Κοινωνία
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2014 12:23

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Παραδίδεται η δίδυμη σήραγγα της Όθρυος

Η δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων, απόστασης 6,4 χλμ, παραδίδεται τις επόμενες ημέρες από την ανάδοχο εταιρεία, τον Ακτωρα, στην ΕΡΓΟΣΕ, κάτι που θα επιτρέψει μέχρι το 2017 την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη και θα επαναφέρει την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Από την έντυπη έκδοση

Η δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων, απόστασης 6,4 χλμ, παραδίδεται τις επόμενες ημέρες από την ανάδοχο εταιρεία, τον Ακτωρα, στην ΕΡΓΟΣΕ, κάτι που θα επιτρέψει μέχρι το 2017 την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη και θα επαναφέρει την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Πρόκειται για τη δίδυμη σήραγγα της Οθρυος με την οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορέσει, όχι μόνο να κερδίσει χρόνο στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, αλλά και με την ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να έχει μια εξαιρετικά μεγάλη εξοικονόμηση για την εταιρεία και βελτίωση των αποτελεσμάτων της.

Το έργο της Οθρυος περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 5 σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ., οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση, την κατασκευή έργων οδοποιίας κ.ά. Με την παράδοσή του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.

Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά τον διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία έδωσε έκπτωση 35,31% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ. Ο τελευταίος ΑΠΕ έκλεισε στα 206,9 εκατ. ευρώ, λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προχωρήσει την εργολαβία - σκούπα των υπολειπόμενων εργασιών στη νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας - Δομοκού, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2013 από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ J&P ΑΒΑΞ. Η ολοκλήρωσή τους αναμένεται στα τέλη του 2016.

Με την ολοκλήρωσή της το τρένο θα χρειάζεται 3 ώρες και 15’ για να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, αλλάζοντας τον χάρτη των μεταφορών.