Για έκτη συνεχόμενη χρονιά η Μαδρίτη παραβίασε το όριο ρύπανσης της ατμόσφαιρας που τέθηκε σε ισχύ από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2010 και κινδυνεύει από μεγάλα πρόστιμα για τις παραβάσεις
Για έκτη συνεχόμενη χρονιά η Μαδρίτη παραβίασε το όριο ρύπανσης της ατμόσφαιρας που τέθηκε σε ισχύ από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2010 και κινδυνεύει από μεγάλα πρόστιμα για τις παραβάσεις.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση, κυρίως λόγω των εκπομπών καυσαερίων από τα αυτοκίνητα, προκαλεί 2.000 θανάτους ετησίως στην Μαδρίτη, μιας πόλης 3,2 εκατομμυρίων κατοίκων, όπου υπάρχει περίπου ένα όχημα για κάθε δύο άτομα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρχών.
Η οικολογική ομάδα «Οικολόγοι εν δράσει» έχει προχωρήσει την υπόθεση στα δικαστήρια, μηνύοντας τη δήμαρχο Άννα Μποτέγια και τον υπεύθυνο περιβάλλοντος Ντιέγκο Σανχουανμπενίτο για παραβάσεις των ορίων ρύπανσης. Η οργάνωση αναφέρει ότι τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου η Μαδρίτη ήδη ξεπέρασε ένα από τα ετήσια όρια υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το δηλητηριώδες αέριο διοξείδιο του αζώτου στην ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με τη γαλλική ένωση Respire η Μαδρίτη κατατάσσεται ως η έκτη πιο μολυσμένη μεγάλη πόλη στην Ευρώπη, λίγες θέσεις πίσω από τη Ρώμη, το Λονδίνο και το Παρίσι.
Οι δημοτικές αρχές της πόλης ανακοίνωσαν πως από την 1η Μαρτίου θα εφαρμοστούν νέοι περιορισμοί κυκλοφορίας και ταχύτητας, αν αυξηθούν περαιτέρω τα επίπεδα του διοξειδίου του αζώτου.
Σύμφωνα με τον Αντόνιο Μιγκέλ Καρμόνα, υποψήφιο δήμαρχο των Σοσιαλιστών στη Μαδρίτη, οι εισαγωγές στο νοσοκομείο για αναπνευστικά προβλήματα είχαν αυξηθεί κατά 30 τοις εκατό το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, χωρίς όμως να υπάρχουν κάποια επίσημα νούμερα.
Οι αξιωματούχοι του δήμου απορρίπτουν τις μηνύσεις και τις δηλώσεις της αντιπολίτευσης ως κινήσεις δημοσιότητας πριν από τις τοπικές εκλογές του Μαΐου. Εξάλλου η πόλη έχει περιορίσει την πρόσβαση οχημάτων ντίζελ σε ορισμένα τμήματα του κέντρου της Μαδρίτης, κάτι που σχεδιάζουν να πράξουν σύντομα και άλλες πόλεις όπως το Λονδίνο και το Παρίσι. Ωστόσο εκπρόσωποι περιβαλλοντικών οργανώσεων έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους για την καθυστέρηση λήψης αυτών των μέτρων.
Το πρόβλημα διοξειδίου του αζώτου της Μαδρίτης αποδίδεται στο υψηλό ποσοστό οχημάτων (70 τοις εκατό) που χρησιμοποιούν καύσιμο ντίζελ, το οποίο είναι φθηνότερο αλλά προκαλεί μεγαλύτερη ρύπανση.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ατμοσφαιρική ρύπανση σκοτώνει επτά εκατομμύρια ανθρώπους το χρόνο σε όλο τον κόσμο.