Τεχνολογία-Επιστήμη
Δευτέρα, 01 Δεκεμβρίου 2014 17:47

Ένα «φωτόχαρτο» αναζητά χρήση

Το όνομά του είναι σαφές, και, τόσο στα αγγλικά, όσο και στα ελληνικά, παραπέμπει άμεσα στο…Star Wars (Lightpaper (φωτόχαρτο) κατά το lightsaber (φωτόσπαθο).

Το όνομά του είναι σαφές, και, τόσο στα αγγλικά, όσο και στα ελληνικά, παραπέμπει άμεσα στο…Star Wars (Lightpaper (φωτόχαρτο) κατά το lightsaber (φωτόσπαθο).

Ωστόσο, το Lightpaper είναι πέρα για πέρα πραγματικό και αποτελεί δημιούργημα της Rohinni, η οποία αναζητά και κάποιου είδους εξειδικευμένη χρήση για αυτό.

Όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του Fastco.Labs και του Popular Science, πρόκειται στην ουσία για…φως το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε κάθε επιφάνεια, οπουδήποτε.

«Με το Lightpaper έχουμε περισσότερο μια πλατφόρμα φωτός που δεν ξέρουμε ακόμα πώς πρόκειται να χρησιμοποιηθεί» αναφέρει σχετικά ο CMO της εταιρείας, Νικ Σμουτ. «Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι προσπαθούμε να ξεκλειδώσουμε τη δυνατότητα δημιουργίας φωτός».

Στην παρούσα μορφή του, το Lightpaper κατασκευάζεται μέσω της μείξης μελάνης και μικροσκοπικών LED και της εκτύπωσής τους σε ένα αγώγιμο στρώμα. Αυτό το αντικείμενο μετά τοποθετείται ανάμεσα σε άλλα δύο στρώματα και σφραγίζεται. Οι μικροσκοπικές δίοδοι είναι μεγέθους αντίστοιχου ενός ερυθρού αιμοσφαιρίου, και τυχαία διεσπαρμένες στο υλικό. Όταν περνάει ρεύμα, φωτίζονται.

Η «υπόσχεση» του λεπτού μέσου φωτός υπάρχει εδώ και καιρό, σε μεγάλο βαθμό χάρη στα επιτεύγματα της τεχνολογίας OLED. Ωστόσο δεν έχει εξέλθει στην αγορά κάτι βιώσιμο, και το Lightpaper είναι κατά πολύ πιο λεπτό σε σχέση με την OLED, που είχε συνέπεια τη δραστική μείωση του πάχους των τηλεοράσεων. Επίσης, έχει χαμηλότερο κόστος και διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια.

Ωστόσο, η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται για την αγορά των τηλεοράσεων, καθώς θα προτιμούσε έναν τομέα όπου η τεχνολογία της θα μπορούσε να κάνει γρήγορα τη διαφορά, από πρωτοποριακά φώτα αυτοκινήτου μέχρι χρήση σε κινητά. Κατά τον Σμουτ, υπάρχουν κάποιες εταιρείες που δουλεύουν πάνω σε εφαρμογές.

Το Lightpaper θεωρείται πως θα αρχίσει να κυκλοφορεί στην αγορά κατά τα μέσα του 2015. Ωστόσο, το καταναλωτικό κοινό μάλλον θα αργήσει να το «δει», καθώς πρωταρχικός στόχος του φαίνεται ότι θα είναι ο επαγγελματικός και βιομηχανικός τομέας.