Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014 21:24

BEHA: «Βιο-ηλεκτρικό υβριδικό αεροσκάφος»

Από το όνομά του και μόνο κατανοεί κανείς ότι δεν πρόκειται για concept που παραπέμπει σε συνηθισμένο αεροσκάφος: το BEHA της Faradair προσδιορίζεται ως «Βιο-ηλεκτρικό υβριδικό αεροσκάφος» (Bio-Electric-Hybrid Aircraft) και, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, απευθύνεται σε αυτούς που «θα ήθελαν ένα αεροσκάφος που μοιάζει με τζετ, αλλά έχει τον οικονομικό χαρακτήρα μιας οικιακής συσκευής».

Από το όνομά του και μόνο κατανοεί κανείς ότι δεν πρόκειται για concept που παραπέμπει σε συνηθισμένο αεροσκάφος: το BEHA της Faradair προσδιορίζεται ως «Βιο-ηλεκτρικό υβριδικό αεροσκάφος» (Bio-Electric-Hybrid Aircraft) και, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, απευθύνεται σε αυτούς που «θα ήθελαν ένα αεροσκάφος που μοιάζει με τζετ, αλλά έχει τον οικονομικό χαρακτήρα μιας οικιακής συσκευής».

Το αεροσκάφος θα είναι εξαθέσιο και θα διαθέτει ειδικό σχεδιασμό με πολλαπλούς κινητήρες, ο οποίος θα περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικούς και έναν βιο-ντίζελ, μαζί με έναν αριθμό καινοτόμων τεχνολογιών που θα το καθιστούν «ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη στον κόσμο».

Από πλευράς αεροναυπηγικής παραπέμπει στις πρώτες μέρες της αεροπορίας, ενώ ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του προορίζεται να είναι η δυνατότητα για σχεδόν αθόρυβη πτήση, καθώς και για νυχτερινή πτήση μέσα και γύρω από αστικά περιβάλλοντα. «Αυτή η δυνατότητα από μόνη της θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στις αστικές πτήσεις, με τη σημαντική μείωση των εκπομπών/ ρύπων και της ηχορύπανσης, καθιστώντας το ΒΕΗΑ έναν ‘φίλο’ όσων ζουν στην περιοχή» αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

Ο κινητήρας βιο-ντίζελ θα λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια για τους ηλεκτροκινητήρες, εκτελώντας παράλληλα χρέη εφεδρικού/ ενισχυτικού κινητήρα. Επίσης, η εταιρεία αναπτύσσει εξελιγμένο ηλιακό «δέρμα» για το αεροσκάφος και τεχνολογίες ανεμοτουρμπινών, για προηγμένες δυνατότητες ανάκτησης και παραγωγής ενέργειας- επιτρέποντάς του να επαναφορτίζεται είτε κατά την πτήση είτε στο έδαφος.

Όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, η Faradair υποστηρίζει ότι ακόμα και στην περίπτωση απώλειας ισχύος το αεροσκάφος θα διαθέτει καλά πτητικά χαρακτηριστικά ως «ανεμόπτερο»- αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχει και σύστημα αλεξιπτώτου, καθώς και ειδικό, σχεδιασμένο για υψηλή αντοχή, κουβούκλιο, σχεδιασμού αντίστοιχου των μονοθέσιων αγωνιστικών αυτοκινήτων, για τους επιβάτες.

«Κερασάκι στην τούρτα» θα αποτελεί η δυνατότητα τηλεχειρισμού, καθώς θα μπορεί να λειτουργήσει και ως drone, με έλεγχο από επίγειο σταθμό. Όσον αφορά στη  χρηματοδότηση της ανάπτυξής του, το BEHA έχει «ανεβεί» στο Kickstarter, με τους δημιουργούς του να επιζητούν το ποσό των 20.000 λιρών, αναζητώντας παράλληλα επενδυτές.