Με θερμό χειροκρότημα και πολλά μπράβο ολοκληρώθηκε χθες, Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, η πρεμιέρα της «Μποέμ» του Πουτσίνι, στην Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ).
Με θερμό χειροκρότημα και πολλά μπράβο ολοκληρώθηκε χθες, Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, η πρεμιέρα της «Μποέμ» του Πουτσίνι, στην Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ).
Η κλασική σκηνοθεσία της διάσημης Ιταλίδας σκηνοθέτριας Λίνας Βερτμύλλερ και τα σκηνικά κοστούμια του Ενρίκο Γιoμπ μετέφεραν το κοινό στο χειμωνιάτικο Παρίσι του Τουλούζ-Λωτρέκ, όπου εκτυλίσσεται ο δραματικός έρωτας ανάμεσα στον ποιητή Ροντόλφο και τη ράφτρα Μιμή, από τη στιγμή που συναντιούνται έως το θάνατο της κοπέλας από φυματίωση. Την αναβίωση της σκηνοθεσίας υπέγραψε η Κατερίνα Πετσατώδη, ενώ τους φωτισμούς ο Σπύρος Τζώρας.
Οι πρωταγωνιστές της παραγωγής Τσέλια Κοστέα, Λουτσάνο Γκάντσι, Διονύσης Σούρμπης, Μαρία Μητσοπούλου, Άκης Λαλούσης, Τάσος Αποστόλου χειροκροτήθηκαν θερμά από το κοινό της πρεμιέρας. Η Χορωδία της ΕΛΣ, υπό τη διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου, καθώς και η Παιδική Χορωδία, υπό την διεύθυνση της Μάτας Κατσούλη, σημείωσαν εξαιρετική επίδοση. Ο Λουκάς Καρυτινός είχε την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης της παραγωγής και προσέφερε ένα υψηλού επιπέδου ακρόαμα, με την Ορχήστρα της ΕΛΣ να αποδίδει εξαιρετικά την σύνθεση του Πουτσίνι.
Ακραία συναισθήματα γι’ αυτούς που μένουν πάντα νέοι
Η «Μποέμ» είναι ένα από τα πιο κλασικά και δημοφιλή έργα του οπερατικού ρεπερτορίου. Θεωρείται μια όπερα για τους νέους και γι’ αυτούς που μένουν πάντα νέοι και συνδυάζει υπέροχο θέαμα, συγκινητική ιστορία, ακραία συναισθήματα και μοναδική μουσική. Με τη μουσική του, ο Πουτσίνι περιγράφει τον έρωτα ανάμεσα στον ποιητή Ροντόλφο και τη ράφτρα Μιμή, από τη στιγμή που συναντιούνται, έως τον θάνατο της κοπέλας από φυματίωση, μεταφέροντας με τρόπο συγκλονιστικό όλη την παλέτα των συναισθημάτων, από τον μεγάλο έρωτα έως την απόγνωση.
Μια «Μποέμ» με διαφορετική οπτική
Η Λίνα Βερτμύλλερ, με τον σκηνογράφο - ενδυματολόγο Ενρίκο Γιομπ, θέλησαν να παρουσιάσουν μια «Μποέμ» με διαφορετική οπτική, στην παραγωγή της ΕΛΣ που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1997, και αναβιώνει τώρα στο θέατρο Ολύμπια. Δεν ήθελαν μια Μιμή εξαρχής μελαγχολική και λυπημένη, που κεντά λουλούδια και είναι ερωτευμένη με τον ποιητή Ροντόλφο, ενώ ασθενεί και οδεύει προς τον θάνατο. Αντιθέτως, επέλεξαν να παρουσιάσουν δύο νέους ανθρώπους, που είναι αρραβωνιασμένοι με τη ζωή, και έφτιαξαν μια ατμόσφαιρα, που μεταφέρει τη χαρά της ζωής και της νιότης. Όπως σημειώνει η σκηνοθέτρια: «Μποέμ είναι εκείνος, που βρίσκεται εκτός της αστικής νοοτροπίας και των κοινωνικών συμβάσεων. Νέος και καλλιτέχνης μαζί». Στα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιομπ, επιχειρείται μια αναβίωση της παριζιάνικης μποέμικης ατμόσφαιρας του Καρτιέ Λατέν στα τέλη του 19ου - αρχές του 20ού αιώνα, με επιρροές από την εικονογραφία του Τουλούζ - Λωτρέκ.
Η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης που προτάθηκε για Όσκαρ
Ιδεολόγος, πρωτοπόρος και επαναστάτρια, η Λίνα Βερτμύλλερ αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στον ευρωπαϊκό και διεθνή κινηματογράφο. Είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης που προτάθηκε για βραβείο Όσκαρ στην ιστορία του θεσμού, με την ταινία της «Ο Πασκουαλίνο και οι 7 καλλονές». Θεωρείται ότι, με το έργο της, ανανέωσε τις αφηγηματικές φόρμες και τους χαρακτήρες της ιταλικής κωμωδίας, συνθέτοντας μια φιλμογραφία πολιτικά αιχμηρή, με όπλο πάντα τη σάτιρα. Χαρακτηρίζεται από την ιδιαίτερη ματιά, με την οποία προσεγγίζει τους χαρακτήρες των έργων της, ανατρέποντας τα στερεότυπα και τις κοινωνικές προκαταλήψεις.
Αποφοίτησε από την Ακαδημία Θεάτρου της Ρώμης, το 1951. Κατόπιν, απασχολήθηκε ως μαριονετίστρια σε παραστάσεις κουκλοθέατρου, ηθοποιός, διευθύντρια σκηνής αλλά και συγγραφέας. Κομβικό σημείο στην καριέρα της υπήρξε η συνεργασία της με τον Φεντερίκο Φελίνι, στο θρυλικό «8 ½», και με τον ηθοποιό Τζιανκάρλο Τζιανίνι, ο οποίος έχει πρωταγωνιστήσει στις περισσότερες ταινίες της.
Επόμενες παραστάσεις: 10, 11, 12, 13, 14, 28, 30, 31 Δεκεμβρίου.
naftemporiki.gr