Η SEAT συνεχίζει να κινείται με αποφασιστικότητα στον δρόμο της σταθερής ανάπτυξης. Η αύξηση των πωλήσεων το 2014, έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να κλείσει τη χρονιά με 7.497 δις ευρώ συνολικό κύκλο εργασιών που αντιστοιχεί σε 15,8% βελτίωση σε σχέση με το 2013, ενώ, παράλληλα αποτελεί το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της. Το μετά φόρων αποτέλεσμα της ανήλθε στα -66 εκατομμύρια ευρώ, βελτιωμένο κατά 56% σε σχέση με το 2013 (-149 εκατομμύρια ευρώ).
Η SEAT συνεχίζει να κινείται με αποφασιστικότητα στον δρόμο της σταθερής ανάπτυξης. Η αύξηση των πωλήσεων το 2014, έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να κλείσει τη χρονιά με 7.497 δις ευρώ συνολικό κύκλο εργασιών που αντιστοιχεί σε 15,8% βελτίωση σε σχέση με το 2013, ενώ, παράλληλα αποτελεί το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της. Το μετά φόρων αποτέλεσμα της ανήλθε στα -66 εκατομμύρια ευρώ, βελτιωμένο κατά 56% σε σχέση με το 2013 (-149 εκατομμύρια ευρώ).
«Το 2014 ήταν ένα έτος ορόσημο στο δρόμο μας προς μια βιώσιμη κερδοφορία. Όχι μόνο βελτιώσαμε τις πωλήσεις μας σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και πετύχαμε τις καλύτερες επιδόσεις από το 2007, αλλά κατορθώσαμε επίσης με μεγάλη επιτυχία να μετατοπίσουμε το κέντρο βάρους προς το Leon, το μοντέλο που προσφέρει τη μεγαλύτερη κερδοφορία στην επιχείρηση», τόνισε ο Jürgen Stackmann, Πρόεδρος της SEAT κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων για το 2014.
Η εμφανής βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων οφείλεται κυρίως στην ανάκαμψη του όγκου των πωλήσεων. Η αυξανόμενη ενδυνάμωση των αγορών της Γερμανίας, της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με το προϊοντικό mix των πωλήσεων συνέβαλε σε μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και ενίσχυσε τη θετική πορεία της εταιρείας. Ειδικά το Leon ήταν η μεγάλη επιτυχία της περσινής χρονιάς: το 2014 πουλήθηκαν 154.000 Leon, 49,9% περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθιστώντας το έτσι ως το best-seller μοντέλο της μάρκας που ξεπέρασε για πρώτη φορά το Ibiza. Η ανάπτυξη της οικογένειας Leon οδήγησε το 2014 σε μία βελτίωση του εισοδήματος ανά όχημα, ιδιαίτερα χάρη στην επιτυχία του Leon ST, του πρώτου compact estate μοντέλου της μάρκας, με πάνω από 47.000 πωλήσεις. Μέσα στα πέντε τελευταία χρόνια τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 61%.
Και την προηγούμενη χρονιά, η SEAT συνέχισε να επενδύει στο R&D προκειμένου να καταστεί δυνατή η διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της και να αυξηθούν παράλληλα οι εμπορικές επενδύσεις ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Από την άλλη μεριά οι αυξημένες αποσβέσεις, οι μεγαλύτερες δαπάνες προσωπικού καθώς και ο ανταγωνισμός στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, επέφεραν αρνητικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα. Ακόμα όμως και έτσι το 2014 έκλεισε με λειτουργικό αποτέλεσμα -167 εκ. ευρώ βελτιωμένο σε σχέση με το 2013 κατά 23%.
Η SEAT είχε τη δυνατότητα να αποφέρει σημαντικά κέρδη μέσα από τη βασική της δραστηριότητα. Βελτίωσε την κερδοφορία της σε επίπεδο EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 36% σε 300 εκαταμμύρια ευρώ ενώ παράλληλα αύξησε τις λειτουργικές ταμιακές της εισροές κατά 46% σε 523 εκαταμμύρια ευρώ. Ο Holger Kintscher, Αντιπρόεδρος Finance & Organization, τόνισε το γεγονός ότι «η SEAT συνεχίζει να βελτιώνει σταθερά την ικανότητα της να παράγει πόρους ώστε να χρηματοδοτεί τις επενδύσεις της. Μετά το 2013, το προηγούμενο έτος ήταν ένα ακόμα θετικό βήμα προς το μέλλον».
Το 2014 η SEAT πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις σε R&D ποσού 457 εκατομμυρίων ευρώ ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 2,6 δις ευρώ.
Το Leon είναι το μοντέλο που αποτυπώνει τη θετική πορεία που ακολουθεί σήμερα η SEAT. Η επιτυχία του μοντέλου ενισχύθηκε από όλες τις νέες εκδόσεις που προστέθηκαν σταδιακά στην γκάμα. Σε αυτές τις νέες εκδόσεις οφείλεται και η αύξηση κατά 10% των συνολικών πωλήσεων SEAT, με 390.500 πωλήσεις το 2014. Δεδομένου των πολύ καλών αποτελεσμάτων που επιτεύχθηκαν, ο Πρόεδρος της SEAT Jürgen Stackmann, τόνισε πως ήρθε η στιγμή να εφαρμοστεί το πετυχημένο προϊοντικό πρόγραμμα “Leon Formula” και σε όλη την γκάμα της SEAT.
Το Ibiza αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα της μάρκας. Την προηγούμενη χρονιά, το πιο εμπορικό αυτοκίνητο στην ιστορία της μάρκας με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 5 εκατομμύρια μονάδες, γιόρτασε την 30η επέτειο του. Αυτά τα δύο μοντέλα μαζί καθώς και η καλή πορεία του Audi Q3 που παράγεται στο Martorell συνέβαλαν στην αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιο που ανήλθε σε 442.677 συνολικά οχήματα (+13,5%), το μεγαλύτερο νούμερο τα τελευταία 12 χρόνια.