντεκα επικεφαλής της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά μόνο έξι μαέστρους στην Φιλαρμονική του Βερολίνου», λένε άλλωστε χαρακτηριστικά στους κύκλους της κλασικής μουσικής. Από το πρωί οι 124 μόνιμοι μουσικοί της Φιλαρμονικής έχουν συγκεντρωθεί στην Εκκλησία του Ιησού Χριστού στα περίχωρα του Βερολίνου, προκειμένου να εκλέξουν το νέο διευθυντή τους και δεν θα διακόψουν την διαδικασία εάν δεν βγει «λευκός καπνός».
Αν και δεν έχει προηγηθεί υποβολή υποψηφιοτήτων, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο, υπάρχει εσωτερική λίστα με 30 ονόματα. «Φαβορί» θεωρούνται ο Λετονός Άντρις Νέλσον, ο Γκουστάβο Ντουνταμέλ από την Βενεζουέλα, ο Γερμανός Κριστιάν Τίλεμαν και ο Αργεντινός Διευθυντής της Όπερας του Βερολίνου Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ. Όλοι έχουν κατ’ επανάληψη διευθύνει την Φιλαρμονική ως έκτακτοι συνεργάτες.
Μεταξύ των μαέστρων βρίσκεται και ο Θεόδωρος Κουρεντζής, μαέστρος σήμερα στην Όπερα του Περμ, στην Ρωσία, ο οποίος έχει συνεργαστεί μία φορά με την Φιλαρμονική του Βερολίνου, με μεγάλη επιτυχία. Για τον Έλληνα του «αναγεννησιακού πανκ», έκανε λόγο η εφημερίδα Der Tagesspiegel, επισημαίνοντας ότι η εκλογή του θα σήμαινε τεράστια στροφή για την πορεία της «καλύτερης ορχήστρας του κόσμου».
Η θητεία του νέου μαέστρου θα ξεκινήσει το 2018, με την αποχώρηση του Σερ Σάιμον Ρατλ.
naftemporiki.gr