Περιβάλλον
Δευτέρα, 03 Νοεμβρίου 2014 13:47

Άνοιξε ο πρώτος ηλιακός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Ο πρώτος εμπορικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου άνοιξε στις εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda στο Σουίντον της Βρετανίας από εταιρεία παροχής φυσικού αερίου, με σκοπό να εξεταστεί η εμπορική βιωσιμότητα της τεχνολογίας αυτής.

Ο πρώτος εμπορικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου άνοιξε στις εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda στο Σουίντον της Βρετανίας από εταιρεία παροχής φυσικού αερίου, με σκοπό να εξεταστεί η εμπορική βιωσιμότητα της τεχνολογίας αυτής.

Ο σταθμός ανεφοδιασμού χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από γειτονικές φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις για να τροφοδοτήσει ένα βιομηχανικό κινητήρα ηλεκτρόλυσης, ο οποίος παράγει υδρογόνο από νερό προς διάφορες χρήσεις.

Ο σταθμός έχει τη δυνατότητα να παράγει τρία κιλά υδρογόνο την ώρα και διακόσια κιλά την ημέρα, ενώ μπορεί να αποθηκεύσει μέχρι και 135 κιλά. Ο κύκλος παραγωγής και αποθήκευσης διαρκεί περίπου ενενήντα λεπτά ενώ ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου μόλις πέντε λεπτά.

«Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με πίεση. Προσπαθούμε να σχεδιάσουμε το σύστημα, ώστε να συγχρονίζεται με τις απαιτήσεις του πελάτη. Αυτό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας και της απόδοσης αυτών των μεταβατικών τεχνολογιών και οχημάτων», δήλωσε ο Νικ Ρολφ από την εταιρεία παροχής φυσικού αερίου BOC.

«Θέλουμε να προσδιορίσουμε το χαμηλότερο κόστος και ποια θα είναι η τιμή του υδρογόνου στην αντλία. Έχουμε μια ιδέα για το τι θα είναι, αλλά η δοκιμή θα την επικυρώσει. Αν το σύστημα δεν είναι εμπορικά βιώσιμο κανείς δεν θα θέλει να το αγοράσει», πρόσθεσε.

Ο σταθμός του Σουίντον άνοιξε αρχικά το 2011 και λειτουργούσε έως τώρα με φιάλες υδρογόνου που παρέδιδε η BOC. Η εταιρεία Honda που φιλοξενεί το σταθμό ξεκίνησε να παράγει εμπορικά μοντέλα με καύσιμα υδρογόνου το 2007. Από τότε το κόστος κατασκευής ενός τέτοιου οχήματος έχει μειωθεί από το ένα εκατομμύριο δολάρια στις 120 με 140 χιλιάδες.