Πολιτιστικά
Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 09:00

Συμπαντικός υπαρξισμός, άστεγη εκδίκηση και θλιμμένα ερείπια

Οι άνθρωποι αναζητούν νέο «σπίτι» στο Διάστημα, ένας μοναχικός μπάρμαν μπλέκεται στα δίχτυα του υποκόσμου, μία γυναίκα δίνει μάχη, και μια παρέα ρομποτικών υπερηρώων προσπαθεί να λύσει ένα απειλητικό μυστήριο στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.

Οι άνθρωποι αναζητούν νέο «σπίτι» στο Διάστημα, ένας μοναχικός μπάρμαν μπλέκεται στα δίχτυα του υποκόσμου, ένας άστεγος αποφασίζει να εκδικηθεί τον δολοφόνο των γονιών του, μία γυναίκα δίνει μάχη, για να κρατήσει τη δουλειά της, δύο αντικρουόμενοι χαρακτήρες  πρέπει να συνυπάρξουν, προκειμένου να γλυτώσουν από τα ζόμπι, τρεις έφηβες επαναστατούν μετά μουσικής και μια παρέα ρομποτικών υπερηρώων προσπαθεί να λύσει  ένα απειλητικό μυστήριο στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.

«Interstellar»

Σε ένα μέλλον, όπου το περιβάλλον έχει καταστραφεί και η τροφή γίνεται όλο και πιο σπάνιο αγαθό, μας μεταφέρει ο Κρίστοφερ Νόλαν μέσα από την ταινία επιστημονικής φαντασίας, που αποτελεί μια συναρπαστική ιστορία του διαχρονικού αγώνα του ανθρώπου να κατανοήσει τη θέση του στο σύμπαν, και βασίζεται στις επιστημονικές θεωρίες του παγκοσμίως γνωστού φυσικού Κιπ Θορν, ο οποίος είναι και συμπαραγωγός της ταινίας. Συνοδευόμενοι από την υποβλητική μουσική  του - βραβευμένου με Όσκαρ - Χανς Ζίμερ, οι - επίσης βραβευμένοι με Όσκαρ - Μάθιου ΜακΚόναχι, Αν Χάθαγουεϊ, Έλεν Μπέρστιν και Μάικλ Κέιν, η - υποψήφια για Όσκαρ - Τζέσικα Τσαστέιν και οι Κέισι Άφλεκ και Γουές Μπέντλεϊ κάνουν ένα αγωνιώδες ταξίδι πέρα από τον γαλαξία, καθώς είναι το μόνο που μπορεί να προσφέρει ελπίδα στην ανθρωπότητα. Άλλωστε, όπως τονίζει ο σκηνοθέτης: «Το ταξίδι στην ταινία είναι και εσωτερικής σημασίας. Όσο πιο μακριά πάμε στο Διάστημα, τόσο περισσότερο ανακαλύπτουμε ποιοι είμαστε, αλλά και τη σημασία της ανθρωπότητας».

«Η συγκάλυψη»

Μια βουτιά χωρίς ανάσα στον σκοτεινό υπόκοσμο του Μπρούκλιν κάνει ο ήρωας του αστυνομικού θρίλερ του - υποψήφιου για Όσκαρ - Μίκαελ Ρόσκαμ, με τον μετρ των ιστοριών εγκλήματος, Ντένις Λαχέιν, να υπογράφει το σενάριο, το οποίο βασίστηκε στο διήγημά του, «Animal rescue», και βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Πρόκειται για μία ασυνήθιστη ιστορία αγάπης απέναντι σε ένα ραγδαία βυθιζόμενο σκηνικό οργανωμένου εγκλήματος, με πρωταγωνιστές τον αείμνηστο Τζέιμς Γκαντολφίνι στο κύκνειο άσμα του και τους Τομ Χάρντι, Ματίας Σενέρτς και Νούμι Ραπάς.

Όλα ξεκινούν, όταν ένας μοναχικός μπάρμαν, που ανακαλύπτει ένα εγκαταλελειμμένο και κακοποιημένο κουτάβι και αποφασίζει να το περιθάλψει, βρίσκεται μπλεγμένος σε μια ασυνήθιστη περίπτωση ληστείας, προκαλώντας την προσοχή της αστυνομίας, η οποία ερευνά το παρελθόν της γειτονιάς του. «Είναι η πρώτη φορά που αποφασίζω να σκηνοθετήσω μια ταινία, την οποία δεν έχω γράψει ο ίδιος. Ένας από τους λόγους που πήρα αυτή την απόφαση, ωστόσο, ήταν ότι το συγκεκριμένο έργο ευχόμουν να το είχα γράψει εγώ! Γνώριζα ότι είναι η κατάλληλη ιστορία για μένα. Ήταν εξαιρετικά καλογραμμένο και με φοβερή πλοκή, αλλά και με τη σύνθετη προσέγγιση στους χαρακτήρες που πάντα επιδιώκω» σημειώνει ο σκηνοθέτης.

«Τα ερείπια είναι πάντα θλιμμένα»

Μια κλασική αμερικάνικη ιστορία εκδίκησης με τολμηρή βία και κατάμαυρο χιούμορ είναι το ευρηματικό θρίλερ του  Τζέρεμι Σολνιέ, το οποίο έχει διαγράψει μεγάλη φεστιβαλική πορεία, αποσπώντας πολλά βραβεία. Με τους Μέικον Μπλερ, Ντέβιν Ράτρεΐ, Έιμι Χάργκριβς, Κέβιν Κόλακ, Ιβ Πλαμ και Ντέιβιντ Γ. Τόμσον, ένας μυστηριώδης άστεγος, που ζει σε ένα παλιό αυτοκίνητο, μαζεύοντας κονσερβοκούτια, ανοίγοντας σπίτια για να κάνει μπάνιο και αναζητώντας τροφή στα σκουπίδια, μαθαίνει ότι ο άνθρωπος, που, πριν από 20 χρόνια, δολοφόνησε τους γονείς του, αποφυλακίστηκε. Έτσι, ξεκινά  ένα οδοιπορικό εκδίκησης. Όμως, αποδεικνύεται ανίκανος να το φέρει εις πέρας.

«Δύο ημέρες, μία νύχτα»

Περιστρεφόμενο γύρω από την πρόσφατη οικονομική κρίση στην Ευρώπη, το δράμα των Βέλγων δημιουργών Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, με τη βραβευμένη με Όσκαρ - Μαριόν Κοτιγιάρ και τους Φαμπρίτζιο Ροντζιόνε και Πίλι Γκρουν, περιγράφει την ιστορία μίας εργαζόμενης σε εργοστάσιο, η οποία μπαίνει σε μία μάχη, για να σώσει τη θέση της, όταν οι συνάδελφοί της αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να καλύψουν τη βάρδια της, κάνοντας μικρές υπερωρίες και παίρνοντας χρηματικά μπόνους. «Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς, να παρουσιάσουμε έναν άνθρωπο, που περιθωριοποιήθηκε, γιατί θεωρήθηκε αδύναμος» σημειώνει ο Ζαν Πιερ Νταρντέν. «Η ταινία εξυμνεί τον “μη αποδοτικό” χαρακτήρα, που βρίσκει τη δύναμη και το θάρρος να παλέψει μαζί με τον άνθρωπό του. Το γενικό πλαίσιο της ταινίας είναι η εμμονή με την αποδοτικότητα και ο βίαιος ανταγωνισμός μεταξύ συνεργατών, όχι μόνο στο Βέλγιο, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο».

«The battery»

Έχοντας αποσπάσει το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Horrorant Film Festival «Fright Nights» 2014 της Αθήνας, η ταινία τρόμου του Τζέρεμι Γκάρτνερ - με τον ίδιο και τους Άνταμ Κρονχάιμ, Νιλς Μπόλε, Αλάνα Ο' Μπράιεν, Λάρι Φεσέντεν και Κέλι Μακουέιντ - μας μεταφέρει σε μία χώρα ρημαγμένη από τους νεκροζώντανους. Δύο πρώην παίκτες του μπέιζμπολ, με αντίθετους χαρακτήρες και διαφορετικές επιθυμίες, έρχονται σε σύγκρουση, καθώς διασχίζουν τους αγροτικούς δρόμους της μετα - επιδημικής Νέας Αγγλίας, που μαστίζεται από την κυριαρχία των ζόμπι. Όμως, είναι αναγκασμένοι να μάθουν να συνυπάρχουν, αφού πρέπει να αποφύγουν τα αιμοβόρα πλάσματα, που φρουρούν τις άλλοτε πολύβουες πόλεις, και να βρουν καταφύγιο.

«We are the best»

Αποτελώντας μια δήλωση αισιοδοξίας και πίστης ότι θα τα καταφέρουμε παρά τις αντιξοότητες, το σουηδικό δράμα του Λούκας Μούντισον, έχοντας κερδίσει το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Τόκιο και το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Ρέικιαβικ, μας ταξιδεύει στη Στοκχόλμη του 1980, όπου τρεις έφηβες επαναστάτριες, σε μια προσπάθεια ανεξαρτητοποίησης από το σχολείο και τους μεγάλους, φτιάχνουν μία μπάντα, χωρίς να έχουν μουσικά όργανα, θέλοντας να αποδείξουν ότι η πανκ μουσική δεν έχει πεθάνει. «Ένιωσα ότι, μέσα σε όλο το σκοτάδι που μας περιβάλλει, έπρεπε να κάνω μια εύθυμη ταινία, που θα μας ενθάρρυνε, πείθοντάς μας ότι η ζωή δεν είναι ανέφικτη. Ότι υπάρχουν πάντα τρόποι και ευκαιρίες. Ήθελα να κάνω μια χαρούμενη ταινία, όπου, ταυτόχρονα, θα διασκέδαζα όσο καιρό θα τη φτιάχναμε» εξηγεί ο σκηνοθέτης.

«Οι υπερέξι»


Βασισμένη στο ομώνυμο κόμικ της Marvel, η ταινία κινουμένων σχεδίων των Ντον Χολ και Κρις Γουίλιαμς μάς γνωρίζει ένα παιδί - θαύμα της ρομποτικής, που η ζωή τού επιφυλάσσει εκπλήξεις και τον φέρνει αντιμέτωπο με μία μυστηριώδη και επικίνδυνη απειλή. Η μόνη του επιλογή είναι να επιστρατεύσει τις ικανότητές του και να μετατρέψει μια αλλόκοτη παρέα σε ατρόμητη ομάδα hi - tech σούπερ ηρώων.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]