Κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας παρακολουθήσαμε από κοντά τα αποτελέσματα πρωτοποριακών τεχνολογιών στον τομέα της ασφάλειας, τις οποίες εφαρμόζει στα αυτοκίνητά της η Volvo, στο πλαίσιο του project Vision 2020.
Από την έντυπη έκδοση
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας παρακολουθήσαμε από κοντά τα αποτελέσματα πρωτοποριακών τεχνολογιών στον τομέα της ασφάλειας, τις οποίες εφαρμόζει στα αυτοκίνητά της η Volvo, στο πλαίσιο του project Vision 2020.
Μείναμε εντυπωσιασμένοι, φυσικά, από το τεστ πρόσκρουσης, του νέου XC 90, με σενάριο εξόδου από τον δρόμο, κατά το οποίο πιστοποιήθηκε ότι αν συνέβαινε τροχαίο με πραγματικούς επιβάτες δεν θα υπήρχε τραυματισμός ή απώλεια ζωής.
Ταυτόχρονα, με το λανσάρισμα του νέου πολυτελούς SUV της, η Volvo Cars χρησιμοποιεί πλέον -όπως μας είπαν οι ιθύνοντές της- τον όρο City Safety ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος της μάρκας.
Οι κορυφαίες και διαρκώς εξελισσόμενες τεχνολογίες αποτροπής ή μετριασμού συγκρούσεων, οι οποίες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του νέου XC90, περιλαμβάνουν μία ακόμα παγκόσμια πρωτιά της Volvo: το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα, σε περίπτωση αυξημένου κίνδυνου για τα δύο οχήματα. Το σύστημα λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες πάνω από 4 χλμ./ώρα.
Ειδικότερα, το σύστημα City Safety εντοπίζει:
Σε υψηλότερες ταχύτητες από τις προαναφερθείσες το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες.
Το City Safety βασίζεται σε μια συνδυασμένη μονάδα ραντάρ και κάμερας, ενσωματωμένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, εμπρός από τον εσωτερικό καθρέφτη. Η τελευταία τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος περιλαμβάνει μια εξυπνότερη και ταχύτερη μονάδα, με υψηλής ευαισθησίας κάμερα πολλών megapixels και αναβαθμισμένο έλεγχο της έκθεσης.
Αυτό κάνει πιο αποτελεσματικό το σύστημα ανίχνευσης και κατά συνέπεια και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμα και όταν η οδήγηση γίνεται στο σκοτάδι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ - [email protected]