Πολιτική
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014 18:56

Κοστολόγηση προτάσεων ΣΥΡΙΖΑ για κατώτατο μισθό - ληξιπρόθεσμες από το Γ.Λ.Κ.

Το οικονομικό κόστος των προτάσεων νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για αποκατάσταση του κατώτατου μισθού και για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, υπολόγισε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Το οικονομικό κόστος των προτάσεων νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για αποκατάσταση του κατώτατου μισθού και για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, υπολόγισε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Για τον κατώτατο μισθό (και με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των απασχολουμένων και των επιδοτούμενων ανέργων παραμείνει σταθερός) προκαλείται:

  • 202.000.000 ευρώ ετήσια δαπάνη του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ από την αύξηση του καταβαλλόμενου επιδόματος ανεργίας (το βασικό ποσό του επιδόματος ανεργίας θα αναπροσαρμοστεί από τα 360 ευρώ στα 460 ευρώ περίπου).
  • ετήσια αύξηση των εσόδων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης (κατά βάση ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), από τον υπολογισμό των καταβαλλόμενων εισφορών σε υψηλότερη βάση. Όμως το ΓΛΚ δεν μπορεί να την υπολογίζει γιατί δεν είναι γνωστός ο αριθμός των απασχολουμένων που θα επηρεάσει η αναπροσαρμογή του κατώτατου ημερομισθίου.
  • ετήσια αύξηση εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, από άμεσους και έμμεσους φόρους, λόγω της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης.

Για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προκαλείται απώλεια και υστέρηση είσπραξης εσόδων που «εξαρτώνται από τα ποσά των οφειλών που θα ενταχθούν στη ρύθμιση, τον αριθμό και το ποσό των δόσεων, τα εισοδήματα των οφειλετών που θα ενταχθούν, την αναλογία των προστίμων και των προσαυξήσεων προς την αρχική οφειλή κάθε οφειλέτη κλπ και δεν είναι δυνατόν να υπολογισθούν εκ των προτέρων».

Ειδικότερα προβλέπεται

  • απώλεια εσόδων από:

Α) τη ρύθμιση των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων φορολογικών υποχρεώσεων καθώς και των, μέχρι την 31.12.2014, ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών. Όπως ειδικότερα επισημαίνεται, η απώλεια επέρχεται κυρίως από τον περιορισμό των ήδη βεβαιωμένων προστίμων και προσαυξήσεων στο 30% της αρχικής οφειλής.

Β) την απαγόρευση των πλειστηριασμών σε κάθε περίπτωση για οφειλές κάτω των 200.000 ευρώ.

  • υστέρηση είσπραξης εσόδων από:

Α) τη ρύθμιση των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων φορολογικών υποχρεώσεων, καθώς και των μέχρι την 31.12.2014, ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών. Η υστέρηση επέρχεται από την καταβολή των χρεών σε έως 84 δόσεις (και ενδεχομένως και σε περισσότερες εφόσον το συνολικό ποσό των ετήσιων δόσεων ξεπερνά τα οριζόμενα ποσοστά εισοδήματος του οφειλέτη).

Β) την απαγόρευση μέχρι την 31.12.2015, και των πλειστηριασμών για οφειλές άνω των 200.000 ευρώ, προκειμένου περί πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας και επαγγελματικής στέγης, αξίας μέχρι 350.000 ευρώ ή ακινήτων εγγυητών.

Newsroom naftemporiki.gr