Το Συνδικάτο Γερμανών Μηχανοδηγών ξεκινά από σήμερα νέα επταήμερη απεργιακή κινητοποίηση, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών. Έντονες αντιδράσεις από πολίτες αλλά και πολιτικούς.
Τα προβλήματα μεταξύ του Συνδικάτου Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL) και των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn) συνεχίζονται.
Το GDL ξεκινά από σήμερα στις 3 μ.μ. απεργία διαρκείας, η οποία θα ξεκινήσει από τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, ενώ από τις 2 τα μεσάνυχτα της Τρίτης (05.05) θα συνεχισθεί και στις επιβατικές. Η απεργία αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το πρωί της Κυριακής, ενώ θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια απεργιακή κινητοποίηση για το Συνδικάτων GDL τα τελευταία χρόνια.
Ειδικότερα, πρόκειται για την όγδοη κατά σειρά απεργία του GDL με βασικά αιτήματα τη σύναψη νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, την αύξηση του μισθού κατά 4,7% από τον Ιούλιο καθώς και τη μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας από τις 39 στις 37.
«Το GDL δεν έχει άλλη επιλογή παρά να καλέσει σε απεργία τα μέλη του συνδικάτου», ανέφερε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του GDL Kλάους Βεζέλσκι.
Υπέρμετρα μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση
Στο μεταξύ, έντονη είναι η δυσφορία που προκαλεί στους απλούς πολίτες που μετακινούνται καθημερινά με τρένα η νέα απεργία των μηχανοδηγών, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
«Κατανοούμε απόλυτα γιατί πολλοί πολίτες δυσανασχετούν για τη διάρκεια της απεργίας», ανέφερε ο υπουργός στη Bild, υπογραμμίζοντας ότι η συγκεκριμένη διεκδίκηση πλέον έχει αγγίξει τα όρια της κατανόησης και της αποδοχής της από τους πολίτες. «Αυτό θα πρέπει να το γνωρίζουν όλοι όσοι ηγούνται των διαπραγματεύσεων», τόνισε.
Από την άλλη πλευρά, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, σε σχετική ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη απεργία ως μέσο πίεσης είναι «εντελώς ακατάλληλη (…) ενώ με τον τρόπο αυτό το GDL αναμένεται να προκαλέσει αναρίθμητες βλάβες στους επιβάτες, τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους και το προσωπικό τους και τέλος τη γερμανική οικονομία στο σύνολό της».
Ας σημειωθεί ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι εξυπηρετούν περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβάτες ημερησίως, ενώ σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI), το κόστος της απεργίας των Γερμανών Μηχανοδηγών υπολογίζεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ την ημέρα.
Πηγή: Deutsche Welle