Έλληνες καλλιτέχνες συμμετέχουν, για έκτη φορά, στο πιο μεγάλο σαλόνι Τέχνης στην Ευρώπη, στο «Art en Capital» (Τέχνη με Κεφαλαία), που οργανώνεται στο Παρίσι από τις 25 έως 30 Νοεμβρίου.
Έλληνες καλλιτέχνες συμμετέχουν, για έκτη φορά, στο πιο μεγάλο σαλόνι Τέχνης στην Ευρώπη, στο «Art en Capital» (Τέχνη με Κεφαλαία), που οργανώνεται στο Παρίσι από τις 25 έως 30 Νοεμβρίου.
Τα εγκαίνια θα γίνουν την ερχόμενη Τρίτη 25 Νοεμβρίου στον εκθεσιακό χώρο του «Grand Palais», κάτω από τον γυάλινο θόλο του απαράμιλλου αυτού μνημείου «Μπελ Επόκ», στην καρδιά της πρωτεύουσας. Η ελληνική συμμετοχή περιλαμβάνει έργα εννέα Ελλήνων ζωγράφων.
Το σαλόνι «Art en Capital», που ξεκίνησε το 2006, γεννήθηκε από την ένωση τεσσάρων ιστορικών εκθέσεων: των Γάλλων Καλλιτεχνών (ιδρύθηκε το 1901), των Ανεξάρτητων (από το 1884), Σχέδιου και Ακουαρέλας (1954) και Συγκρίσεων (1956).
Έως τώρα, οι Έλληνες καλλιτέχνες συμμετείχαν αποκλειστικά μέσω του ιστορικού σαλονιού των «Ανεξάρτητων». Το καινούργιο για τη φετινή έκθεση είναι ότι τέσσερις εξ’ αυτών επελέγησαν για να εκθέσουν και μέσω του περίπτερου των «Γάλλων Καλλιτεχνών».
Με τους «Ανεξάρτητους», όπου η συμμετοχή είναι ελεύθερη, συμμετέχουν οι εξής πέντε Έλληνες ζωγράφοι: Χρήστος Ευσταθίου, Κατερίνα Μαρούδα, Μαρία Μουριάδου, Χρήστος Κονταρούδης, και Μίνα Κορδαλή. Η συμμετοχή μέσω των «Γάλλων Καλλιτεχνών» προϋποθέτει την έγκριση μιας κριτικής επιτροπής, η οποία επέλεξε φέτος τα έργα τεσσάρων Ελλήνων ζωγράφων: της Τάνιας Δρογώση, της Ελένης Νικολάκη, της Αλίνας Μάτσα και της Έφης Σούτογλου.
Ήταν 13 οι Έλληνες καλλιτέχνες που υπέβαλαν τα έργα τους στην κριτική επιτροπή του γαλλικού περιπτέρου.
Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη, η οποία έχει την όλη ευθύνη οργάνωσης της ελληνικής συμμετοχής, «τα κριτήρια που υπερίσχυσαν για την επιλογή των τεσσάρων, ήταν ότι τα έργα τους έδιναν το ελληνικό ή μεσογειακό στίγμα, με τοπία όπως: της Ύδρας (Σούτογλου), της Παραπορτιανής Μυκόνου (Νικολάκη), Όαση (Μάτσα), ή Περίπατος (Δρογώση)». Στο περίπτερο των «Γάλλων Καλλιτεχνών» εκτίθενται φέτος 650 έργα Γάλλων αλλά και ξένων καλλιτεχνών.
Το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που Έλληνες καλλιτέχνες αποφάσισαν να παρουσιάσουν τα έργα τους στην, γνωστή για την αυστηρότητά της γαλλική κριτική επιτροπή, η Έμμυ Βαρουξάκη το ερμηνεύει με την «απόκτηση αυτοπεποίθησης» ύστερα από την εμπειρία των έξι χρόνων.
«Η συμμετοχή στο Grand Palais άνοιξε πόρτες για πολλούς καλλιτέχνες και αυτό είναι πλέον γνωστό» είπε. «Άρχισαν να ταξιδεύουν και να εκθέτουν ακόμα και σε μακρινές χώρες όπως Αμερική, Κίνα, Ιαπωνία. Ορισμένοι μπήκαν στους οίκους δημοπρασίας, πράγμα πολύ σημαντικό, ή επελέγησαν από νέες γκαλερί. Απέκτησαν αυτοπεποίθηση και κατάλαβαν πως μπορούν να κάνουν διεθνή καριέρα, σε μια εποχή που τα πράγματα είναι δύσκολα στην Ελλάδα» τόνισε.
Ο θεσμός για το «Σαλόνι των Ανεξάρτητων», γεννήθηκε το 1884 σαν αντίδραση στις παραδοσιακές εκθέσεις κλασικών ζωγράφων της εποχής, που απέρριπταν τις νέες τάσεις όπως π.χ. τον φωβισμό ή τον ιμπρεσιονισμό. Έτσι, οι καλλιτέχνες που διεκδικούσαν ένα είδος ανεξαρτησίας στην τέχνη τους, δεν είχαν δυνατότητες για να εκθέσουν, γι’ αυτό και στην αρχή έγινε γνωστό ως το «Σαλόνι των Άστεγων». Με τα χρόνια, καθιερώθηκε ως το καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου που έδωσε τη δυνατότητα για μια πρώτη παρουσίαση των έργων τους, σε πολλούς μετέπειτα διάσημους καλλιτέχνες όπως: Μοντιλιάνι, Σεζάν, Σερά, Βαν Γκογκ, Τουλούζ-Λωτρέκ κ.ά.
naftemporiki.gr