Για κρίση της εκπαίδευσης έκανε λόγο η Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού 58 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο δεν πηγαίνουν σχολείο, ενώ λόγω της κακής ποιότητας της εκπαίδευσης, 250 εκατομμύρια παιδιά τα περισσότερα από αυτά κορίτσια, δεν μπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν, ακόμα και μετά τέσσερα χρόνια φοίτησης σε σχολεία.
Για κρίση της εκπαίδευσης έκανε λόγο η Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού 58 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο δεν πηγαίνουν σχολείο, ενώ λόγω της κακής ποιότητας της εκπαίδευσης, 250 εκατομμύρια παιδιά τα περισσότερα από αυτά κορίτσια, δεν μπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν, ακόμα και μετά τέσσερα χρόνια φοίτησης σε σχολεία.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε η Ιρίνα Μπόκοβα σε διάλεξη, με θέμα το κληροδότημα του Νέλσον Μαντέλα στο Πανεπιστήμιο Άγιος Κλήμης της Αχρίδας στη Σόφια.
Πρόκειται για κρίση της εκπαίδευσης, της ανάπτυξης και της ειρήνης, η οποία υπονομεύει την κοινωνική κατάσταση των κοινωνιών και παραβιάζει θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, υπογράμμισε η κ. Μπόκοβα.
Σήμερα, περίπου 1,5 δισ. άνθρωποι ζουν σε ασταθείς χώρες ή χώρες που πλήττονται από συγκρούσεις και πολλοί από αυτούς είναι αντιμέτωποι με κρίση όσον αφορά το μέλλον - χωρίς προσωπικές και επαγγελματικές δεξιότητες, χωρίς θέσεις εργασίας, δήλωσε η Μπόκοβα.
Σημείωσε, επίσης, ότι σε όλο τον κόσμο πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν σε ακραία φτώχεια και δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και στην υγεία.
Η Γενική Διευθύντρια της UNESCO τόνισε ότι πρέπει να αναγνωριστεί το γεγονός ότι ο Μπαν Κι-Μουν είναι ο πρώτος Γενικός Γραμματέας στην ιστορία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών που έθεσε την εκπαίδευση στην πολιτική ατζέντα του του ΟΗΕ.
Η Ιρίνα Μπόκοβα μίλησε για τη ζωή και το έργο του Μαντέλα ως Πρέσβη Καλής Θελήσεως της UNESCO, ο οποίος υποστήριξε την εκπαίδευση και έγινε σύμβολο της μάχης για τη δημοκρατία και τη δικαιοσύνη, όχι στη χώρα του, αλλά σε όλο τον κόσμο.
Πηγή: ΑΜΠΕ