Κακόγουστη φάρσα χαρακτηρίζει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο φορέα στην ακτοπλοΐα ο υποψήφιος βουλευτής Δωδεκανήσων της Ν.Δ. Γιάννης Παππάς και αντιτείνει ότι ο ρόλος του κράτους είναι να δημιουργεί υποδομές και να υποστηρίζει το έργο της ναυτιλίας.
Από την έντυπη έκδοση
Κακόγουστη φάρσα χαρακτηρίζει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο φορέα στην ακτοπλοΐα ο υποψήφιος βουλευτής Δωδεκανήσων της Ν.Δ. Γιάννης Παππάς και αντιτείνει ότι ο ρόλος του κράτους είναι να δημιουργεί υποδομές και να υποστηρίζει το έργο της ναυτιλίας.
Τρεις κρίσιμες ερωτήσεις για τη ναυτιλία
1 Πώς αντιμετωπίζετε τον ρόλο που έχει η ναυτιλία στο πρόγραμμά σας, ως κλάδος ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας;
2 Δημόσιος φορέας στην ακτοπλοΐα. Είναι απαραίτητος;
3 Ποια μέτρα θα λάβετε για τη νησιωτική χώρα;
Απαντήσεις
1 Η ελληνική οικονομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτιλία, η οποία αποτελεί από την ίδρυση του ελληνικού κράτους μία από τις ατμομηχανές της οικονομίας μας. Ο ρόλος της ωστόσο, παρ’ όλο που είναι μεγάλος, πρέπει να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο.
Η ενίσχυση αυτή είναι κάτι σύνθετο αφού επιβάλλεται συνεργασία πολλών υπουργείων για την παροχή κινήτρων από την πολιτεία έτσι ώστε τα πλοία να ταξιδεύουν στα πέρατα της γης με την ελληνική σημαία στον ιστό τους, χωρίς να θίγονται τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Εκτός όμως από την ποντοπόρο ναυτιλία, η ακτοπλοΐα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών μας, με αποτέλεσμα η θεσμική συνεννόηση μεταξύ της εκάστοτε κυβέρνησης, της περιφέρειας και των ακτοπλοϊκών εταιρειών να είναι επιβεβλημένη.
Υποστήριξη υποδομών
2 Την πρόταση του Θ. Δρίτσα του ΣΥΡΙΖΑ την εκλαμβάνω ως μία κακόγουστη φάρσα. Γιατί μόνο ως τέτοια μπορώ να δεχθώ την πρόταση για επιστροφή της ναυτιλίας στον έλεγχο του κράτους και κατ’ επέκταση ενός κόμματος τον 21ο αιώνα με αποτέλεσμα την ουσιαστική ακύρωση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον χώρο που δίνει ψωμί σε χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Ειδικά από τη στιγμή που έπειτα από πέντε συναπτά χρόνια οι εταιρείες της ακτοπλοΐας παρουσίασαν λειτουργικά κέρδη, ενώ περιορίστηκαν οι επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές» στο μισό.
Ο ρόλος της ναυτιλίας στον ελληνικό χώρο είναι πολύ σημαντικός για να γίνεται αντικείμενο άσκησης επαναστατικής γυμναστικής από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αντιθέτως, ο ρόλος του κράτους είναι να διατηρήσει σε υψηλό επίπεδο τις υποδομές που λειτουργούν υποστηρικτικά στο έργο της ναυτιλίας, κάτι που έκανε με κάθε τρόπο τα τρία τελευταία χρόνια η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά.
Τουρισμός και υγεία
3 Δύο είναι οι άξονες πάνω στους οποίους πρέπει να στηριχθεί η ανάπτυξη των νησιών. Ο τουρισμός και η υγεία. Κανένας όμως από τους δύο αυτούς άξονες δεν μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς να υπάρχει επαρκής συγκοινωνία.
Είναι χρέος όλων μας, λοιπόν, να εξασφαλίσουμε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι κάτοικοι των νησιών, ακόμα και του μικρότερου νησιού στην εσχατιά της Ελλάδος, να έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί στα κοντινότερα νησιά.
Η συγκοινωνία μεταξύ των νησιών δεν πρέπει να θεωρείται πολυτέλεια, αλλά υποχρέωση της πολιτείας απέναντι στους νησιώτες που έχουν υπομείνει τόσα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ταυτόχρονα πιστεύω ότι ήρθε η στιγμή να εφαρμοστεί η ρήτρα της νησιωτικότητας, η οποία άλλωστε αποτελεί επιταγή του Συντάγματος.
Με λίγα λόγια, κάθε νομοσχέδιο το οποίο κατατίθεται να αξιολογείται ως προς τις επιπτώσεις του στις νησιωτικές περιοχές, ώστε να προβλέπονται οι ανάλογες αντισταθμιστικές δράσεις και ενέργειες.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ - [email protected]