Με επιτυχία πραγματοποίησαν ερευνητές του Armstrong Flight Research Center της NASA την πρώτη πτήση του X-56A Multi-Utility Technology Testbed (MUTT) στις 9 Απριλίου. Το εν λόγω μη επανδρωμένο αεροσκάφος- τύπου «ιπτάμενης πτέρυγας», δηλαδή με σχήμα που παραπέμπει σε μπούμερανγκ ή στο βομβαρδιστικό B-2- έκανε μια πτήση 20 λεπτών, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας ερευνητικής προσπάθειας με στόχο σημαντικά επιτεύγματα στην αεροσερβοελαστική τεχνολογία.
Με επιτυχία πραγματοποίησαν ερευνητές του Armstrong Flight Research Center της NASA την πρώτη πτήση του X-56A Multi-Utility Technology Testbed (MUTT) στις 9 Απριλίου. Το εν λόγω μη επανδρωμένο αεροσκάφος- τύπου «ιπτάμενης πτέρυγας», δηλαδή με σχήμα που παραπέμπει σε μπούμερανγκ ή στο βομβαρδιστικό B-2- έκανε μια πτήση 20 λεπτών, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας ερευνητικής προσπάθειας με στόχο σημαντικά επιτεύγματα στην αεροσερβοελαστική τεχνολογία.
Η αεροσερβοελαστικότητα (aeroservoelasticity) περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση μεταξύ των αυτόματων συστημάτων ελέγχου ενός αεροπλάνου και της ανταπόκρισης εύκαμπτων δομών σε αεροδυναμικές δυνάμεις. Το Χ-56Α πέταξε στο πλαίσιο του υποπρογράμματος Higher Aspect Ratio Wing, που εντάσσεται στο πρόγραμμα AATT (Advanced Air Transport Technology).
Επρόκειτο για την πρώτη από οκτώ σχεδιασμένες πτήσεις SWCD (Stiff Wing Controller Development). Οι επιτυχείς προσπάθειες της ομάδας δοκιμών έφεραν το Χ-56Α σε ύψος 4.000 ποδών πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Όπως υπογράμμισε ο Γκάρι Σ. Μάρτιν, στέλεχος του ΑΑΤΤ, όλα πήγαν ακριβώς όπως είχαν εξελιχθεί και στον εξομοιωτή.
Το Χ-56Α έχει κατασκευαστεί από το τμήμα Advanced Development Projects της Lockheed Martin, στο πλαίσιο συμβολαίου με το AFRL της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας.