Το τελευταίο κεφάλαιο μιας τριλογίας που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, μια ακραία πολεμική αποστολή, ένα ένοχο παρελθόν, μια αντίδραση στον ρατσισμό, η τολμηρή εξομολόγηση μιας γυναίκας και η αναπόληση ενός τραπεζίτη είναι οι κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
Το τελευταίο κεφάλαιο μιας τριλογίας που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, μια ακραία πολεμική αποστολή, ένα ένοχο παρελθόν, μια θαρραλέα αντίδραση στον ρατσισμό και τη δουλεία, μια εναλλακτική ανάγνωση ενός κλασικού μυθιστορήματος, η τολμηρή εξομολόγηση μιας γυναίκας της νύχτας και η αναπόληση ενός κορυφαίου τραπεζίτη είναι οι κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
«The hunger games: Η επανάσταση - Μέρος 1»
Βασισμένο στο μυθιστόρημα της Σούζαν Κόλινς, «Κοτσυφόκισσα», που έχει πουλήσει περισσότερα από 65 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο στις ΗΠΑ, το πρώτο μέρος του τελευταίου κεφαλαίου της τριλογίας επιστημονικής φαντασίας που εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο, φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Φράνσις Λόρενς, ενώ τη μουσική έχει συνθέσει ξανά ο - οκτώ φορές υποψήφιος για Όσκαρ - Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ. Με τους - βραβευμένους με Όσκαρ - Τζένιφερ Λόρενς και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν - σε μια από τις τελευταίες του κινηματογραφικές εμφανίσεις, και τους Τζος Χάτσερσον, Λίαμ Χέμσγουορθ, Γούντι Χάρελσον, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζούλιαν Μουρ, Τζέφρι Ράιτ, Στάνλεϊ Τούτσι, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τόμπι Τζόουνς, Γουίλοου Σιλντς, Σαμ Κλάφλιν και Τζένα Μαλόουν, η ιστορία παίρνει διαφορετική διάσταση, καθώς οι αγώνες μπορεί να τελείωσαν για πάντα, αλλά η μάχη για την επιβίωση μόλις ξεκινά. Τώρα, αποκαλύπτεται η πιο καλά κρυμμένη περιοχή σε ολόκληρη την Πάνεμ: η Περιοχή 13, όπου οι επαναστάτες έχουν φτιάξει μια υπόγεια κοινωνία, όπου οργανώνουν την επανάσταση.
«Fury»
Όταν η ανάγκη για επιβίωση είναι επιτακτική, ποιος είναι εκείνος, που ορίζει πόσο ακραία και απάνθρωπη μπορεί να θεωρηθεί μια πράξη; Αυτό διερευνά το πολεμικό δράμα του Ντέιβιντ Άγιερ, που αναδεικνύει με ωμό τρόπο τους πιο ακραίους κανόνες του πολέμου, με τη μουσική επένδυση του - βραβευμένου με Όσκαρ για τη μουσική τού «Gravity» - Στίβεν Πράις. Ο - δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ - Μπραντ Πιτ και οι Σία Λαμπέφ, Λόγκαν Λέρμαν, Τζον Μπέρνταλ και Μάικλ Πένια μάς μεταφέρουν στην καρδιά της ναζιστικής Γερμανίας του 1945, όπου οι Σύμμαχοι σχεδιάζουν την τελευταία αντεπίθεση στην Ευρώπη. Ένας σκληροτράχηλος λοχίας ηγείται μιας εξαιρετικά επικίνδυνης αποστολής σε εχθρικό έδαφος, έχοντας στη διάθεσή του μόνο ένα τανκ και ένα τετραμελές πλήρωμα.
«Διπλή ζωή»
Μιλώντας για τα μυστικά του παρελθόντος και για το μεγάλο ζήτημα της ταυτότητας, το θρίλερ των Γκεόργκ Μάας και Τζούντιθ Κάουφμαν - με τους Τζούλιαν Κόλερ, Λιβ Ούλμαν, Σβεν Νόρντιν και Κεν Ντιούκεν - απέσπασε το χάλκινο βραβείο καλύτερης ταινίας και το βραβείο καλύτερου μοντάζ στα φετινά Γερμανικά Βραβεία Κινηματογράφου και είναι η επίσημη υποψηφιότητα της Γερμανίας για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα και στο μυθιστόρημα «Eiszeiten» της Χάνελορ Χιπ, η ταινία αποτυπώνει την περιπέτεια μιας Νορβηγίδας μητέρας και της κόρης της, η οποία είναι παιδί του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, καρπός της σχέσης της με έναν Γερμανό στρατιώτη. Τα χρόνια έχουν περάσει και η ζωή τους κυλάει ομαλά και ευτυχισμένα στη Νορβηγία. Όμως, όταν ένας δικηγόρος τούς καλεί για μάρτυρες σε μια δίκη εναντίον του κράτους, εκ μέρους των παιδιών του πολέμου, αποκαλύπτονται κάποιες σκοτεινές πτυχές του παρελθόντος.
«Belle»
Το βιογραφικό δράμα εποχής της Άμα Ασάντε, που βασίζεται στο ομώνυμο μπεστ σέλερ της Πόλα Μπερν, αποτυπώνει την αληθινή ιστορία της μιγάδας Ντάιντο Ελίζαμπεθ Μπελ και των διακρίσεων σε βάρος της, στην αριστοκρατική κοινωνία της Αγγλίας του 18ου αιώνα, όπου η δουλεία ήταν ακόμη νόμιμη. Με τους - δύο φορές υποψήφιους για Όσκαρ - Τομ Γουίλκινσον, Έμιλι Γουότσον και Μιράντα Ρίτσαρντσον και τους Γκούγκου Μπάθα Ρο, Σούζαν Μπράουν, Τόνι Έκλες, Τομ Φέλτον, Σάρα Γκαντόν, Ντέιβιντ Γκαντ, Μάθιου Γκουντ, Άλαν Μακένα, Σαμ Ριντ και Τζέιμς Νόρτον, η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας οικογένειας, που αψήφησε τις κοινωνικές συμβάσεις, αποκαλύπτοντας τις ωμότητες της δουλείας, και της γυναίκας που προκάλεσε τις φυλετικές θεωρίες στον μέγιστο βαθμό.
«Η άλλη Μποβαρί»
Το γαλλικό αισθηματικό δράμα της Αν Φοντέιν - με τους Τζέμα Άρτερτον, Φαμπρίς Λουκινί και Τζέισον Φλέμινγκ - αποτελεί μια διαφορετική ανάγνωση και εναλλακτική προσέγγιση της «Μαντάμ Μποβαρί» του Γκιστάβ Φλομπέρ. Βασισμένη στο γκράφικ νόβελ της Πόζι Σίμοντς, «Gemma Bovery», η ταινία ξεδιπλώνεται με διάφορα φλασμπάκ, καταγράφοντας μια κωμικοτραγική αναδρομή των τελευταίων μηνών της ζωής του ομώνυμου χαρακτήρα. Είναι, άραγε, τυχαίο το γεγονός πως, όπως και η Μαντάμ Μποβαρί, έτσι και η Τζέμα, βαριέται συνεχώς, αποζητά την ερωτική αμαρτία και καταντά αφόρητα ασύμφορη; Μήπως είναι αιωνίως καταραμένη και καταδικασμένη;
«Party girl»
Το γαλλικό δράμα των Μαρί Αματσουκελί - Μπαρσάκ, Κλερ Μπερζέ και Σαμουέλ Τεΐς, που κέρδισε τη Χρυσή Κάμερα των φετινών Καννών, είναι εμπνευσμένο από την πραγματική ζωή της Αντζελίκ, μητέρας ενός από τους τρεις σκηνοθέτες, του Σάμιουελ Τεΐς. Μάλιστα, ενσαρκώνει η ίδια τον εαυτό της, τολμώντας να πει τα πάντα και δίνοντας πλήρη πρόσβαση στον μικρόκοσμό της, χωρίς να έχει πρόβλημα να εκθέσει τη ζωή της, μια ζωή ανάμεσα στα μπαρ, τα στριπτιζάδικα και την οικογένειά της.
«Κυρίαρχος του κόσμου»
Στο ντοκιμαντέρ του Μαρκ Μπάουντερ, ένας πρώην κορυφαίος τραπεζικός επενδυτής της Γερμανίας, ο οποίος εισήλθε στον κόσμο των επιχειρήσεων με την έλευση των σύγχρονων συστημάτων πληροφορικής, αναπολεί τα χρόνια εργασίας του σε μερικές από τις κορυφαίες τράπεζες παγκοσμίως. Η αφήγησή του σκιαγραφεί το τυπικό παράδειγμα της επαγγελματικής και προσωπικής ζωής των εργαζομένων της τράπεζας, μαζί με τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν συχνά.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]