Κόσμος
Τρίτη, 28 Απριλίου 2015 11:30

Ν. Κορέα: Σε ισόβια ο καπετάνιος του Sewol

H νοτιοκορεατική δικαιοσύνη καταδίκασε σε δεύτερο βαθμό σε ισόβια κάθειρξη τον καπετάνιο του οχηματαγωγού Sewol, στο ναυάγιο του οποίου πριν από ένα χρόνο έχασαν τη ζωή τους 304 άνθρωποι, ανακοίνωσε δικαστική πηγή.

H νοτιοκορεατική δικαιοσύνη καταδίκασε σε δεύτερο βαθμό σε ισόβια κάθειρξη τον καπετάνιο του οχηματαγωγού Sewol, στο ναυάγιο του οποίου πριν από ένα χρόνο έχασαν τη ζωή τους 304 άνθρωποι, ανακοίνωσε δικαστική πηγή.

Το εφετείο της πόλης Γκουανγκζού, στον νότο, έκρινε τον Λι Ζουν-σακ ένοχο ανθρωποκτονιών, ανακοίνωσε η κατηγορούσα αρχή.

Πρωτοδίκως, τον Νοέμβριο, ο καπετάνιος του οχηματαγωγού είχε αθωωθεί από την κατηγορία και είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 36 ετών για σοβαρές παραλείψεις των καθηκόντων του. Η απαλλαγή του από την κατηγορία της ανθρωποκτονίας είχε προκαλέσει την οργή των οικογενειών των θυμάτων.

Το υπερφορτωμένο οχηματαγωγό βυθίστηκε στα ανοικτά του νότιου νησιού Τζίντο στις 16 Απριλίου 2014, μαζί με τους 476 επιβαίνοντες σε αυτό, από τους οποίους 325 ήταν μαθητές του ίδιου λυκείου που ξεκινούσαν τη σχολική τους εκδρομή. Από τα 304 θύματα της τραγωδίας, 250 ήταν μαθητές.

Οι γενικοί εισαγγελείς είχαν ζητήσει την ποινή του θανάτου σε βάρος του κατηγορούμενου, κρίνοντας ότι αυτός είχε εγκαταλείψει στην τύχη τους τους επιβάτες γνωρίζοντας απολύτως ότι επρόκειτο να πεθάνουν.

Η έρευνα κατέδειξε έναν συνδυασμό παραγόντων, από την υπερφόρτωση του πλοίου έως την ανικανότητα του πληρώματος, τις παράνομες εργασίες προσθήκης χώρων που αποδυνάμωσαν το αξιόπλοο του πλοίου, τη διαφθορά αξιωματούχων, τη συμπαιγνία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, τον βραδύ ρυθμό της επιχείρησης διάσωσης, όπως και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των σωστικών συνεργείων.

Ωστόσο, η οργή των οικογενειών επικεντρώθηκε στα μέλη του πληρώματος, τα οποία ήταν από τους πρώτους που ανέβηκαν στις σωσίβιες λέμβους, εγκαταλείποντας στην τύχη τους εκατοντάδες επιβάτες στοιβαγμένους στο πλοίο που βυθιζόταν.

Ο θυμός των οικογενειών δεκαπλασιάστηκε όταν έγινε φανερό πως το πλήρωμα είχε δώσει εντολή στους επιβάτες να μην κινηθούν.