Πολιτιστικά
Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014 18:49

Καναδάς: Δημοσίευμα υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα

Με ένα έντονα επικριτικό άρθρο στην εφημερίδα «Globe and Mail», η δημοσιογράφος Κέιτ Τέιλοτ στηλιτεύει την απόφαση της Βρετανίας να στείλει γλυπτό από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ως έκθεμα στη Ρωσία.

Με ένα έντονα επικριτικό άρθρο στην εφημερίδα «Globe and Mail», η δημοσιογράφος Κέιτ Τέιλοτ στηλιτεύει την απόφαση της Βρετανίας να στείλει γλυπτό από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ως έκθεμα στη Ρωσία.

Στο άρθρο της με τίτλο «Η Ρωσία δανείζεται Ελγίνειο Μάρμαρο. Γιατί, τότε, δεν τα επιστρέφουν στην Ελλάδα;» (Russia borrows an Elgin marble- but why not return them to Greece?) η Καναδή δημοσιογράφος τονίζει ότι η εμμονή του Βρετανικού Μουσείου να κρατά τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, σε πείσμα πρόσφατων δημοσκοπήσεων που φέρουν τους Βρετανούς να υποστηρίζουν την επιστροφή τους στην Ελλάδα, αλλά και κινητοποιήσεων όπως αυτή της Αμάλ Αλαμουντίν Κλούνεϊ, φαίνεται, πλέον, παρωχημένη και ενάντια στο πλουραλιστικό πνεύμα των σημερινών καιρών.

Στο κείμενο αναφέρεται το ιστορικό της αφαίρεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν, καθώς και της αντιπαράθεσης του Βρετανικού Μουσείου με τους Έλληνες, ενώ τονίζεται ότι ο κόσμος των Μουσείων αισθάνεται νευρικότητα γιατί υπάρχουν σημαντικά ανοικτά ζητήματα για την προέλευση εκθεμάτων, τα οποία προβάλλονται σε Μουσεία ανά τον κόσμο.

Ειδικότερα, σημειώνεται ότι μελέτη του 2000, την οποία παρουσίασαν δύο Βρετανοί (δεν παρατίθενται περαιτέρω λεπτομέρειες) και αφορά 1.000 αρχαιολογικά εκθέματα από διεθνείς συλλογές, διαπιστώνει ότι για περίπου 75% αυτών (των εκθεμάτων) δεν υπάρχει αξιόπιστη πληροφόρηση σχετικά με την προέλευσή τους. Επίσης, γίνεται αναφορά σε δημοσίευμα του γερμανικού «Spiegel», την προηγούμενη εβδομάδα, όπου σύμφωνα με υπεύθυνο κρατικού Μουσείου, ο οποίος δεν κατονομάζεται, εκθέματα γερμανικών Μουσείων προέρχονται από αμφίβολης προέλευσης εμπόριο της δεκαετίας του 1980.

Τέλος, η δημοσιογράφος καταλήγει ότι κάποια ημέρα, αν όχι μέσα στο 2015 ή το 2016, το ακέφαλο άγαλμα του Ιλισσού θα εκτίθεται, και μάλιστα ούτε στο Λονδίνο ούτε στην Αγία Πετρούπολη, υπονοώντας φυσικά την Αθήνα.

naftemporiki.gr