Κοινωνία
Πέμπτη, 08 Ιανουαρίου 2015 17:48

Τι προτείνει το υπουργείο Παιδείας για το νέο Δημοτικό Σχολείο

Στόχος του νέου Δημοτικού  είναι να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται μαθητές και γονείς από την «κατ' οίκον» διδασκαλία, ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Στόχος του νέου Δημοτικού  είναι να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται μαθητές και γονείς από την «κατ' οίκον» διδασκαλία, ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Ο κ. Λοβέρδος έκανε λόγο για το «ξαλάφρωμα» της σχολικής σάκας, και εκτός από τη μελέτη στο σχολείο, μίλησε και για την ενοποίηση των διάφορων τύπων δημοτικών σχολείων σε δύο τύπους που περιλαμβάνονται στις αλλαγές που προτείνει το υπουργείο Παιδείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 Μάλιστα όπως σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, στη σημερινή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, κάποιες από αυτές τις αλλαγές μπορούν να εφαρμοστούν από το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, ενώ για άλλες θα απαιτηθεί μεγαλύτερο διάστημα χρόνου.

 Ως προς το «ξαλάφρωμα» της τσάντας, το υπουργείο Παιδείας προτείνει οι μαθητές να μελετούν τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής στο σχολείο, ώστε η μελέτη να αναπτύσσεται και να ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο τον διδάσκοντα.

 Ακόμη προτείνεται:

1. Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και εξορθολογισμός του περιεχομένου σπουδών με δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης, ώστε να ολοκληρώνεται αλλά και να εμπεδώνεται στον πραγματικά διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Ανακατανομή της ύλης από τάξη σε τάξη, ή και από βαθμίδα σε βαθμίδα, όπου χρειάζεται.

2. Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα, (ποσοστό περίπου 10%) με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της κ.λπ.

3. Ένταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.

Ως προς του τύπους δημοτικών σχολείων προτείνεται:

1. Ολοήμερο σχολείο με: α) «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω β) «ανοικτού τύπου» πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14:15 έως 16:00). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές και πολιτιστικές δράσεις.

2. Κλασικό σχολείο με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 8:00 έως 13:00), το οποίο αφορά όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, αυτές οι αλλαγές μπορούν να υιοθετηθούν από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος.

Αντίθετα, θα απαιτηθεί βάθος χρόνου για σειρά αλλαγών, όπως η αξιολόγηση ανά τακτά διαστήματα της μαθησιακής διαδικασίας σε κάθε σχολική μονάδα, η πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας (επίπεδο Α2) στην τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου, μέσω του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και του κρατικού πιστοποιητικού πληροφορικής και της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών στην τελευταία τάξη του γυμνασίου, η αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών μέσα και από διαρκή επιμόρφωση (διά ζώσης και εξ αποστάσεως), η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί, να αξιολογεί το έργο της, καθώς και η οργανική σύνδεση νηπιαγωγείου-δημοτικού.

Πηγή: ΑΜΠΕ