Πολιτική
Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2004 16:50

Η πρόταση του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς για την Παιδεία

Επίθεση κατά του Γ. Παπανδρέου εξαπέλυσε ο πρόεδρος του Συνασπισμού, Νίκος Κωνσταντόπουλος, αναφορικά με τις εξαγγελίες του προέδρου του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία και την πρότασή του για συνένωση των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας.

«Κάθε μέρα που περνάει, ανακοινώνει και από μια μετάλλαξη της πολιτικής φυσιογνωμίας του κόμματός του. Τώρα πλέον θα απευθύνομαι στον κ. Γ. Παπανδρέου ως αρχηγό της φιλελεύθερης δημοκρατικής παράταξης», τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος, αναφερόμενος στις έως τώρα κινήσεις του κ. Παπανδρέου και ειδικά σε αυτές που αφορούν αλλαγές στο ΠΑΣΟΚ.

«Και αφ΄ ης στιγμής η φιλελεύθερη δημοκρατική παράταξη κάνει τους νέους απασχολήσιμους και την παιδεία όμηρο της αγοράς, είμαστε υποχρεωμένοι να πούμε τις θέσεις μας με τη μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια και να απευθυνθούμε σε όλους εκείνους τους προοδευτικούς πολίτες, τους νέους, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, τους πανεπιστημιακούς, τις γυναίκες και τους άνδρες που θέλουν όχι νεοφιλελεύθερες επιλογές, αλλά θέλουν προοδευτικό εκσυγχρονισμό, θέλουν ριζοσπαστικές αλλαγές, διαρθρωτικές αλλαγές, απαντήσεις από θέσεις Αριστεράς στους νεοφιλελεύθερους μονόδρομους», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ.

Όσον αφορά την πρόταση του Γ. Παπανδρέου για ενοποίηση των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας ο κ. Κωνσταντόπουλος τόνισε: «Προφανής συνέπεια αυτής της πρότασης είναι ότι το Δημοτικό (ναι, το Δημοτικό!), το Γυμνάσιο, το Λύκειο, το Πανεπιστήμιο, θα καθορίζονται με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Μια τέτοια γενική ένταξη της εκπαίδευσης στις αγοραίες λογικές, δεν τόλμησαν να τη σκεφτούν ούτε οι κλασικοί θεωρητικοί του νεοφιλελευθερισμού ή ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου».

Ο κ. Κωνσταντόπουλος παρουσίασε στη συνέχεια την πρόταση του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς για την Παιδεία. Βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής του κόμματος είναι μια ενιαία δωδεκάχρονη (δεκατετράχρονη με την προσχολική) υποχρεωτική εκπαίδευση, η οποία θα παρέχεται ως δημόσιο αγαθό σε όλους, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, «με αυτόνομη μορφωτική λειτουργία του Λυκείου και πλήρη αποσύνδεσή του από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων Β’ και Γ’ Λυκείου. Με ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με ανοιχτό, ακαδημαϊκό και δημόσιο πανεπιστήμιο. Με δραστική μείωση των ιδιωτικών οικογενειακών δαπανών για την εκπαίδευση και ουσιαστική αύξηση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ. Με ολόπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων».

Σε παρέμβασή του ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Γρ. Καλομοίρης έκανε λόγο για μεγάλη διαρροή του μαθητικού πληθυσμού από το εκπαιδευτικό σύστημα και για υποβάθμιση των ΤΕΕ, ενώ ο αντιπρύτανης του Παντείου, Αντ. Μωϋσίδης, τόνισε την ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών παροχής παιδείας στα δημόσια πανεπιστήμια, καθώς και της χρηματοδότησής τους.