Το αξιόπλοο του Norman Atlantic και το κατά πόσο τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας από πλευράς των ελληνικών αλλά και των ιταλικών Αρχών περιλαμβάνει η προκαταρκτική εξέταση που ζήτησε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά η προϊσταμένη της εισαγγελίας Πειραιά για τα αίτια της τραγωδίας.
Το αξιόπλοο του Norman Atlantic και το κατά πόσο τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας από πλευράς των ελληνικών αλλά και των ιταλικών Αρχών περιλαμβάνει η προκαταρκτική εξέταση που ζήτησε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά η προϊσταμένη της εισαγγελίας Πειραιά για τα αίτια της τραγωδίας.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, αυτό που ζητεί η εισαγγελία Πειραιά είναι να διερευνηθεί πότε έγιναν οι επιθεωρήσεις του πλοίου και αν είχαν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα, αν υπήρχαν στο πλοίο όλοι οι μηχανισμοί πυρασφάλειας και σωστικά μέσα και να επισυναφθεί από τις ιταλικές Αρχές σχετική έκθεση αυτοψίας του «Norman Atlantic» και προνακριτικό υλικό, καθώς το πλοίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ξένο έδαφος.
Βάσει της συνθήκης Σένγκεν, ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά μπορεί να ζητήσει όλα τα σχετικά έγγραφα, προανακριτικό υλικό και σχετικές εκθέσεις από τις ιταλικές Αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ανταποκριθούν. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, τότε δεν αποκλείεται η εισαγγελία Πειραιά σε συνεννόηση με τον κεντρικό λιμενάρχη να ζητήσει κάποιες καταθέσεις.
Σημειώνεται ότι η εισαγγελία Πειραιά διέταξε την κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, για δύο κακουργήματα: για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και από την οποία επήλθε θάνατος, αλλά και για εμπρησμό.
Εξάλλου, εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ μιλώντας στο ΑΜΠΕ ανέφερε ότι το πλοίο είχε νοικιαστεί, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l και είχε ζητηθεί να συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, ως βοηθητικό προσωπικό, και κάποιοι Έλληνες, τους οποίους, ωστόσο, πλήρωνε η ΑΝΕΚ.
Βάσει του ναυλοσυμφώνου, τα θέματα της ασφάλειας και του πληρώματος συνολικά βάραιναν την ιταλική εταιρεία.
Στο Μπρίντιζι ρυμουλκήθηκε το Norman Atlantic
Την ίδια ώρα, το Norman Atlantic ρυμουλκήθηκε, υπό αντίξοες συνθήκες, στο λιμάνι του Μπρίντιζι όπου μεταβαίνει εισαγγελέας, προκειμένου να ανέβει στο πλοίο και να εξακριβώσει αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του.
Σημειώνεται πως κάποιοι από τους διασωθέντες έχουν αναφέρει ότι στο γκαράζ βρίσκονταν μετανάστες και οδηγοί που κοιμούνταν μέσα στα φορτηγά τους.
Το πλοίο έχει κατασχεθεί και οι ιταλικές εισαγγελικές αρχές αναμένουν σημαντικές απαντήσεις από το «μαύρο κουτί», σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη και ποιοι ήταν οι πρώτοι χειρισμοί μετά το ξέσπασμα της φωτιάς τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής.
Στο μεταξύ, στην Ιταλία μεταβαίνουν αεροπορικώς συγγενείς αγνοούμενων επιβατών του πλοίου, ενώ συνεχίζεται το κομφούζιο αναφορικά με τους νεκρούς της ναυτικής τραγωδίας και τις λίστες των επιβαινόντων.
Ενδεικτικό της σύγχυσης που επικρατεί είναι πως το ιταλικό ειδησεογραφικό δίκτυο Tg5 μετέδωσε ότι «90 είναι οι αγνοούμενοι του Norman Atlantic, σύμφωνα με την εισαγγελία του Μπάρι, 18 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελλάδας», διευκρινίζοντας ότι «ίδια ονόματα μπορεί και να έχουν συμπεριληφθεί στις ιταλικές λίστες περισσότερ ες από μια φορές, με ελαφρώς διαφορετική γραφή».
Χθες Πέμπτη, με επίσημο έγγραφό του που απέστειλε εκ νέου το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης (RCC ROMΑ) προς το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, έγινε γνωστό ότι λόγω λανθασμένης ταυτοποίησης εκ μέρους των αρμόδιων ιταλικών αρχών, ο Γεώργιος Δούλης δεν είναι θανών, αλλά συγκαταλέγεται στη λίστα επιβατών «για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση επί του παρόντος».
newsroom naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ