Σημαντική αύξηση, που αξίζει τον χαρακτηρισμό της «έκρηξης» σημειώνουν οι ευρεσιτεχνίες που έχουν να κάνουν με την ανάγνωση εγκεφαλικών κυμάτων, καθιστώντας δόκιμο να υποθέσει κανείς ότι η στιγμή της καθιέρωσης του ελέγχου μέσω σκέψης για τη χρήση συσκευών ευρείας χρήσης δεν βρίσκεται μακριά.
Σημαντική αύξηση, που αξίζει τον χαρακτηρισμό της «έκρηξης» σημειώνουν οι ευρεσιτεχνίες που έχουν να κάνουν με την ανάγνωση εγκεφαλικών κυμάτων, καθιστώντας δόκιμο να υποθέσει κανείς ότι η στιγμή της καθιέρωσης του ελέγχου μέσω σκέψης για τη χρήση συσκευών ευρείας χρήσης δεν βρίσκεται μακριά.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, λιγότερες από 400 πατέντες «νευροτεχνολογίας» κατοχυρώνονταν ετησίως κατά τα έτη από το 2000 ως το 2009, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών SharpBrains- ωστόσο ο αριθμός διπλασιάστηκε, φτάνοντας τις 800, το 2010, ενώ 1.600 τέτοιες πατέντες κατοχυρώθηκαν στις ΗΠΑ το 2014.
Τις περισσότερες κατέχει η εταιρεία ερευνών Nielsen – 100- ενώ η Microsoft βρίσκεται στο 89, με πατέντες που αφορούν σε λογισμικό που μπορεί να αξιολογήσει διανοητικές καταστάσεις.
Η επέκταση σε μη ιατρικές χρήσεις αντιπροσωπεύει την αυγή της εποχής της εξάπλωσης της νευροτεχνολογίας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της SharpBrains, Αλβάρο Φερνάντεζ. «Η νευροτεχνολογία έχει πάει πολύ πέρα από την Ιατρική, με μη ιατρικές εταιρείες, συχνά χωρίς να είναι γνωστές, να αναπτύσσουν νευροτεχνολογίες για να βελτιώσουν την εργασία και τη ζωή» ανέφερε.
Επίσης, έχει σημειωθεί αύξηση του αριθμού των εταιρειών όπως η Thync- μια startup που εργάζεται πάνω στη σύνδεση του εγκεφάλου με αισθητήρες που μπορούν να αλλάξουν τη διάθεση, όπως για παράδειγμα ο καφές ή ένα energy drink.
Επίσης, γίνονται, όπως ήταν αναμενόμενο, κινήσεις προς την κατεύθυνση του ελέγχου βιντεοπαιχνιδιών μέσω εγκεφαλικών κυμάτων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη συνεργασία μεταξύ της Emotiv και του ΙΕΕΕ (Institute of Electrical and Electronics Engineers).
Ακόμη, πολλές εταιρείες πειραματίζονται με την ηλεκροεγκεφαλογραφία (EEG) – την τεχνολογία καταγραφής ηλεκτρικής δραστηριότητας στον εγκέφαλο μέσω αισθητήρων στο κρανίο- για σκοπούς marketing, όπως να γίνεται αντιληπτό το τι σκέφτεται ένας πελάτης για ένα νέο προϊόν ή διαφήμιση.