Πολιτιστικά
Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015 08:15

Έλενα Κελεσίδη: «Το έργο αποδομεί τις απόλυτες επιθυμίες…»

Πρωταγωνίστρια σε ένα σκανδαλώδες έργο που υποσκάπτει τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκεί κριτική στον θεσμό του γάμου, η υψίφωνος Έλενα Κελεσίδη επιμένει σε μια παράλογη απαίτηση για τις ανάγκες του ρόλου της, και μας μιλά για την οπερέτα «Θέλω να δω τον Πάπα!».

Πρωταγωνίστρια σε ένα σκανδαλώδες έργο που υποσκάπτει τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκεί κριτική στον θεσμό του γάμου, η υψίφωνος Έλενα Κελεσίδη επιμένει σε μια παράλογη απαίτηση για τις ανάγκες του ρόλου της, και μας μιλά για την οπερέτα «Θέλω να δω τον Πάπα!».

Ένα από τα έργα σύγχρονης αστικής θεματολογίας του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, η τρίπρακτη οπερέτα, σε ποιητικό κείμενο του ίδιου του συνθέτη, ο οποίος βασίστηκε στη φάρσα «Οικιακές χαρές» (1894) του Μωρίς Ενεκέν, παρουσιάζεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μουσική διεύθυνση Ανδρέα Τσελίκα και Γιώργου Αραβίδη και σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, με τη συμμετοχή ενός εκλεκτού καστ διακεκριμένων Ελλήνων μονωδών, στο θέατρο Ολύμπια, στις 17 και 19 Απριλίου, στις 8 το βράδυ, και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στις 29 και 30 Απριλίου και στις 2, 3, 5, 6 και 7 Μαΐου, επίσης στις 8 το βράδυ.

Σε έναν διασκεδαστικό αγώνα ανάμεσα στα «θέλω» και τα «πρέπει», στις πραγματικές επιθυμίες και τις κοινωνικές επιταγές, η - νιόπαντρη, ως Άννα -  Έλενα Κελεσίδη βάζει τον γάμο της σε κίνδυνο, λόγω μιας παράξενης επιθυμίας, και μιλά για την παράσταση.

Ποιο είναι το θέμα αυτής της οπερέτας και σε τι ασκεί βιτριολική κριτική;

Το “Θέλω να δω τον Πάπα” είναι ένα από τα πολλά έργα, με θέμα τον γάμο. Ξεκινάει την ημέρα του γάμου ενός ζευγαριού και παρακολουθεί την παράλογη αποδόμηση του γάμου αυτού. Είναι ένα έργο, που κριτικάρει τον αστικό γάμο, μέσα από υπονοούμενα και κλεισίματα του ματιού στον θεατή.

Σκιαγραφείστε μας τον χαρακτήρα που υποδύεστε.

Η Άννα, η πρωταγωνίστρια του έργου, είναι μία κοπέλα που παντρεύεται. Και όπως κάθε νιόπαντρη, θέλει τα πάντα από τον άντρα της. Η απαίτησή της να δει τον Πάπα - απαίτηση εντελώς παράλογη και ανεκπλήρωτη - είναι ένας γκροτέσκος τρόπος, για να δηλώσει ο δημιουργός του έργου τις “μεγάλες προσδοκίες”, που, συνήθως, καταδικάζουν τις σχέσεις στην αποτυχία. Ταυτόχρονα, η Άννα, θέλοντας να δει τον Πάπα (ένα σαφές υπονοούμενο), δείχνει και την τεράστια επιθυμία, αλλά και τον φόβο της να ανακαλύψει τον έρωτα.

Ποιος είναι ο ρόλος του στην εξέλιξη της υπόθεσης;

Η Άννα είναι ο μοχλός όλης της πλοκής, η οποία βασίζεται στην -  κάπως παράλογη - επιθυμία της να “δει τον Πάπα”. Το πείσμα και η επιμονή της να μη δεχθεί να ολοκληρώσει το γάμο της, αν δεν δει πρώτα τον Πάπα, είναι που κάνουν τον μηχανισμό της φάρσας να λειτουργήσει. Είναι ένας κωμικός, κατά βάση, χαρακτήρας. Στο τέλος, όμως, του έργου, τραγουδάει μία πραγματικά σπαρακτική άρια, πολύ ρεαλιστική και συναισθηματική, που την οδηγεί και στη μεταστροφή της και στη συνειδητοποίηση ότι οι υπερβολικές απαιτήσεις δεν οδηγούν πουθενά.

Μέσα από την ιστορία που αφηγείται, τελικά ποιο «πιστεύω» επιχειρεί να αποδομήσει το έργο;

Το έργο αποδομεί τις απόλυτες επιθυμίες, αυτές που δεν γνωρίζουν συμβιβασμούς. Στο τέλος, η Άννα συμβιβάζεται με τον άντρα της, ο οποίος είναι, εξαρχής, συμβιβασμένος και την περιμένει. Ο γάμος είναι αμοιβαίες παραχωρήσεις. Κι έτσι, η Άννα κλείνει το έργο, δηλώνοντας “Δεν θέλω να τον δω πια τον Πάπα!”.

Ταυτότητα παράστασης
Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Τσελίκας - Γιώργος Αραβίδης, σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου, σκηνικά - κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας, φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ, διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Διανομή: Βαρονάς: Παύλος Μαρόπουλος - Κωστής Ρασιδάκης, κύριος Λατρούδης: Βαγγέλης Χατζησίμος - Σταμάτης Μπερής, κυρία Λατρούδη: Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη - Λυδία Αγγελοπούλου, Άννα: Έλενα Κελεσίδη - Δέσποινα Σκαρλάτου, Ανδριανός: Δημήτρης Πακσόγλου - Νίκος Στεφάνου, Ρίτα: Γεωργία Ηλιοπούλου - Μαρία Κόκκα, Δημοσθένης: Θανάσης Δήμου, Ενωματάρχης: Κώστας Ντότσικας - Κώστας Μαυρογένης, Μίμης: Νίκος Τσαούσης - Αναστάσιος Στέλλας, Πέτρος: Μανώλης Λορέντζος - Σταύρος Γιαννούλης. Συμμετέχουν: η Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΛΣ.

Πληροφορίες
Θέατρο Ολύμπια: Ακαδημίας 59 - 61, Αθήνα (στάση Μετρό: Πανεπιστήμιο), τηλ.: 210 3643725. Τιμές εισιτηρίων: 40, 30, 25, 15 (παιδικό - φοιτητικό) ευρώ, θέσεις περιορισμένης ορατότητας: 20, 12, 7 ευρώ. Προπώληση: ταμεία θεάτρου (Τρίτη - Κυριακή: 9.00 - 21.00, Δευτέρα: 9.00 - 16.00), τηλεφωνικά: 210 3662100, ομαδικά εισιτήρια: 210 3711342, ηλεκτρονικά: nationalopera.gr.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ηρώων Πολυτεχνείου 32 - Πειραιάς, τηλ. κρατήσεων : 210 4143310 - 320. Τιμές εισιτηρίων: 40, 25, 18, 15 (φοιτητικό - ΑΜΕΑ), 8 (περιορισμένης ορατότητας) ευρώ. Προπώληση: ταμεία θεάτρου (Τρίτη - Παρασκευή: 10.00 - 14.00 και 18.00 - 22.00, Σάββατο και Κυριακή: 13.00 - 20.00), ηλεκτρονικά: dithepi.gr.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]