Κοινωνία
Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015 13:14

Τι προβλέπει το Πολυνομοσχέδιο με τις αλλαγές στην Παιδεία

Το Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή και θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στην Παιδεία βρέθηκε στο επίκεντρο της πρώτης συνάντησης της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με το δ.σ. της ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία του συντονιστικού των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα. Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης ζήτησε προτάσεις των εκπαιδευτικών «για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών».

Το Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή και θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στην Παιδεία βρέθηκε στο επίκεντρο της πρώτης συνάντησης της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με το δ.σ. της ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία του συντονιστικού των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα. Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης ζήτησε προτάσεις των εκπαιδευτικών «για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών».

Όπως προέκυψε από τη συνάντηση του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη το Πολυνομοσχέδιο θα κατατεθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα και θα περιλαμβάνει και άμεσες ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν τις δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση ώστε να διευκολυνθεί η εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την τρέχουσα χρονιά.

Παράλληλα δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΠΑΙΘ για αναστολή των ρυθμίσεων  που αφορούν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων ώστε να επανεξεταστούν ορισμένες από τις καταργήσεις που έγιναν με αποκλειστικά οικονομικά κριτήρια.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς δήλωσε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, πως ουδέποτε έκανε οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου περί κατάργησης που ΑΣΕΠ και σχετικές δηλώσεις που αποδίδονται στον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη.

Στο Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, θα περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

Κατάργηση της Τράπεζα Θεμάτων.

  • Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5).
  • Αναστολή των σημερινών νομοθετικών ρυθμίσεων περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Παράλληλα θα ξεκινήσει πλατιά διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της δουλειάς όλων και όχι της τιμωρίας.

  • Επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ ώστε να διευκολυνθεί η επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Παράλληλα, η ηγεσία του Υπουργείου καταβάλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία.

  • Επαναφορά όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με την ίδια ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους εκπαιδευτικούς που ήδη τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις να επιστρέψουν σε εκπαιδευτικές θέσεις.

Παράλληλα θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της «για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών και ένα σύστημα επιλογής στελεχών και τις αρμοδιότητες τους στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης συμμετοχής και τω όρων διαβούλευσης σχετικά με όλα τα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς».