Την παραγωγή συνθετικού καυσίμου e-diesel άρχισε πιλοτικό πρόγραμμα σε εγκαταστάσεις της Audi στη Δρέσδη.
Την παραγωγή συνθετικού καυσίμου e-diesel άρχισε πιλοτικό πρόγραμμα σε εγκαταστάσεις της Audi στη Δρέσδη.
Το εντυπωσιακό στην όλη υπόθεση είναι ότι το e-diesel συντίθεται από νερό, διοξείδιο του άνθρακα και «πράσινη ενέργεια»: μετά από μία ειδική φάση προετοιμασίας μόλις τεσσάρων μηνών, οι εγκαταστάσεις στη Δρέσδη άρχισαν την παραγωγή των πρώτων ποσοτήτων «υψηλής ποιότητας καυσίμου diesel» μόλις πριν από μερικές ημέρες. Για να επιδείξει την καταλληλότητά του για καθημερινή χρήση, η Γιοχάνα Βάνκα, ομοσπονδιακή υπουργός Εκπαίδευσης και Έρευνας, έβαλε τα πρώτα πέντε λίτρα στο επίσημο αυτοκίνητό της- ένα Audi A8 3.0 TDI clean diesel quattro.
«Αυτό το συνθετικό ντίζελ, που δημιουργήθηκε μέσω της χρήσης διοξειδίου του άνθρακα, αποτελεί τεράστια επιτυχία για την έρευνά μας πάνω στη βιωσιμότητα. Αν μπορούμε να κάνουμε ευρεία χρήση του διοξειδίου του άνθρακα ως πρώτης ύλης, θα συνεισφέρουμε σημαντικά στην προστασία του κλίματος και την αποδοτική χρήση πόρων, και θα έχουμε βάλει τα θεμέλια μιας “πράσινης οικονομίας”» τόνισε.
Η εταιρεία που συνεργάζεται με την Audi πάνω στο συγκεκριμένο project είναι η Sunfire, η οποία και διαχειρίζεται την εγκατάσταση, η οποία αξιοποιεί την αρχή PtL (power-to-liquid) και χρησιμοποιεί «πράσινη» ενέργεια για την παραγωγή υγρού καυσίμου. Οι μόνες πρώτες ύλες που απαιτούνται είναι νερό και διοξείδιο του άνθρακα. Το διοξείδιο του άνθρακα παρέχεται από εργοστάσιο βιοαερίων, ενώ ένα τμήμα της συνολικής ποσότητας εξάγεται από τον αέρα μέσω τεχνολογίας άμεσης συλλογής, από την Climeworks (επίσης συνεργάτη της Audi).
Η παραγωγή e-diesel της Audi περιλαμβάνει πολλαπλά «βήματα»: πρώτον, τη θέρμανση νερού μέχρι τη δημιουργία ατμού και τη διάσπασή του σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω ηλεκτρόλυσης. Αυτή η διαδικασία, περιλαμβανομένων θερμοκρασιών άνω των 800 βαθμών Κελσίου, είναι πιο αποδοτική από άλλες πιο συμβατικές τεχνικές. Το υδρογόνο στη συνέχεια αντιδρά με το διοξείδιο του άνθρακα σε αντιδραστήρες σύνθεσης, πάλι υπό πίεση και σε υψηλές θερμοκρασίες. Το παράγωγο είναι ένα υγρό που είναι γνωστό ως «μπλε αργό». Η αποδοτικότητα της όλης διαδικασίας- από ανανεώσιμη ενέργεια σε υγρό υδρογονάνθρακα- είναι εξαιρετικά υψηλή, σε επίπεδο περίπου 70%. Παρομοίως με το αργό πετρέλαιο, το μπλε αργό μπορεί να διυλιστεί για να παραχθεί το τελικό προϊόν, το e-diesel της Audi. Το συνθετικό αυτό καύσιμο είναι ελεύθερο από θείο και αρωματικούς υδρογονάνθρακες και είναι ήδη εύφλεκτο. Όπως έδειξαν εργαστηριακά τεστ, ενδείκνυται για ανάμειξη με ορυκτό ντίζελ ή και για χρήση μόνο του.
Το πρόγραμμα χαίρει της υποστήριξης του γερμανικού υπουργείου, και ξεκίνησε τον Μάιο του 2012. Οι εργασίες στις εγκαταστάσεις στη Δρέσδη άρχισαν τον Ιούλιο του 2013 και ενεργοποιήθηκαν επίσημα στις 14 Νοεμβρίου. Αναμένεται η παραγωγή άνω των 3.000 λίτρων e-diesel μέσα στους επόμενους μήνες.