Πολιτική
Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2004 12:49

Ο Μ. Λιάπης για τους στόχους του υπουργείου Μεταφορών

Για την εφαρμογή των προεκλογικών διακηρύξεων της Νέας Δημοκρατίας, στον τομέα των μεταφορών, διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υπουργός Μιχάλης Λιάπης, θέτοντας μεταξύ άλλων, ως στόχο της πολιτικής του υπουργείου του, τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στις μεγάλες πόλεις με ενθάρρυνση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες, την απρόσκοπτη ροή των εμπορευμάτων μέσα από τον ελλαδικό χώρο, την ανταπόκριση της χώρας στις αυξημένες απαιτήσεις των Ολυμπιακών Αγώνων στο χώρο των μεταφορών και των συγκοινωνιών και τη διευθέτηση του προβλήματος της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, με ιδιωτικοποίηση της εταιρείας προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, αλλά και των εργαζομένων σε αυτήν.

Στο παραπάνω πλαίσιο, ο κ. Λιάπης επανέλαβε τις εξαγγελίες του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, για αύξηση του στόλου των λεωφορείων σε 2.500 στο Λεκανοπέδιο, θεσμοθέτηση φθηνού ενιαίου εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών σε σταθερή τροχιά 24ωρης διάρκειας, δημιουργία ενιαίου φορέα συγκοινωνιών και κυκλοφορίας με συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ίδρυση 16 σταθμών μετεπιβίβασης από τα Ι.Χ. στο Μετρό και δημιουργία 10.000 νέων θέσεων στάθμευσης δικύκλων, μείωση του ΦΠΑ στα κράνη των δικύκλων και στον εξοπλισμό ασφαλείας τους, ενθάρρυνση της χρήσης των ήπιων μορφών τεχνολογίας, δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, μείωση του θορύβου γύρω από τα νοσοκομεία και τα σχολεία, επέκταση του μετρό και του τραμ, ολοκλήρωση του προαστιακού σιδηροδρόμου, προσβασιμότητα για τους πολίτες με αναπηρία και κινητικές δυσκολίες στους δημόσιους χώρους και τα μέσα μετακίνησης.

Χαρακτηριστικός υπήρξε και ο ανακοινωθείς από τον κ. Λιάπη, στόχος της αύξησης του ποσοστού μετακίνησης των πολιτών με μέσα μαζικής μεταφοράς, από το 30% επί του συνόλου των μετακινήσεών τους που ισχύει σήμερα, στο 50%, μέχρι το τέλος της τετραετίας.

Ο υπουργός Μεταφορών, δεν παρέλειψε να ασκήσει και κριτική στα πεπραγμένα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ στο χώρο των μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι, παρά τα όσα βήματα έγιναν, «το υπουργείο παρέμεινε διαχειριστικός φορέας με μειωμένες επιδόσεις : Πολλά από τα έργα που έγιναν δεν εντάχθηκαν σε μια συγκεκριμένη στρατηγική, με αποτέλεσμα να μην βελτιωθεί το βιωτικό επίπεδο των πολιτών, ενώ η Ελλάδα δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στο βαθμό που θα έπρεπε, στο στόχο της να αποτελέσει μεταφορικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή».

Ειδική μνεία επίσης έκανε ο κ. Λιάπης, στο θέμα της πρώην

Ολυμπιακής Αεροπορίας, θεωρώντας την χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολιτικής της παρελθούσας κυβέρνησης, καθώς συσσωρεύτηκε χρέος πλέον του 1 τρισ. και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιώνει ήδη άμεσο έλεγχο της νομιμότητας της μετεξέλιξης της πρώην «Ολυμπιακής», στις σημερινές «Ολυμπιακές Αερογραμμές».

«Είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε τις κοινοτικές οδηγίες για ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, αλλά και να διασφαλίσουμε το εθνικό συμφέρον - το συμφέρον των εργαζομένων, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον»,

ανέφερε ο κ. Λιάπης.

ΠΗΓΗ : Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων